"Sov når babyen sover"

Sniker fra januar. Med storebror fikk han eget rom etter bare 5 uker pga lyder og at ingen av oss fikk sove i samme rom. Og ang krybbedød så kan det skje etter 1 år også, selv om faren er størst første året. Bare for noen dager siden kom det inn 1, 5 åring som var død i krybbedød på nyttårsaften her på akuttmottaket... Denne gangen begynner vi med å sove på samme rom, og dersom det blir like lite søvn så får ho eget rom. Alt står klart :)
Nei huff så fælt :(
Vi er usikre på hva vi gjør enda, ift eget rom. Dersom lydene ikke har roet seg ved 3 mndr så blir det eget rom tror jeg. Synes det ble bedre med storesøstra rundt 3 mndr, da var det ikke som å sove inne i et fjøs lenger ;) Hun bråket også som ei geit :p

Jeg skjønner heller ikke helt hvordan det skal hjelpe å sove på samme rom. Men jeg leste et sted at foreldrenes lyder kan fortstyrre babyens søvn innimellom, slik at baby ikke sover like tungt hele tiden, og dermed faller risiko for krybbedød. Kan kanskje være derfor da?

Høres jo rart ut at dersom baby sover dårligere så reduseres risiko for krybbedød? For all del krybbedød er grusomt men forstår ikke alle argumentene...

Høres jo rart ut at dersom baby sover dårligere så reduseres risiko for krybbedød? For all del krybbedød er grusomt men forstår ikke alle argumentene...
Nei, det er mange argumenter som jeg synes burde vært forklart bedre. Men det er visst når de er i den dype søvnen at det kan skje at de ikke våkner igjen (igjen pga ulike årsaker).

Nei, det er mange argumenter som jeg synes burde vært forklart bedre. Men det er visst når de er i den dype søvnen at det kan skje at de ikke våkner igjen (igjen pga ulike årsaker).

Spørsmålet blir da om de lager lyder i den dype søvnen så det er mulig å oppfatte det... Selv om jeg er våken hadde jeg ikke forstått det dersom baby hadde gått ifra dyp søvn til å aldri å våkne igjen om baby ikke hadde laget lyd eller oppført seg annerledes... Følger jo ikke konstant med på han puster...

Spørsmålet blir da om de lager lyder i den dype søvnen så det er mulig å oppfatte det... Selv om jeg er våken hadde jeg ikke forstått det dersom baby hadde gått ifra dyp søvn til å aldri å våkne igjen om baby ikke hadde laget lyd eller oppført seg annerledes... Følger jo ikke konstant med på han puster...
Nei det er akkurat det. De lager ingen lyder i forkant eller når det skjer, og det kan skje også i mor/far sine armer. Tror ikke man kan oppdage det før det har skjedd.

Nei det er akkurat det. De lager ingen lyder i forkant eller når det skjer, og det kan skje også i mor/far sine armer. Tror ikke man kan oppdage det før det har skjedd.

Da forstår jeg ikke hvorfor det hjelper å ligge på samme rom. Kjenner det er praktisk å slippe å stå opp for å amme på natten men sånn ellers forstår jeg ikke hva det hjelper for...

Da forstår jeg ikke hvorfor det hjelper å ligge på samme rom. Kjenner det er praktisk å slippe å stå opp for å amme på natten men sånn ellers forstår jeg ikke hva det hjelper for...
Nei, samme her. Forstår heller ikke hva man kan få gjort dersom det værste skulle skje. Så jeg uroer meg bare masse, til ingen nytte :/

Tror nesten jeg kunne ha sovnet stående dersom jeg hadde lukket igjen øynene... Legger jeg meg ned på sofaen eller i senga sovner jeg før hodet treffer puta... Det er derimot ikke mange muligheter til å sove på dagtid når man er hjemme med både en baby og en på 16 mnd... Full fart fra morgen til kveld...

Da jeg var alene med førstemann i fjor, gikk vi ofte inn i senga og sov sammen på dagtid. Kjempedeilig :-) Blir så trøtt når jeg ammer, at det er null problem å sovne :-)

Alles velmenende råd om å sove når babyen sover er ikke så enkelt i praksis synes jeg. Jeg sliter med å "sove på kommando". Trenger en stund på å roe ned og slappe av, og blir gjerne forstyrrer av babygrynt og andre babylyder som gjør at dette tar tid. Når jeg endelig er klar til å sovne så våkner jo babyen :p

Mannen sovner på sekundet, og våkner ikke av alle lydene baby lager i søvne. Jeg er dritmisunnelig..
Sånn er jeg til vanlig:p

Back
Topp