Sorgen

Leverihåpet

Gift med forumet
Vi fikk beskjeden jeg har grua meg til. Pga dårlig egg så er det ikke mere Haugesund kan gjøre for oss. Har stri grått i hele helgen. Verste beskjed kom i går:crybaby2. Så har vært utrøstelig.

#fuckmylife
:crybaby2:crybaby2:crybaby2:crybaby2:crybaby2:crybaby2:crybaby2:crybaby2:crybaby2:crybaby2:crybaby2:crybaby2:crybaby2:crybaby2:crybaby2:crybaby2:crybaby2:crybaby2:crybaby2

Snakka litt om veien videre. Enten si nok er nok eller vudere ED(?)

Til dere som har erfaring/skal til Maigaard hvordan gjør dere det med HELFO(?) Tenker da dekknings grad ved forsøk og medikamenter?
I vårt tilfelle så vil det nok bli ED, men regner med vi må dekke dette selv? Men Maigaard godtar at vi gjør våre siste to forsøk hos dem. Når de sier at vi kan ta forsøkene hos dem vil det si vanlig IVF/ICSI? Ble sikkert litt rot her, men er helt i fra meg av sorg

Takk for svar

Last edited:
Jeg har ikke så mye å komme med, enn mange tanker og trøstende ord.
Håper at det ordner seg.

Men jeg hadde også gått for donasjon. Jeg hadde ikke gitt opp drømmen :Heartpink

Stor klem kjære deg:Heartbigred
Om økonomien ikke stopper dere hadde jeg gått for ICSI og ED.
Så utrolig kjedelig, men jeg håper noe bra kommer ut av disse livserfaringene til slutt:Heartbigred

Vi fikk beskjeden jeg har grua meg til. Pga dårlig egg så er det ikke mere Haugesund kan gjøre for oss. Har stri grått i hele helgen. Verste beskjed kom i går:crybaby2. Så har vært utrøstelig.

#fuckmylife
:crybaby2:crybaby2:crybaby2:crybaby2:crybaby2:crybaby2:crybaby2:crybaby2:crybaby2:crybaby2:crybaby2:crybaby2:crybaby2:crybaby2:crybaby2:crybaby2:crybaby2:crybaby2:crybaby2

Til dere som har erfaring/skal til Maigaard hvordan gjør dere det med HELFO(?) Tenker da dekknings grad ved forsøk og medikamenter?
I vårt tilfelle så vil det nok bli ED, men regner med vi må dekke dette selv? Men Maigaard godtar at vi gjør våre siste to forsøk hos dem. Når de sier at vi kan ta forsøkene hos dem vil det si vanlig IVF/ICSI? Ble sikkert litt rot her, men er helt i fra meg av sorg

Takk for svar

:Heartbigred Ord blir fattige! Livet er jammen meg brutalt urettferdig noen ganger! :banghead: Ta vare på deg selv!

Så trist å lese hvor vondt du har det nå:( men henger meg på Rainbowdash! Har dere økonomi og det som må til for å komme i mål så kjør på:Heartred skjønner godt at det er tungt og vanskelig nå og jeg har ikke svar på spørsmålene dine desverre.. Håper det er noen som kan hjelpe deg med det.. men jeg håper og krysser alt jeg har for at dere kommer i mål og får det barnet/barna dere lengter etter:Heartred det er rart hvor sterk man kan være når man må! :Heartred stor klem fra meg!

Å nei.. Føler sånn med deg nå. Jeg har ikke svar på spørsmålet, men sender deg en god klem❤️

Jeg er nok ikke langt unna samme beskjed, og har allerede begynt å se litt på ED. Det har vært en prosess mentalt, men jeg er kommet frem til at jeg ikke er klar for gi opp selv om kroppen min ikke fungerer som jeg ønsker. ED blir i tilfelle i Spania eller Praha. Dersom det er noe du vurderer anbefaler jeg å snakke med Bjørka her inne. Jeg har fått mange fine og utfyllende svar fra henne angående ED.

Ord blir virkelig fattige..for en beskjed å få. Det er virkelig forståelig at du føler det du føler nå.
Jeg har dessverre ingen konkrete råd å komme med, men vil bare si at jeg føler så inderlig med deg. Kan anbefale en svensk podcast som heter «jag vill ha barn” hun ene som leder den får barn gjennom embryodonasjon, og generelt tar podcasten opp mange fine temaer rundt ufrivillig barnløshet og ulike måter å skaffe barn på.
Kan være verdt en lytt. God klem til deg:Heartbigred

Så utrolig trist! Skjønner om du er både lei deg og forbanna! Jeg tror jeg ville fått en vurdering et nytt sted (gjerne Maigaard) og ut fra det besluttet om det er vits å prøve mer ivf/icsi med egne egg eller om eggdonasjon er den riktige veien videre. Jeg tror jeg ville gått for ed hvis jeg ikke hadde barn fra før, men du må jo kjenne på hva som blir rett for deg. :Heartred:Heartred:Heartred

Så vond beskjed å få :( Sender deg en stor klem:Heartred

Jeg tror kanskje jeg hadde bedt om en konsultasjon med maigaard, skriv opp alle spørsmålene sånn at du husker, evt send på mail.
Jeg hadde ikke vært klar for å gi opp selv om det ikke gikk i Norge, det er helt sikkert.

