Sove hos besteforeldre

En tråd i 'Livet med barn 0-1 år' startet av Januarbaby, 15 Des 2015.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. loolah Gift med forumet

Hmm.. Vet ikke helt hvordan det er når ungen ikke sover hele natta. :) Tror frøkna vår var over ett år første overnatting hos farmora si, men hun sov hele natta fra hun var 7-8 mnd... :) Mine egne foreldre vil ikke ha frøkna på overnatting fordi de ikke føler seg trygge nok på seg selv og det synes jeg er helt ok. :)

2. Januarmamma87 Flørter med forumet Januarlykke 2016

Jenta vår var vel rundt 10 mnd, var i forbindelse med julegaven vi fikk av mamma julen før hun ble født (gavekort på hotellovernatting inkludert barnepass;-) ). Hun var grei å legge om kvelden, men sov ikke natten gjennom, våkna stort sett 2-3 ganger selv om jeg ikke nattamma lenger. Men mamma er gammel nattevakt og tåler fint å bli vekka i tide og utide på natten:p Har siden vært flere ganger til overnatting, i høst har det blitt omtrent annenhver uke (er gravid og venter i januar, så har vært herlig siden hun våkner i 5-6- tida). Men det er stort sett mamma som foreslår det selv, og jentungen storkoser seg hos bestemor, så er bare kos:)

3. mini#2 Forumet er livet ♡Junigull 2016♡ Julimammaer 2016

Han overnattet vel hos besteforldrene flere ganger før han fyllte året. Storkoser seg der og sover oftest lengre utpå morgenen enn hjemme. Men hadde mye nattevåk før, derfor de passet han så jeg ikke skulle bli gal.
    Spør ofte om å få sove der, og nå planlegger han overnatting hos tanten og fetteren. (5år)

4. FruFrøken1991 Forumet er livet Februar 2014 - Skjult forum Januarhula 2014 Februarlykke 2016

Han var ca 5 mnd. Han sov ikke matta gjennom og trengte mat på natta. Jeg syns det var veldig deilig å sove alene en natt :D

Sent from my iPhone using BV Forum

5. Tessa90 Snart mamma til 2 Novemberlykke 2015

Eldste min sov borte når hun var 4 mnd for vi skulle i bryllup. Sover enda ikke natten gjennom, men kommer inn i vår seng hver natt. Snart 4 år

6. Alvejenta Forumet er livet *MIA* VIP

Eldste var 2 mnd, og sov ikke natten gjennom. Ble syk og havna på legevakta. De to yngste er 3,5 år og 20 mnd, og har ennå ikke sovet borte.

• Liker Liker x 1
  7. 87'modell Forumet er livet

Jeg synes moren din må få bestemme det, men hun må være klar over at det ikke går an å si at et barn kommer til å sove hele natten borte, bare fordi det gjør det hjemme.
    Da må kanskje moren din heller belage seg på en oppvåkning eller to, og bare innse at det er sånn barn er.
    1,5 år anbefaler ekspertene at barnet bør være før det skal sove borte.

8. Politifrue Juni12s sporty VIP

Eldste var 10 måneder
    Minste var 1 år

9. Tofus Elsker forumet Desemberskatter 2016

Lillegutt sov over hos mine foreldre for første gang når han var ca 6 mnd gammel, gikk strålende....og masse overnattinger etter det og ikke vært noe problem en eneste gang :) Godt å få litt egentid og par tid :)

10. Smattes Andre møte med forumet

Var vel 3-4 Måneder første gang. Har sovet der jevnlig siden, kanskje en natt per mnd.
    Nå har jeg en 2,5åring som ofte maser om å få dra til bestemor og bestefar på overnatting.

11. M+A=baby Forumet er livet Marsboerne VIP Sommerfuglene 2017

Vi gjorde det nå rett før jul, og da sov hun der to netter i strekk. Hun er 21 måneder.
    Hun sov hele natta, noen hun sjelden gjør hjemme.
    Jeg nattammer stort sett også, men det gikk fint. Er uansett i en avvenningsfase når det gjelder amming

• Liker Liker x 1
  12. Gladprikk Andre møte med forumet

Siden han var 8 mnd og jeg slutta med nattammingen. Har siden den gang hatt han på overnatting en natt i uka. Våkner gjerne en gang eller to, men sovner fort videre. Når han sover med meg, sover han mye dårligere. Og koselig å se hvor sterke bånd de knytter.

13. Koriander <3VImsus<3

8 mnd, da dro vi på weekend til utlandet ;)

14. Alhavn Andre møte med forumet

Vår lille er snart 7 mnd og her har farmor "mast" helt siden gutten var nesten ferskere enn ferskest på å få overnattingsbesøk.. Egentlig litt slitsomt med maset, da vi ikke har hatt behov for å ha han bort på overnatting og jeg synes egentlig han har vært for liten til det.. :rolleyes: Tror ikke det blir med det første, men til sommeren skal vi kanskje få til en helgetur bare oss voksne så da må han nok bare :p

• Liker Liker x 1
  15. Sofie. Forumet er livet

Min er 6 år og har aldri overnattet alene hos besteforeldrene.
    De bor uansett 10 mil unna oss, og er i 70-årene, så vi spør heller andre som kan passe han ;)

16. TeMar Februar 14 Februar 2014 - Skjult forum Februarlykke 2016

6 mnd, da vi måtte i et bryllup.

17. Alvejenta Forumet er livet *MIA* VIP

Eldste var 2 mnd. De to yngste har aldri sovet borte.

18. 87'modell Forumet er livet

Poden er 1 år nå, og har hatt barnevakt i 1,5 timer, 1 gang.
    Overnatting kommer vi til å vente lenge med.
    Alenetid har vi hver kveld etter han har lagt seg, og vi gjør ting hver for oss også, mens den andre er hjemme. :)
    Vi ser venner og familie mye, sammen alle sammen. :)

19. Klatremus Lillemann Juni12s allviter/orakel VIP

Eldste overnattet vel en natt da han var over 5 år.

Men besteforeldre bor ett stykke borte, så er ikke bare bare å sende de på overnatting for ei natt. Hele helga vår vil da gå bort i kjøring uansett :p Og det gidder jeg ikke :p

Yngste på snart 4 har ikke overnattet borte noen gang.

Vi snakker om at begge ungene skal få reise på ferie til ett av besteforeldreparene til sommeren.
    Da er de jo også sammen

20. Sara Trøtt hormonbombe VIP Desemberglede 2015 Januarlykke 2016

Eldstemann var fire. Det var da vi flyttet så nært mine foreldre at det var gjennomførbart. Mellomste var vel...kanskje 2-2,5?

I fjor sommer, 4,5 og 6 år gamle overnattet de hos svigerfar da vi var på ferie hos svigermor.

Yngste skal av logiske årsaker vente en stund. Hun er 3 mnd og fullammes

Del denne siden