Sove i sittende stilling...

Marihøns

Mai <3
♡ Maibarna ♡
Desemberskatter 2016
Nå er jeg så plaget av halsbrann, sure oppstøt, gulping og spy at jeg må sove sittende. Noe som er veldig krevende, legger meg automatisk ned.

Der er flere timer siden jeg har spist og drekt, men magen er så full og jeg kjenner det presser i halsen, føles som mat er der enda og ikke vil synke, og jeg småraper konstant, og hvis jeg prøver å presse ut en rap/ mat så spyr jeg...

Kan ikke si jeg har sovet så godt i det siste.., :( heller ikke gubben, han holdes våken av at jeg konstat snur og vender på kroppen, og det merkes i senga, for jeg har blitt en hval :p og han får jo med seg alle lydene jeg lager, fra klagestønn og rap/ gulp til skikkelige illeluktende fiser... Stakkars mann :-/

Noen som har råd? Har lenge igjen av svangerskapet og blir så ukonsentrert på jobb når jeg får lite søvn :(

Edit: har også gått 2 dager uten å gå nr 2, fikk endelig gått skikkelig på do i stad, men huff og mye en skal ha plass til da...

Æsj så kjipt. Begynner å bli trangt nå. Høres jo ikke særlig deilig ut å sitte og sove heller. Kanskje legen din har noen tips? Tar du noe spesielt for halsbrann, foresten? En hører jo om de med god erfaring med å drikke sånn halsbranngreier. At det funker bedre enn piller. Jeg har suksess med masse is når det er som verst, eller sjokomelk. Men kan jo ikke sammenlignes en gang med det du sliter med :/

Spiser du noe med gjær? Da er iallefall det en ting å prøve å kutte ut. For da samler det seg ikke så mye luft i tarmsystemet. Og da føler du deg kanskje mindre "full". Lykke til!

Høres veldig slitsomt ut. Har du vært på apoteket og fått noe for halsbrannen? Det virket her hvertfall :)

Jeg bruker den Gaviscon fra apoteket, nåde flytende og tyggetabb, som hjelper litt, men kan drikke/ tygge det ig fremdeles ha halsbrann...

Lovehearts, sjokolademelk, tyggis og mye mer fungerer, men i veldig korte perioder...

Jeg spiser så mye forskjellig, og sikkert med gjær også, men jeg har alltid vert bevist på hva jeg spiser, for har en dårlig lukkemuskel fra før av, så graviditeten har bare gjort ting værre. Har lært meg å leve med det, vet hva jeg reagerer på, men er helt andre boller nå... :sour:

Får dra til legen og få noe på resept, for dette kan umulig være bra for spiserøret

Nei det må jo være voldsomt med syre som farter opp og ned i spiserøret ditt. Det kan jo lage sår :/ kanskje du kan få sånn reflux-medisin? Broren min har fått sår pga reflux, og får medisin for å lege det såret bl.a. Har så lite peiling på det, men begynte å tenke på det da skrev du hadde slapp lukkemuskel. Ingen tvil om at det gjør det verre for deg :(

Uff, det høres ikke godt ut :confused: Ta deg en tur til legen du ja. Håper du får noe som hjelper! :)

Nei det må jo være voldsomt med syre som farter opp og ned i spiserøret ditt. Det kan jo lage sår :/ kanskje du kan få sånn reflux-medisin? Broren min har fått sår pga reflux, og får medisin for å lege det såret bl.a. Har så lite peiling på det, men begynte å tenke på det da skrev du hadde slapp lukkemuskel. Ingen tvil om at det gjør det verre for deg :(

Jeg fikk no medisiner en gang, og var dum å leste bivirkninger, så de ble kasta! Tokk heller å la om kosten, som funker dårlig nå :-P Jeg er også u faresonen for magesår pga dette, så tror jeg dropper å lese om bivirkninger denne ganger og bare tar det som det kommer. For bivirkninger av dårlig søvn, magesår og medsyra spiserøret og tenner gidder jeg ikke ;)

Jeg fikk no medisiner en gang, og var dum å leste bivirkninger, så de ble kasta! Tokk heller å la om kosten, som funker dårlig nå :-P Jeg er også u faresonen for magesår pga dette, så tror jeg dropper å lese om bivirkninger denne ganger og bare tar det som det kommer. For bivirkninger av dårlig søvn, magesår og medsyra spiserøret og tenner gidder jeg ikke ;)
Hehe ikke tenk bivirkninger nå. Nå må du tenke VIRKNING :P det er vel ingenting som kan gjøre det verre per dags dato :P

Last edited:
Æ fikk magemedisin som heter omeprazole teva og når æ får ille halsbrann så tar æ en tablett.. Synes d hjelper. Ellers e råde å spise annenhver time småe porsjoner. Æ må spise noe mettende om kvelden som par brødskiver før æ legger mæ og våkner æ om natten så spiser æ yoghurt.. Har også dårlig lukkemuskel og har had magesår og.. Hold unna kaffe, te, sjokolade, krydra mat og fet mat. For å nevne noen :)

Back
Topp