Sosial om kveldene?

Blessed_palms

En gang må være den første...
*MIA*
VIP
Himmelbarn
Febbisbebbis'18
Tar dere i mot besøk om kveldene? Eller drar ut på aktiviteter/trening/møter osv?

Er det forskjell på hverdager og ukedager, og hvor gamle er barna deres?

Jeg spør fordi jeg har ei på straks 1 år, og jeg liker ikke å få besøk etter leggetid fordi hun plutselig våkner (tenner på gang). Og ellers syns jeg det er godt å bare slappe av etter legging. Har også en på snart 5. Og dette opplever jeg at er vanskelig for enkelte å forstå.
 
Våre barn (1,5 og 3 år) våkner til tider hver time, men så lenge vi begge er hjemme har vi hatt besøk mange ganger. Stort sett er det jeg som går inn til guttene, hvis ikke det er mine venninner som er her. Det gjør meg ingenting og barna virker ikke forstyrret av det.

Mannen trener på kveldstid, mens jeg har en treningstime i arbeidstiden jeg følger. Hvis vi går ut er nesten alltid en av oss hjemme, eventuelt en av bestemødrene som da stort sett kommer rett før leggetid så de ikke blir overrasket over at hun er der om de våkner før vi er hjemme igjen.
 
Nå hørtes det ut som om vi er mer ute enn vi er, altså. Stort sett er vi hjemme, og jeg har ofte en dag i uken der jeg sovner med ungene og bare så vidt våkner for å fikse litt til dagen etter og pusse tenner før jeg sover videre :p
 
Vi har gjerne besøk om kvelden. Ikke mye hver uke, men det er det samme om det er hverdag eller helg igrunnen. Om besøket er hovedsaklig til meg, og jeg skal legge babyen, fordi mannen ikke er hjemme, sitter de bare i stua og slapper av. Er mannen hjemme kan vi bytte på å gå inn til han om han våkner etter legging. Men våkner han er det bare å gi smokken og vente til han sovner igjen, oftest etter 1 min. Å legge han for kvelden tar alt fra 30-60 min fra vi går opp på soverommet.
Drar ikke så ofte ut på ting om kvelden, maks 1 til 2 ganger i måneden og da nyter jeg det veldig :) men synes ellers det er godt å være hjemme når guttungen har lagt seg.

I perioder med lite søvn kan man jo være for sliten til å orke seint besøk, så det må du bare forklare også respekterer sikkert folk det :) når barnet nærmer seg ett år opplever jeg at det er en gjengs oppfatning at de fleste sover godt om natta, og det er jo absolutt ikke tilfellet, så er ikke sikkert alle tenker på at barnet nødvendigvis sover så bra om nettene.
 
Jeg er i nesten samme situasjon som deg ts. Men ett barn da. Hen våkner en del på kveldene i perioder og derfor ønsker jeg ikke besøk, spesielt ikke de kveldene mannen jobber og jeg er alene. De som har vanskelig med å forstå det er stort sett de som ikke har barn selv eller de som har hatt barn som sov godt og i tillegg til at det kanskje er noen år siden de hadde småbarn.
 
Jeg er ikke så mye sosial nå siden jeg er gravid og sliten og har en på 1.5 år (prøver og være flink inni mellom), men til vanlig syns jeg det er veldig fint. For meg er det viktig å ta vare på det sosiale og vennskap selv om man får barn, så når jeg er opplagt og slik er det bare koselig. Enten å få besøk eller dra ut og treffe venner (da er mannen som regel hjemme hvis vi ikke har barnevakt og går sammen ut).

Så jeg tenker dette bare er positivt, men vi er jo forskjellig. Du må nok bare gi beskjed dersom du er sliten en kveld og ikke orker besøk, men samtidig tror jeg du gjør lurt i å være sosial inni mellom for å ta vare på vennskap. Finne en god balanse som passer deg best rett og slett :) og det blir jo som regel flest kvelder hjemme alene/med samboer, hvert fall i mitt tilfelle.
 
Mannen er sjelden gang på fest/spillet brettspill i helgene, ellers hjemme og jeg er alltid hjemme. Frister absolutt ikke ta imot besøk når endelig roen har senket seg å det er på tide å slappe av samt få litt voksentid :) vi blir sett på som litt usosiale men fokuset vårt ligger på familielivet. Førkna er litt over 2 år.
 
Tar dere i mot besøk om kveldene? Eller drar ut på aktiviteter/trening/møter osv?

Er det forskjell på hverdager og ukedager, og hvor gamle er barna deres?

Jeg spør fordi jeg har ei på straks 1 år, og jeg liker ikke å få besøk etter leggetid fordi hun plutselig våkner (tenner på gang). Og ellers syns jeg det er godt å bare slappe av etter legging. Har også en på snart 5. Og dette opplever jeg at er vanskelig for enkelte å forstå.
sjeldent sosisal på kveldene. mannen er det, men da drar han bort.
 
Tar i mot besøk på kvelden når jeg orker. Begge mine sover godt så de våkner sjelden.
 
Tar imot besøk og drar av og til ut å tar en kaffe eller noe i den duren men noen venninner :p ellers så bruk vi å bli fanget av sofaen :hilarious:
 
Har lite besøk, men gjør meg ikke noe å få besøk etter leggetid. Jeg ønsker bare at besøket kommer før leggetid eller venter til etter leggetid, det er ikke noe som er så spennende som besøk som ringer på døra midt i leggingen haha
 
Får gjerne besøk i helgene, men synes det er greit å ha det stille på hverdager.
 
Har ikke noe imot å få besøk på kveldstid, det går helt fint.
Skjer dog ikke så ofte, da de fleste vennene våre har egne barn de må passe :rolleyes:
 
Jeg tar imot besøk på kveldstid av og til. Kommer litt an på hvem det er :p Men de fleste vennene mine har små barn selv, og samboers venner jobber ofte kveld eller bor langt unna så de treffes i helgene. Deres barn er store, mange til og med voksne og har flyttet hjemmefra, så da er det sambo som drar til dem som regel.
 
Back
Topp