Sosialt for foreldre og barn i bhg

Takk til dere som svarer.

Mulig det står i årsplanen, men da står det jaggu ikke oversiktlig. For bruker å skrive ned viktige ting.

Synes ofte ting er sånn at jeg/vi må enten komme sent på jobb eller gå tidlig. Som helsepersonell funker ikke det. Men topp for dere med fleksible jobber.

Vi har Lucia, juletrefest (i januar), sommerfest og påskefrokost :) Prøver å være med på alt :)

Bhg er veldig flinke til å ha mange spennende arrangementer, men det meste er kun for ungene :) (halloween, nissefest osv.)

Her står det på månedsplan, så har jo stort sett minst en uke forvarsel. De legger det til levering eller henting, det eneste som er midt i dagen er foreldresamtale. Er helsepersonell, jobber med akutte ting, så kan gå om vi har det rolig :)

Har kun hatt mini i barnehagen et par mnd og de har alt hatt to tilstelninger for foreldre. Den ene sto planlagt i årsplanen ved oppstart men pga ukurrante arbeidstider uten fleksitid fikk vi tante som er student til å være med, siden vi foreldre ikke fikk gå fra jobb. Den andre kom brått på, aldri sett noen månedsplan eller ukes plan, og mini hadde vært syk en uke så ikke fått med oss oppslag på tavla før vi trampet inn i foreldrefrokost og måtte bare levere å løpe på jobb. Kjipt for oss, kjipt for mini.

Alt sånt pleier å stå i månedsplan og årsplan. Er selvfølgelig ikke bare bare og få med seg alt, men her prøver vi å få med oss det meste så sant vi kan. Er jo hyggelig å være med å se hvordan de har det der, hvem de leker med og ikke minst være der før barnas skyld. Er veldig stas for de med disse dagene. Men som både forelder og barnehageansatt, vet jeg at det ikke alltid passer for alle. Og de barna som eventuelt ikke har foreldrene sine der på disse dagene blir godt ivaretatt og oppvartet som et plaster på såret for at ikke mamma og pappa kunne komme :happy: Men har ikke dere foreldre muligheten så vet jeg at det er flere besteforeldre som har blitt med barna i barnehagen, så det går jo også an :joyful:

Takk til dere som svarer.

Mulig det står i årsplanen, men da står det jaggu ikke oversiktlig. For bruker å skrive ned viktige ting.

Synes ofte ting er sånn at jeg/vi må enten komme sent på jobb eller gå tidlig. Som helsepersonell funker ikke det. Men topp for dere med fleksible jobber.

Som helsepersonell forstår jeg deg meget godt.
Har selv jobbet i helsesektoren i mange år, og hadde jeg en legetime i løpet av dagen var det ikke akseptert, og det ble sure miner..

Ledelsen i helsesektoren forventer at en ordner alle slike avtaler utenom arb tid. Når du f eks har kveldsvakt, fridag osv.

I tillegg er det ledere og kollegaer som selv ikke har små barn, som for lengst har glemt hvordan dette er.

I min jobb i bhg. må jeg på foreldre samtaler 4 ganger i året, da jeg har 2 barn. Skolen ligger et steinkast fra bhg jeg jobber på.. allikevel er det et «sukk» fra de eldre som selv har fått voksne barn.

Back
Topp