Sosiale medier

Er ganske aktiv på SoMe, så blir nok å poste at vi venter, men ikke før sånn uke 23/24 da det da er stor sannsynlighet for at det går bra/de kan redde babyen hvis den bestemmer seg for å komme så tidlig. Vil nok poste at lille er født også, men poster ikke identifiserbare bilder av barna i SoMe.

Ja, det er så koselig :love017 Vi har 3 barn. Med dem annonserte vi det etter OUL og så annonserte vi at dem var født noen dager etter fødsel. Kommer til å gjøre det samme nå :) Dette blir nr 4, så skal prøve å spøke litt rundt at det er en nr 4. For mange er 4 barn helt utenkelig og uaktuelt… Har tenkt å poste noe som «så gjenstår det å se om familien blir komplett når fjerdemann blir født». Tips? Ellers er to av barna født i april, hadde termin i mai. Så kunne ha skrevet noe utifra det også. Feks «nok en april/mai hvor vi venter en liten». Kan også fort bare bli noe helt enkelt som «gleder oss til april/mai 2023».

Forrige gang delte vi ul-bilde på snap til nærmeste omgangskrets. Delte på Facebook noen dager etter hun var født og vi hadde kommet litt over sjokket med Downs og hjertefeil. Var deilig å slippe å fortelle det til folk gang etter gang (fryktelig slitsomt å fortelle det til folk, og ta inn deres reaksjoner. Mange som gråt, fikk sjokk, ikke sa noe etc). Vet ikke helt åssen vi gjør det nå- ikke veldig keen på å ta inn reaksjonene til de som mener vi ikke burde fått et barn til.

Forrige gang delte vi ul-bilde på snap til nærmeste omgangskrets. Delte på Facebook noen dager etter hun var født og vi hadde kommet litt over sjokket med Downs og hjertefeil. Var deilig å slippe å fortelle det til folk gang etter gang (fryktelig slitsomt å fortelle det til folk, og ta inn deres reaksjoner. Mange som gråt, fikk sjokk, ikke sa noe etc). Vet ikke helt åssen vi gjør det nå- ikke veldig keen på å ta inn reaksjonene til de som mener vi ikke burde fått et barn til.
Ser du skriver flere plasser at folk gjerne ikke mener dere burde fått flere barn da dere har fått et barn med litt utfordringee. Jeg må bare legge til at jeg har en venninne som også har et barn med downs. Hun er blitt anbefalt å få et barn til rett og slett for at lillesøster da har noe å strekke seg etter og at det vil bli lettere. Håper de vil endre mening etterhvert :Heartred

Ser du skriver flere plasser at folk gjerne ikke mener dere burde fått flere barn da dere har fått et barn med litt utfordringee. Jeg må bare legge til at jeg har en venninne som også har et barn med downs. Hun er blitt anbefalt å få et barn til rett og slett for at lillesøster da har noe å strekke seg etter og at det vil bli lettere. Håper de vil endre mening etterhvert :Heartred
Vi har også blitt anbefalt det. Tror nok de negative meningene er i undertall- men de runger så høyt.

Jeg har hørt det samme som Susibella. Og at det er supert om nestemann ikke kommer alt for lenge etter. Har blitt sjokkert over å lese hva folk (og venner av deg?!) får seg til å si. Håper de endrer mening med tiden og blir mer støttende og forståelsesfulle, og hvis ikke synes jeg du og familien din fortjener bedre :Heartpink

Vi har bestemt oss for å dele minst mulig på some. Vi kommer heller til å lage en gruppe et sted og dele bilder der med familien :Heartred

Back
Topp