"sove hele natten" boken

Jane2

Elsker forumet
Er det noen som har eller har lest boka "sove hele natten" av Anna Wahlgren (?) som det ble reklamert for her? Går det på den såkalte "skrikemetoden" eller har hun andre tips? Isåfall vil jeg kjøpe den.... Altfor mange våkninger i løpet av natta her for tida..!! Men orker ikke skrikemetoden! Iallefall ikke ennå...

Mener du seriøst at du vil kjøpe boka?!? Dama er jo GAL!!!

Er ho gal?? Hvorfor det?

Jeg vet ingenting om ho fra før..

Hun mener at babier skal sove på magen...
Sa masse dumt da hun ble intervjuet..
Jeg har brukt "skrikemetoden", men i en mildere form!
Jeg har satt inn en godstol på rommet til Synne, der setter jeg meg etter at jeg har lagt henne ned, gitt henne tutten og sagt god natt.
Setter meg godt til rette og ser en annen vei.
Når hun da begynner å gråte (eller skaper seg som jeg heller vil kalle det for hun har ikke vondt) og setter seg opp teller jeg til 60 inni meg, og så legger jeg henne ned igjen.
Første kvelden måtte jeg legge henne ned igjen 4 ganger, andre kvelden 3 ganger, men i går la hun seg fint til rette og sov med en gang.
Jeg tror på det at det er viktig at barna føler seg trygge, at vi er der..
I natt sov hun også hele natten i tillegg.
Du kan sitte på gulvet, i døråpningen eller hvor du måtte ønske, men jeg tror det er viktig at du ikke snakker til ham, eller ser for mye på ham..
Og så må du og mannen din bli enige om å gjøre det samme..
Og beregn god tid til å begynne med, det kan gå helt opp til 45 min første gangen, men gi ikke opp!
Jeg hørte også på musikk første kvelden (plugger i øret) og det hjalp.
Jeg er ikke for at barn skal gråte, men det er like viktig for barna at de klarer å finne søvnen selv som det er for foreldrene å få kveld alene..
Lykke til.. 

Må vel prøve noe sånn snart..[:o] Er jo litt tungvint når det bare er meg som kan legge han om kvelden. Han var så flink ei stund (fra ca 5 til 11 mnd) Da ga jeg han pupp i vår seng først, så la jeg han bort i si seng, gikk ut og han lå å prata med seg sjøl til han sovna. Men så kom tann nr 3, og det blei slutt på den idyllen..[&:]

ORIGINAL: Jane2

Må vel prøve noe sånn snart..[:o] Er jo litt tungvint når det bare er meg som kan legge han om kvelden. Han var så flink ei stund (fra ca 5 til 11 mnd) Da ga jeg han pupp i vår seng først, så la jeg han bort i si seng, gikk ut og han lå å prata med seg sjøl til han sovna. Men så kom tann nr 3, og det blei slutt på den idyllen..[&:]

Synes så synd på dere som har det sånn! Når jeg legger minimann, så ser han på meg og smiler, og når han kjenner senga under seg snur han på hodet og putter totten i munnen for å kose... Så sier jeg natta og går...

Men de sier jo at man skal gå inn til dem hvert 3-5 minutt hvis de skriker og bare rolig si  '' hysj, må du sove. Nå er det natta'' eller noe sånt...

er andre bøker for å "sove hele natten"  nina misvær sine er ok syns jeg.har begge 2..

Jeg synes absolutt at boka kunne være verdt ett forsøk, jeg har ikke lest den nye boka, men jeg har lest barneboka maaange ganger og der skriver hun om å sove hele natta, det er den samme metoden bare at hun har utdypet det mer i den nye boka. Metoden går egentlig ikke på å skrike seg til søvn, men å dra dem i vogna....
har ikke forsøkt det selv, for jeg er ikke så strukturert desverre [8D]
men har absolutt tenkt å forsøke denne gangen hvis natta blir ett problem etter hvert...synes ikke dama er gal....det er litt urettferdig mot Anna Wahlgren egentlig, hun har jo masser av erfaring som mor og deler bare sin kunnskap med andre....og hun mener ikke at barna skal ligge på magen, men hun sier at hvis barna selv fikk velge så ville de ha valgt magen! og det må man da ha lov til å si uten at man er gal av den grunn...i dag er det jo ingen som tørr å legge barnet sitt på magen!
Og hun sier at kuren hennes virker uansett hvordan dem ligger, men den er lettest å gjennomføre hvis barnet ligger på magen, men magen og ryggen går også fint [;)] sier hun...jeg har fulgt veldig med på debatten og faktisk hørt på hva hun sier og ikke på hva man vil ha det til at hun sier...

men men man får bedømme selv, søvn er jo viktig, og hvorfor ikke prøve denne metoden???

vil bare legge til at jeg forsøkte "buffing" på barnet mitt og det hadde en umiddelbar virkning, jenta mi elsket det jenta mi var alltid oppkavet når hun skulle legge seg, så dette var i forbindelse med at hun skulle legge seg, var veldig oppkavet, skrek og klarte ikke å roe seg, så la jeg henne på magen, armene ut til siden, bena bakover, hodet til den ene siden, den ene hånden min på hennes rygg og litt opp på hodet og "buffet" henne i rompa (ikke hardt selvfølgelig, men passelig)
og hun tidde med en gang!! det var helt utrolig!! så fort jeg sluttet skrek hun seg opp igjen, og når jeg buffet henne tidde hun og ble rolig...og etter en liten stund så sov hun!! uten å skrike og kave, hun bare sovnet rolig og bedagelig og sov i timevis, til nattmåltidet hennes...helt utrolig, i dagene som fulgte fortsatte jeg og gjøre dette og virkningen kom umiddelbart, etter ca 3-4 dager med dette så legger hun seg nå rolig og fornøyd til å sove...utrolig!! vil bare nevne at min jente er nå 5 mnd.

så ikke vær for snar til å dømme denne dama, kanskje har hun none poenger som kan være nyttige?....selv om det ikke er "faglig" bakrunn som ligger bak hennes "metoder"...lykke til

ORIGINAL: bondekone

En bok som hetter barn og søvn fra bokklunens barn er veldig finn der står det 6 metoder en kan prøve på

Den har vi og![:)]
Greit med litt fler ting å prøve ut![:)]

Har ikke fått med meg så mye av dette i media, men av det dere skriver her synes jeg dette høres interessant ut. Tror kanskje jeg kjøper den boka dersom vi får et barn til og vi får like store søvnproblemer som med nr. 1. Har lest den søvnboka fra bokklubben om og om igjen, men var ikke noe der som klarte å roe vår lille jente med "lakenskrekk"...

Dette her er jo helt skremmende å lese!!!!!

Etter den damen hadde vert på God morgen Norge å "reklamert" for søvnboken sin gikk leger og foreningen for krybbedød ut i nyhetene og sa at mangen av disse metodene hennes er livsfarlige.

Hun andbefaler å legge barna på magen for å sove, og det er jo bevist at det erfarlig for barn. (tallet på krybbedødtilfeller har sunket drastisk etter vi begynte å legge barn på ryggen)

Håper virkelig dere tenker dere godt om før dere følger rådene til denne damen.

Nina Misvær har skrevet en bok med samme navn. (sove hele naten). Den synes jeg er kjempe fin. Går mye på skrike metoden, men det er også mange gode forslag til mildere metoder. Står masse fakta om barn og søvn. Og det er også egene kapittler for hver aldersgruppe, med en egen historie om et sove problem andre har hatt. Er appselutt å annbefale!

Back
Topp