Sortere leker i kateorier

shewolf

Gift med forumet
Guttungen i huset har MASSE leker! Det blir alltid rotete både på stua og rommet hans. Siden vi nå skal flytte, tenkte jeg å lage en skikkelig løsning for oppbevaring av lekene hans, med kasser, merket med hvilke type leker som skal oppi.

Hadde kunnet lagt unna noen leker, men han leker jo med så og si alt han har, så det blir jo litt dumt. Men man kunne jo alltids ha byttet ut noen esker innimellom dersom man hadde hatt lekene sortert!

Hvilke kategorier er smart å ha?

Jeg tenkte iallefall: Hobbyting (tegnesaker, leire o.l.), lego, biler, verktøy, småting.

Puslespill skal også i en egen kasse. Samtidig skal vi få montert bokhylle, fordi han har utrolig mange bøker vi leser i :-)

Forslag til flere/andre kategorier?

Denne vil jeg følge med på :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Ingen som har sortert lekene til barna sine, som vil fortelle hvordan de har gjort det? :)

Vi har hobbyrelaterte ting i sjenken i stua.
Spill i et skap på kontoret. Samme med bøkene, i en hylle på kontoret.
Filmer ligger på kinoen.
I stua oppe har de en oppbevaringssak fra IKEA som de har togbanen i.
En plastikk boks med duplo (som de egentlig er for store til).
En boks med div.

På rommene har de også en ikea oppbevaring. En boks med biler.
Og så er legoen sortert i farger i småbokser.
Ferdig bygd lego står fremme. Expedit fra IKEA er kjekk.

Har sortert i en ikea-hylle med plastbokser.
Tatt bilde av tingene oppi og klistret utenpå så det er lettere å skjønne hva som skal hvor ;)

appen

Kommer jo an på hva slags leker han har. Her har vi kurver til alt, en til duplo, en til togbane, dukketing, kjøkkenleker, en til litt diverse. bøker står i bokhylle, hobbysaker for seg selv. puslespill , spill og tegnesaker har jeg i et skap på kjøkkenet.

Her har vi hyller, skuffer og kurver sortert med:
Lego
Duplo
Kapla
Togbane
Puslespill
Brettspill
Tegne og malesaker
Hobbyting: perling og modell-leire
Sjørøverfigurer og ting
Lekedyr i plast
Dinosaurfigurer
Biler
Bøker

Sent from my iPhone using BV Forum

Blir veldig inspirert, og har bestemt meg for å ta bilde av det som skal være oppi hver boks, for så å lime bildet utenpå boksene sammen med store bokstaver :-)

Back
Topp