sov hele natten...

cecbak

Håper ....
Trudde ikke jeg skulle få oppleve dette enda... men i natt sov jakoben min fra 23-06.... og jeg er i himmelen og med super energi!! Kan hende det var et engangs tilfelle, men guri så deilig:)

Magnus sov (for andre natten på rad) fra 22.30 til 06.30!!
Jeg synes det kanskje er liiiiiiitt vel lenge jeg, for en baby på 3 mnd.
Tar jeg feil?

Har hatt en rutine på leggetid kl. 22 - opp 3-4 og så stå opp 8 før, men nå har han jo "hoppet over" nattmåltidet to netter... Ups..

Har ikke det en innvirkning på melkemengden/produksjonen også? Føler han får i seg nok altså - han syter ikke heller, og idag pumpet jeg ut 105 ml ETTER at han hadde forsynt seg grovt.. Hmm.. Blir ikke heeeelt klok på dette kjenner jeg...

Det var slik for oss også, men plutselig snur det trur jeg[;)] og det er så deilig, selv om dette kanskje ikke varer!!

Men er det ikke litt tidlig at de "sover rundt"? På kun morsmelk....?
Eller er jeg bare bekymret for ingenting??

ORIGINAL: audreybee

kjenner også på denne bekymringen for VIPS! så sov Vilde 7,5 time den ene natten, og jeg våknet klissvåt og med superspreng - og vekket henne..
Natt 2 sov hun 8 timer.. og da vekket jeg henne i 03tiden.. syntes 8 timer var lenge for en baby på 10 uker som fullammes uten mat... fortsatte så med å vekke henne hver natt i 03 tiden - vært slike netter siden fredag her - helt herlig [:D]

Så snakket jeg med helsesøteren min i dag, og hun sa at jeg skulle la henne sove, og heller pumpe meg et måltid eller to, og la frøet sove det hun ville - men er nok ulike meninger og råd der ute [;)] Skal skal la henne sove i natt så lenge hun vil.. sovet siden 19 i kveld.. helt fantastisk å ha "voksenkvelder" [:D]

DEILIG :D

lillegutt har nå to netter sovet gjennom :) vi la oss alle tre klokka elve (kenny var ferdig spist og stelt klokka halv elve)
og vi våkna alle tre av vekkeklokka til sambo klokka ti over seks!!!!

håper dette kan fortsette altså.... ellers er jeg somregel oppe klokka fire jeg også å gir mat..

ORIGINAL: Lykkeliten i Januar

kjenner også på denne bekymringen for VIPS! så sov Vilde 7,5 time den ene natten, og jeg våknet klissvåt og med superspreng - og vekket henne..
Natt 2 sov hun 8 timer.. og da vekket jeg henne i 03tiden.. syntes 8 timer var lenge for en baby på 10 uker som fullammes uten mat... fortsatte så med å vekke henne hver natt i 03 tiden - vært slike netter siden fredag her - helt herlig [:D]

Så snakket jeg med helsesøteren min i dag, og hun sa at jeg skulle la henne sove, og heller pumpe meg et måltid eller to, og la frøet sove det hun ville - men er nok ulike meninger og råd der ute [;)] Skal skal la henne sove i natt så lenge hun vil.. sovet siden 19 i kveld.. helt fantastisk å ha "voksenkvelder" [:D]

Hmm... Er nok ulike meninger ja...
Alle jeg har spurt av slekt og venner sier - LA HAM SOVE, men likevel, er liksom noe i magen min som sier at det kanskje ikke er så lurt... Awww.. what to do...? Hehe... Helsesøstre sier mye rart... Men, jeg veide lillegutt idag, så lar jeg ham sove sånn som han vil i en liten uke, og veier igjen.. Det vil nok gi et lite svar på om dette er lurt....

Vanskelig å være ny mor ja. [:D]

ORIGINAL: cassy

å misunner dere som får sove lenger enn 3 timer av gangen[;)] her er det opp på den 3-4 timen uansett for mat[8D]

Sånn har vi det`og[:D]......

ORIGINAL: Marge75

ORIGINAL: cassy

å misunner dere som får sove lenger enn 3 timer av gangen[;)] her er det opp på den 3-4 timen uansett for mat[8D]

Sånn har vi det`og[:D]......

oooog vi dersom han begynner å sove natten igjennom skal jeg ALDRI vekke han, hihi.. Har en stor å fin gutt så han hadde absolutt klart seg om natta altså [:)]

Til dere som vekker, jeg hadde ei venninne som var bekymret, og hun begynte å vekke om natta for å gi mat, men da hun skjønte at det ikke var vits så ville gutten hennes ha mat hver 3. time om natta, og han sluttet ikke med det før han var nærmere året, og hun har prøvd aaalt for å få han til å sove natta igjennom etter hun begynte å vekke.. Bare et tips [;)] MEN uansett hva folk sier så er det bare å følge magefølelsen, en mor veit alltid hva som er riktig for SITT barn [:)] ( om man ikke tror man veit det, så gjør man det, det har jeg lært i løpet av 6 uker)

haha!! må le litt av meg selv, den lykken varte en natt for å si d sånn... inatt var vi oppe kl 3, mat og sovnet igjen til 07... men merker jeg er så smått blitt vant til dette,selv om d er hardt å stå opp midt på natta:(

men mer søvn er etterlengtet...

ORIGINAL: Lykkeliten i Januar

Hmm... Er nok ulike meninger ja...
Alle jeg har spurt av slekt og venner sier - LA HAM SOVE, men likevel, er liksom noe i magen min som sier at det kanskje ikke er så lurt... Awww.. what to do...? Hehe... Helsesøstre sier mye rart... Men, jeg veide lillegutt idag, så lar jeg ham sove sånn som han vil i en liten uke, og veier igjen.. Det vil nok gi et lite svar på om dette er lurt....

Vanskelig å være ny mor ja. [:D]

nå lot jeg henne sove som hun ville - og etter å ha sovet 7 timer våknet hun av seg selv og ville ha 10 min med mat før hun sov 5 timer til - kjempefornøyd [:D] enig med deg at det er en liten stemme som sier at over 7-8 timer er lenge nok for de små, men vi får prøve oss frem [:)]

Back
Topp