Sove i egen seng

Anniken S

Forelsket i forumet
Vi får ikke Matteo til å sove i egen seng! Han skal bare sove sammen med oss.. Det er jo så koooselig, meeen.. Noen råd? [:)]

Dytter for deg! [:)] Her har vetla lagt i egen seng fra dag 1.[:)]

HAr samme problem her. Kjedelig. Men lærte med førstemann at det kom av seg selv etter hvert, han var vel rundt 2 mnd, 4 mnd gaml så var han på eget rom. Så håper at det gjør det her også. Tenker hun får ligge i sengen vår til hun har gode søvnrutiner, så tar vi det med egen seng etter det. d blir tilslutt:) Merker hun er enklere å legge ned på dupp på dagtid også nå enn hva hun var i starten :D

Nå har mini sovet i egen seng siden hun var 3 uker, men vi la henne der nå og da i starten, men var ikke så konsekvent.

Har pleid å lagt henne når vi la oss, men nå i det siste har vi lagt henne tidligere, å da ligger vi å holder henne i hånda osv, så hun hele tiden skal være trygg, så sovner lettere og lettere[:)]

Tips jeg har fått er å ha varmeflaske i senga, de liker det jo godt og varmt, så er seng og dyne varma opp til hun legger seg.
du kan legge en singlet/skjorte eller noe du har brukt som lukter mamma i senga med hodet, så kjennes mammalukta nært.
La ett helseteppe følge babyen på kvelden, så er det mamma lukt og varmt til hun legger seg i det i senge:)

Dette er i allefall tips jeg kommer på nå jeg fikk,men ikke alt er prøvd[:)]

Min heter også Matheo!! med h da.. [:D] Og vil heller ikke sove i sin egen seng. Nå har jeg ikke prøvd på noen uker da, for jeg syns det er kos å ha han hos meg nå som han er så liten. Så den "kampen" kommer jeg til å ta opp litt senere tenker jeg [;)][;)]

Takk for gode råd! Det med varmeflaske må jeg prøve [:)] Jeg har ikke prøvd ut så mye bortsett fra å legge han i senga i synge og stryke litt på kinnet osv. Så jeg skal ikke klage for høyt [;)] 

Benjamin ville heller ikke sove i egen seng i begynnelsen. da tok vi vognbaggen og la han oppi der. litt trangere. pakket han inn og der sov han godt. nå sover han i vuggen, han liker veldig godt kluter rundt ørene og bli pakket godt inn. også bruker vi sånn pose. han sover kjempe godt når han har alt rundt seg. også sitter jeg og ammer om natten, sånn at han ikke sovner ved siden av meg, for da er d fare for at jeg sovner selv[8D] legger han oppi vuggen med en gang han er ferdig å spise. har vært veldig konsekvent helt fra fødselen. men han kommer oppi til oss i 5-6 tiden, da nekter han å sove for seg selv lenger, men så lenge d ikke er hele natten, er jeg fornøyd[:D]

håper det løser seg for dere!!

ORIGINAL: Lisemor_

Min heter også Matheo!! med h da.. [:D] Og vil heller ikke sove i sin egen seng. Nå har jeg ikke prøvd på noen uker da, for jeg syns det er kos å ha han hos meg nå som han er så liten. Så den "kampen" kommer jeg til å ta opp litt senere tenker jeg [;)][;)]

Nydelig navn altså [;)] Hihi.. Helt enig, er så kos å ha han ved siden av[;)]

Back
Topp