sosialkontoret???

mamma84

Glad i forumet
Jeg har ikke jobbet nok til å få permisjonspenger. Jeg har fått utbetalt engangsstønad, men det jeg lurte på er når ungen er født... Må jeg på sosialkontoret for å få penger eller finnes det noen ytelser fra trygdekontoret???

Samboer tjener nemlig ikke nok til at vi skal klare å forsørge tre.

Noen med erfaring, som går hjemme?

Takknemlig for svar...

Dette lurer jeg på også..

Men mamma84, når kan en få utbetalt engangsstønaden?-har glemt det, jeg [:-]

Den kan du få utbetalt etter 26 fullgåtte uker...

Etter 26 fullgåtte uker!?
Fikk beskjed om at de tidligst kunne utbetales 12 uker før fødsel...[8|]
Hmmm,virker til det er mye snusk ute å går når det gjelder de forskjellige trygdekontorene i landet.

hvor mye er engangsstønaden på? er det noen spesielle kriterier for å få det eller er det vanlig uansett? når må man søke?

Jeg fikk min stønad da hvertfall... Det var tidligst, og da ver den på 33 584 NOK.

er det slik at hvis man har samboer, så har ikke vi kvinnene rett på noen ting, ikke fra sosialen engang...? de kan jo ikke regne med at samboer skal betale, hus lånet, bil lånet, maten, bleir, klæa til både mor og barn, telefon regninger, og strøm og vann.....*phya* ca 5000 for bleier og mat i mnd og ca6-7000 i lån, og i tillegg må man ha klær. + at det er som regel ekstra utgifter hver eneste mnd som man ikke hadde regnet med......hmmmm??? lurer færlt nå...

Det kommer an på hvor mye samboer tjener. De har forskjellige livsoppholdssatser som det heter så fint, og hvis samboer tjener mindre enn dette får dere resterende av sosialen.

Dere kan også søke bostøtte til husbanken tre ganger i året når dere bare har en inntekt.

Back
Topp