Sorterer du plast?

©Miss Fat

Gift med forumet
Det gjør vi, og det er jo bare så miljøvennlig. Bare siden igår har vi fyllt opp en pose til som skal leveres på miljøstasjonen borti veien her.

Hadde vi ikke sortert hadde vi hatt enormt mye restavfall. Nå er det bare bleiene etter to unger og en pose i måneden som går oppi der.

Så sorterer du plast?  Hvorfor eller hvorfor ikke??

Renovasjonsselskapet skal begynne med det 31. mai!![:D] Ble kjempeglad da jeg hørte det! Virkelig på tide! Her har vi bare hatt rest og papir. Ikke matavfall engang[:-]

Ja vi sorterer plast. Her i kommunen hentes det hjemme hos oss med jevne mellomrom! Så da skulle det bare mangle syns jeg

jepp! og det blir MYE mindre restavfall av det[:D]

ORIGINAL: Theas*mamma

Ja vi sorterer plast. Her i kommunen hentes det hjemme hos oss med jevne mellomrom! Så da skulle det bare mangle syns jeg

JA![:)]Og digger det[8D]syns det er morro å sortere søppel,må være gal[:D][:D][:D](nei det er IKKE tull at jeg syns det er morro...hoho)

JEG GJORDE! ble jo fullt med en gang i restavfallet vårt. Funka gull! men samboeren min bare fortsatte å kaste plast i søpla, så jeg gav opp! [:@][:@][:@]

Ja det gjør vi...[:D]

Nei, her går alt i bosset... Pantflasker, glassflasker, plast, kartonger... Alt om hverandre.

nei,men det er pga jeg vet at om vi hadde gjort dette så hadde det bare blitt satt bort og ikke blitt kasta på miljøstasjon.. er kun sambo som har lappen og er et godt stykke til stasjonen..
men hadde vi hatt egen dunk for dette så hadde jeg nok gjort det[:)]

Ja, Blir hentet med papiret en gang i mnd. Metall leverer vi på miljøstasjon. Savner å kunne sortere matavfall, er ganske mye det og

Ja vi sorterer plast, begynte å samle ett par månder før vi fikk tilbudet[:)] Er ut med restavfallet en gang i uka. Skal skaffe meg kompoststamp til sommeren, å om ungen slutter med bleie i samme slengen så blir det vel ut med restavfallet ett par ganger i året[:D] Er veldig bra for samvittigheten min!

Det er kun mat og restsøppel som blir hentet her annenhver uke, men vi sorterer også plast, papp, papir og glass/hermetikk og leverer det på egenhånd. [:)]

Vi fikk ny miljøkalender nå hvor det står hva som blir hentet når, så jeg tror vi skal bli litt flinkere til å sette ut sorteringsavfallet vårt så vi slipper å kjøre rundt til de overfylte miljøstasjonene her i byen. [;)]

jepp :)
har gjort det en stund, men det ble mye lettere da vi fikk plastsekker for et år siden, som søppelbilen henter hver 4. uke.

ORIGINAL: LilleS

Jepp. Det gjør hele kommunen. Vi har egen dunk til det[:)]

ORIGINAL: Theas*mamma

Ja det gjør vi.
Har plastdunker her. Egentlig veldig greit, for synes nesten alt vi kaster er plast. Ikke ofte vi må ut med restavfallet lenger.
Og så sorterer vi glass/ metall.

joda sortere ut plast vi å, men nytter jo veldig lite i forhold til plassen oppi dunken når alt skal oppi der uansett.. vi har forskjellig farge på posen til restavfall, matavfall, plast, og myk kartong...og alt går i samma dunk.... papir går i egen dunk og papp må vi levere på avfallsstasjonen selv...

Back
Topp