"Sosiale medier strategi" for babyen

Solsikke85

Glad i forumet
*Aprilbaby 2018*
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Hei,

Jeg er litt nysgjerrig på deres tanker rundt det å være gravid og få barn + sosiale medier. Har dere delt nyheten ennå? Og oppdaterer dere ofte omverdenen på graviditeten? Har dere tenkt å poste bilder av barnet når det har kommet il verden?

Vi har bestemt oss for å ikke dele noe om at jeg er gravid før babyen kommer. Når vi vet at alt har gått bra tenker vi å dele nyheten på Facebook.

Jeg ønsker deretter at vi ikke poster bilder av barnets ansikt på sosiale medier før h*n er stor nok til å bestemme selv. Samboeren min synes at jeg er litt streng (de fleste vennene våre deler ganske mye), men jeg tror jeg har fått han med på laget :).
 
Her blir ingenting publisert på sosiale medier, med unntak av når ungen er født. Da heller ingen bilder. Dette gjorde vi med første også. Syns ikke noe om å poste alt mulig på f. Eks Facebook. Men hva andre gjør er jo opp til dem[emoji4]
 
Vi bruker ikke sosiale medier til å legge ut privatlivet eller familielivet til vanlig.
Vi kommer til å sende bilder eller snap til de vi har lyst til å dele små øyeblikk med. Men da kun til familie og de nærmeste venner.
 
Blir kanskje å skrive på Facebook når småen er født, men annet enn det tror jeg ikke vi kommer til å dele noe i sosiale medier.
 
Vi kommer kanskje til å dele det når babyen er født. Er lite aktiv på Facebook og det er over 1 år siden min siste status der.. Nærmeste venner og familie vil få tilsendt snap/mms[emoji6]
 
Kommer nok ikke til å legge noe ut på Facebook, har ikke noe behov for å poste der. Føler jeg nå da :p Venner og familie vil jo få beskjed om at småen er født på melding /snap :)
 
Vi blir nok å dele det på facebook litt etter at baby er født:) De nærmeste får vite det tidligere på melding eller snap, men har en del slekt og bekjente som også kommer til å syns det er stas å få vite det, som jeg ikke sender personlig beskjed til:) kommer nok også til å dele et bilde av og til på facebook og instagram:)
 
Antagelig et bilde når hen er født, da kanskje en uke etter slik st alle de nærmeste har fått beskjed først. Synes også det er litt fint at det bare er vi som vet at hen er født noen timer før de nærmeste får vite det, og godt med noen dager og se at ting går greit før kolleagaer, bekjente, naboer o.l. får vite. Sik gjorde vi det i alle fall sist. Ellers deler vi ingenting om barna i sosiale medier.
 
Vi har ikke delt nyheten på sosiale medier, og kommer nok heller ikke til å gjøre det når babyen blir født. Vi får se. Vi har to barn fra før. Deler aldri bilder på Facebook, men en sjelden gang på Instagram.
Bruker Snapchat mye til å dele av hverdagen vår med familie og venner ;)
 
Viktig tema å drøfte hjemme og ikke minst med familie og venner før den lille kommer til verden slik at dere har en enighet i rundt temaet :) :Heartred
 
Back
Topp