Sosiale medier

Miss_30

Forumet er livet
Septembergull'17
Hvem kontakter man hvis et barn plager et annet barn på sosiale medier og det ikke fungerer å snakke med foreldrene?

Vi tok det via lærer og skole da vi opplevde samme men det var på ungdomstrinnet og foreldrene nektet snakke med oss. Men de nektet også selv om skolen ville hjelpe oss.

Vi tok det via lærer og skole da vi opplevde samme men det var på ungdomstrinnet og foreldrene nektet snakke med oss. Men de nektet også selv om skolen ville hjelpe oss.
Vi skal snakke med foreldrene over helga, men jeg tviler på det hjelper. Når vi ikke fram, så får vi snakke med læreren. Han er det tak i heldigvis.

Vi skal snakke med foreldrene over helga, men jeg tviler på det hjelper. Når vi ikke fram, så får vi snakke med læreren. Han er det tak i heldigvis.
Det er en litt grå sone det der, for på en måte er det utenfor skolen, men samtidig påvirker det jo det psykososiale læringsmiljøet som _er_ skolens ansvar. Jeg tror de aller fleste lærere vil være interessert i den informasjonen, og vil ønske å jobbe med det. Masse lykke til med foreldrene.

Det er en litt grå sone det der, for på en måte er det utenfor skolen, men samtidig påvirker det jo det psykososiale læringsmiljøet som _er_ skolens ansvar. Jeg tror de aller fleste lærere vil være interessert i den informasjonen, og vil ønske å jobbe med det. Masse lykke til med foreldrene.
Ja, jeg tenker at det i utgangspunktet ikke er skolens ansvar, men de sliter med flere i den klassa, så jeg tenker det kan være greit å si ifra også. Denne eleven er en av de verste og trenger tydeligvis hjelp.

• Omsorg
Reactions: HCS
Her også pågikk det utenfor skoletid. Men nesten værste var att foreldrene slang seg på og kunne følge etter mitt barn med venner noe som var veldig ubehagelig for mitt barn og vennene. Da vi koblet inn ungdomskontakten i politiet og de foreldrene sluttet straks. På nett pågikk det en stund før h*n gav seg helt.

Da har vi fått gitt beskjed til foreldrene og de var ikke klar over det. De skal få sletta denne kontoen, så da håper jeg deg skjer veldig snart og at det ikke kommer en ny konto.

Så bra! Dette er en stor bakside ved sosiale medier. Det foregår mye, og mange foreldre sjekker ikke hva barna holder på med heller.
Jeg synes det er litt tidlig jeg da, men nå har visst de fleste alt av sosiale medier i den klassa tydeligvis. Min har ikke det, men andre har vist han disse videoene. Gruer meg ikke mindre til ungdomsskolen nå.

Jeg synes det er litt tidlig jeg da, men nå har visst de fleste alt av sosiale medier i den klassa tydeligvis. Min har ikke det, men andre har vist han disse videoene. Gruer meg ikke mindre til ungdomsskolen nå.
Mange får det dessverre lenge før de er 13 år, som er aldersgrense på de fleste.

Back
Topp