sosialkontoret

*Xc1t3*

Glad i forumet
skal flytte ut fra denne leiligheten og til en ny til 8000,- pluss strøm.. dekker de det[8|] fikk beskjed fra nav at siden jeg er aktiv arbeidssøker uten og lykkes, så skulle jeg snakke med dem midlertidig[8|]

Og om de dekker, kan jeg si at jeg skal ha leiligheten da? For de sa jeg skulle ha med rekninger lån og leiekontrakt, men jeg har jo ingen leiekontrakt[8|] må jeg ha det før jeg går dit? eller kan jeg bare si hva dte koster[8|]

Blir utrolig glad om noen har svar[:)]

dytter litt[:)]

Får du ikke arbeidsledighetstrygd?

Hvorfor flytter du, og kunne du fått noe billigere? Sosialkontoret får du ikke penger av med mindre alt annet er prøvd først iallefall.

ORIGINAL: fairy

Får du ikke arbeidsledighetstrygd?

Hvorfor flytter du, og kunne du fått noe billigere? Sosialkontoret får du ikke penger av med mindre alt annet er prøvd først iallefall.

nei for jeg har hatt mammapermisjon og ikke fast jobb før, så har ikke rett på noe, jeg er aktiv jobbsøker, men har ikke fått noen jobb enda,

Jeg flytter pga at han jeg leier av nå skal selge leiligheten... så har ikke så mye valg[>:]

kan finne noe billigere ja, men da blir det kun 1 rom, og jeg må ha 3, da jeg har 2 unger,

Du må ha med husleiekontrakt. Veldig vanskelig å få 8000 til en leilighet altså. selvom du har to barn, trenger du ikke 3 soverom. Barna kan dele soverrom f.eks. vil tro at for din del så vil 6500-7000 i husleie være det du kan få på sosialkontoret.

hmm[>:]  har prøvd og dele soverom før, funket veldig dårlig[&:][&:] men da får jeg lete litt mer og se, får prøve og ringe og høre på noe idag og få sammen en kontrakt før mandag[:)] får btw husbank støtte, og da er den på ca 3000,- så da blir husleien ca 5000[:)]

Takk for svar[:)]

Var ikke meningen å grave i privatlivet ditt altså, jeg bare prøvde å tenke meg hva slags spm du kunne komme til å få av sos. [;)]

Ellers er jeg enig med Azoria..

Fikk beskjed om når jeg fikk hjelp fra sos. for et par år siden at maks sum på husleie fra de var 4000, men mulig det er forandret

ORIGINAL: fairy

Var ikke meningen å grave i privatlivet ditt altså, jeg bare prøvde å tenke meg hva slags spm du kunne komme til å få av sos. [;)]

Ellers er jeg enig med Azoria..

går helt fint altså, jeg har ingenting og skjule[:)]
men vil jo tro det at når jeg får dekket 3000,- så er det 5000,- pluss strøm, og da er det jo ikke så gæli, men er jo ikke noe annet ledig her, så er den eller gata[&:]

Back
Topp