Sorterer du plast?

Ja, så klart! Her må det leveres til miljøstasjoner/søppelplassen med glass osv. Har kun dunker til mat, avfall og papp/papir

Ja, vi sorterer, prøver å være flink til det.
Men likevel måtte vi bestille større restavfallsdunk, de henter bare annenhver uke og med to bleieunger blir det mye restavfall.
Kjipt å måtte betale ekstra, for vi sorterer både plast og papp/papir etter beste evne[:'(]

Ja.
rest
mat
papir
plast

her tømmes restavfall og matavfall kun annenhver onsdag. Og papir og plast hver fjerde torsdag. Så her må vi sortere alt vi kan for at det ikke skal renne over i bossspannet[:)]

ORIGINAL: kaosfest

Men likevel måtte vi bestille større restavfallsdunk, de henter bare annenhver uke og med to bleieunger blir det mye restavfall.
Kjipt å måtte betale ekstra, for vi sorterer både plast og papp/papir etter beste evne[:'(]

Vi og har 2 bleie unger, men vi klarer oss fint. Har hendt noen ganger at lokket på bossspannet står rett opp da, men som regel går det fint. [:)] Nå har vi faktisk kun 1 bleie barn da hun mellomste sluttet nå i høst[:)][:)].

Ja, det gjør vi.

I tillegg til glass/metall, papir og matavfall.

Hele kommunen vår sorterer plast, vi har svart plastdunk med gult lokk på i tillegg til brun, blå og vanlig svart [;)]

Her sorteres det i:
Matavfall
Plast
Papp/kartong
Papir
Rest
Metall/glass

ORIGINAL: Theas*mamma

Ja vi sorterer plast. Her i kommunen hentes det hjemme hos oss med jevne mellomrom! Så da skulle det bare mangle syns jeg

meeeen glemmer ofte å sette det ut når de kommer da[:'(] sist de tømte satt jeg det ut, og da sto det igjen[:D][&:] så må bli flinkere å huske når de tar plasten med seg ja[:D]

ORIGINAL: tipp

ORIGINAL: kaosfest

Vi og har 2 bleie unger, men vi klarer oss fint. Har hendt noen ganger at lokket på bossspannet står rett opp da, men som regel går det fint. [:)] Nå har vi faktisk kun 1 bleie barn da hun mellomste sluttet nå i høst[:)][:)].

Med ett bleiebarn hadde det gått bra, for det er ikke SÅ mye det er snakk om. Men nok til at det bare ble pes hele tiden...

I kommunen vår har vi hatt plastsortering i mange år nå, og jeg synes det er helt topp
Det kutter godt i den grå dunken, og det er miljøvennlig [;)]
Vi sorterte før vi flyttet tilbake hit og, og da leverte vi det bare i containeren på butikken.
Sorterer også glass og metall i tillegg til det vanlige [:)]

ORIGINAL: Theas*mamma

Ja vi sorterer plast. Her i kommunen hentes det hjemme hos oss med jevne mellomrom! Så da skulle det bare mangle syns jeg

Slik er det her også, jeg syntes det er helt supert men skulle ønske de hentet plasten oftere for det er faktisk det søplet vi har mest av og ikke restavfallet.

ORIGINAL: frøken plaske

jepp! og det blir MYE mindre restavfall av det[:D]

ja vi har sortert plast i flere år. plast avfall blir hentet 1 gang i månden hær..

Ja. Sorterer restavfall, plast og papp&papir. 

Ja det hentes sammen pappavfall. Vi sorterer mat,papp, plast, glass/metall,el artikler og organisk avfall. Papp, plast, mat og restavfall hentes, resten leverer vi selv. Bleiene går i matavfallet.

Ja vi sorterer søpplet.
Vi har fire dunker 1 plast, 2 papp, 3 matavfall og 4 restavfall.
Alt av glass, baterier og metal samler vi opp i esker og tømmer selv på dynga.

Back
Topp