Takk herlige sjeler der ute:Heartred

Jeg har grått meg tom for tårer de siste dagene, og først i dag føler jeg meg ok.
Jeg og samboer har snakket om ED og vi tro vi skal gå for det etter sommeren. Tenger virkelig en pause etter 4 tette IVF/ICSI.
Vi har bestemt oss så langt å få en time ve Maigaard etter sommeren. De åpner igjen uke 32 så vi har noen gode måneder og pleier hverandre og føle på ting.

Takk for god støtte og forståelse. Jeg kommer til å stikke innom i ny og ne for så følge dere :)

Takk herlige sjeler der ute:Heartred

Jeg har grått meg tom for tårer de siste dagene, og først i dag føler jeg meg ok.
Jeg og samboer har snakket om ED og vi tro vi skal gå for det etter sommeren. Tenger virkelig en pause etter 4 tette IVF/ICSI.
Vi har bestemt oss så langt å få en time ve Maigaard etter sommeren. De åpner igjen uke 32 så vi har noen gode måneder og pleier hverandre og føle på ting.

Takk for god støtte og forståelse. Jeg kommer til å stikke innom i ny og ne for så følge dere :)

Når jeg leser dette er det akkurat som tiden min skrus tilbake til våren 2016, da jeg fikk beskjed om at det ville bli vanskelig å få barn med egne egg. Føler med deg og kjenner smerten din på kroppen min.

Man har kommet dit man fryktet. Beskjeden og erkjennelsen er så vond. Jeg tror ikke jeg skjønte beskjeden da jeg fikk den. Det var rett etterpå hvor alt kom til meg. Akkurat som om hjernen min satte på en pauseknapp under konsultasjon med legen.. jeg stoppet opp, klarte ikke helt å puste. Så, det jeg fryktet var en realitet.

Jeg gråt noe, men mest av alt følte jeg meg som en zombie. Jeg kjente ingenting, tenkte ingenting. Jeg så på menneskene og vennene mine som passerte rundt meg og levde livet. Alt svirret rundt i en grøt. Jeg eksisterte bare.

Jeg kom meg opp igjen, men det tok oppriktig talt mye krefter.

Jeg kjente veldig på at jeg var mislykket, det er ikke sikkert du gjør det. Det var jeg som gjorde at vi ikke kunne få barn. Jeg ble redd for at mannen min skulle gå fra meg, redd for å miste alt jeg hadde, selv om jeg ikke trengte å bekymre meg for dette.

Jeg fikk etterhvert et sterkt behov for å gjøre ting jeg kunne mestre. Jeg gravde meg ned i jobb og trente. Forsøkte å gå på date med mannen min ovs. Etterhvert, gradvis kom jeg meg tilbake til meg selv.

Men da jeg ble gravid med ED, holdt jeg pusten.. ville dette holde etter alt jeg hadde vært gjennom før? Ville vi gå på en smell igjen. Jeg skulle egentlig være verdens mest glade menneske for å være gravid, men var så redd for at alt skulle gå skeis og at fallhøyden ville bli for stor. Mannen min var også der..hvordan skylle vi klare å komme oss opp hvis dette også skulle gå dårlig, når vi først hadde fått positiv test?

Så kom verdens mest vidunderlige skapning til verden og gav oss en realitetssjekk. Motbeviste alt.

Tenker på deg og den trasige situasjonen du befinner deg i. Vi alle som opplever dette vil oppleve det på hver vår måte, dette var min. Klem

❤️

#fuckmylife

Takk for svar
Utrolig trist og vanskelig tid å gjennomgå! Eggdonasjon får dere ikke støtte til fra Helfo da det ennå ikke er lovlig i Norge. Med andre ord må dere dekke dette selv. Maigaard har ikke pakketilbud på ED, kun enkeltforsøk.

Når det gjelder Maigaard og deres 2 siste forsøk der er det derfor egne egg ivf/icsi det er snakk om. Hvordan dette løses gjennom det offentlige når Haugesund har sagt stopp, vet jeg ikke.

Bruk tid på dere selv og hverandre nå:Heartred

#fuckmylife

Takk for svar

Dette er min største skrekk. Krysser alt jeg har for at du nå har det bedre, og at d på en eller annen måte løste seg:happy::Heartbigred

Back
Topp