Sorry.. hemorroider?!

mamma2018

Glad i forumet
Snøfnuggene 2018
Altså, dette er ikke det hyggeligste tema, men flere enn meg som sliter? Slik jeg har forstått det skal man ikke bruke Scheriproct som gravid, men jeg trenger litt sweet relief! [emoji85][emoji23] tenkte å ringe legen men noen med gode forslag? Ikke får jeg i meg fiberrik mat (eller egentlig noe mat!) så det utgår liksom som remedie..! Help!

Jeg sliter også Gjorde det mot slutten sist og en stund etter fødsel, men nå kom det kjempefort [emoji33] Har dessverre ikke noen tips, men prøver å spise fiber og drikke mye og spise tørka aprikoser el, for det er mye enklere med litt tynnere avføring... Si gjerne ifra hva legen sier. Jeg tenkte høre på fredag hvis jeg husker, for da har jeg time.

Jeg har en helvetes hemorroide som jeg presset på meg under fødselen for 6,5 mnd siden og nekter å gå vekk... mitt eneste tips er vel duphalac for å gjøre avføringen litt tynnere.
Men om du sliter så vil jeg anbefale deg en tur til legen altså, magen kommer ikke akkurat til å bli bedre når babyen tar all plass og min erfaringer er bare at man blir hardere og hardere i magen jo mer gravid man blir, og det er heller ikke uvanlig å måtte ta litt jerntabletter under svangerskapet som gjør ting 100 ganger verre og det føles ut som du skal presse ut murstein... [emoji28] så kanskje like greit å få løst det med gang? [emoji53]
Føler med deg her iallfall, det er vondt og pinlig [emoji30]

Sist jeg var gravid fikk jeg hemorioder ganske sent i svangerskapet. Legen ba meg kjøpe vaselin og prøve å dytte dem inn igjen. De forsvant etter fødsel. Ikke spesielt sjarmerende saker altså!

Oppdatering fra legen (i går, sorry, preggobrain). Legen sa: sorry, du må bare holde ut. Hvis det blir for ille kan man vurdere en liten behandling med Scheriproct fra 2. trimester, men helst helst helst unngå det. Jeg fikk beskjed om å prøve lactulose (æsj). Dro på apoteket og der hadde de et plantebasert alternativ som bare lindrer, det har aloe vera og skal være trygt for gravide! Det heter Ac3 Comfort. Blir vel litt samme virkning som vaselin som Kjempespennende foreslår vil jeg tro, bare å få smurt/mykgjort. Så jadda, da får vi holde ut da jenter :hungover:

Back
Topp