Sove i min seng?

friele

Elsker forumet
Jeg har egengtlig alltid sagt at mine barn skal ikke sove i min seng,men dissen dager så har jeg ikke annet valg...Enya vil ikke sove andre steder...Hun sover ikke noe på dagene heller lengre,en ser at hun er kjemp trøtt,men hun nekter å sove.
Når kvelden kommer og vi skal legge henne på soverommet i sin seng er det hlet umulig...
Den eneste plassen hun faller til ro er i senga med meg.......
Hva skal jeg gjøre??  Kan de lage seg vaner når de er så små??  Hvis jeg lar dette fortsette vil hun da aldri sove i sin seng mer??[&:]

Når de er så små tror jeg neppe vi skal tenke på det. det viktigste er å gi de trygghet og masse nærhet tror jeg.Når de er små har de vel egentlig best av å "bo" mest mulig på en voksen kropp.

Dessuten er det jo veldig kos?[:D]

Lillegull sover i sin seng til ca kl 4-5. Etter det vil han kose mamma[:)]

ORIGINAL: Jannka

Når de er så små tror jeg neppe vi skal tenke på det. det viktigste er å gi de trygghet og masse nærhet tror jeg.Når de er små har de vel egentlig best av å "bo" mest mulig på en voksen kropp.

Dessuten er det jo veldig kos?[:D]

Lillegull sover i sin seng til ca kl 4-5. Etter det vil han kose mamma[:)]

Det er nettopp det jeg har tenkt å håpt på [;)] Det er jo kjempe deilig å ha henne på siden av meg,men så er det så mange som sier at en gjør de vandt med det og vil da neppe slutte med vanen.....
Men jeg har og tenkt at nå når hun er så liten,så kan det vel ikke være noe problem,de trenger jo all nærhet og kjærlighet de kan få[:)]

Det er jo sååå herlig å kjenne at de vil kose med mammaen sin

Ja, og det som er bra for mor er bra for babyen også. Vi er jo utstyrt med ganske mange instinkter som forteller oss hva vi skal gjøre, tror vi heller skal lytte til dem enn andre. [:D]

Vet du, når jeg prater med de som har store barn sier de at de skulle gjort hva som helst for å få en dag med dem som baby igjen. Det kan man jo ikke, så det er best å nyyyyte tiden som best man kan nå[:D]

På sykehuset jeg fødte fikk jeg beskjed om at når Frida bare gråt og gråt, bare legg deg sammen med henne[;)] De første leveukene trenger de masse nærhet[:)]

Og tror ikke de legger til seg noen uvane så tidlig. Frida sover i bagen sin nå.. men nektet å gjøre det i starten. Nå sover hun i bagen sin 3 og 3 timer.. når hun skal opp står jeg opp og ammer henne også legger jeg henne tilbake i bagen når hun har sovnet. Noen morninger så orker jeg ikke å stå opp, og da legger jeg henne sammen med meg[:)]

ORIGINAL: Blue_Angel

har du prøvd å bygge rede til hu i henens seng???

ta et stort håndkle å rull det sammen ålegg det i senga hennes som en U bare oppned u om du forstår. å legg ett teppeover så den holder seg som en oppned u... prøv ålegg henne oppi der. det blir litt trangere som i magen...

det funker p snuppa mi.
er jo verdt ett forsøk iallefall.. lykke til

Ja har bygd "rede" til henne,tror nko at hun liker det..I dag la jeg putetrekket mitt i senga hennes der hun har hodet,så kanskje det kunne hjelep,nå har hun sovet en time der hvertfall[;)]Vet ikke om det er det som hjelper,men uansett er det bra at hun enda klarer å sovne i senga si av og til...

Men jeg kommer nok til å skjemme henne ut litt lenger med å ligge med meg i senga hvis hun trenger det,jeg velger å tro at en kan ikke skjemme de ut nå så tidlig,de trenger all nærhet  og omsorg de kan få[;)]

Alle mine tre har sovet sammens med meg i min seng når de var nyfødte, og de har gradvis gått over til å sove alene.
Det var aldri noe problem med de to eldste, og det ser ikke ut til at det blir det med minstemann heller.
De siste nettene har han sovet første halvdel av natta i sprinkelsenga for så å komme over til oss i 4-5-tia....

Back
Topp