Soprsmål til Lars

Snofnugg

Betatt av forumet
Septemberbarna 2019
Jeg var på TUL tirsdag i kalender uke 7 da ble fostert målt til å være 5+3. Var på TUL igjen tirsdag i kalender uke 9, altså 14 dager etter første TUL. Da ble det regnet til 5+5.

Første dag i siste mens var 27desember og siste dag i mens var 2januar. Hadde sex 3 og 5januar å ikke noe igjen nå før 17feb. Gravidtest ble tatt 29januar. Skulle hatt mensen den 24januar.

Den første TUL målingen på fosteret tilsier at jeg ble befrukta 5januar. Fosteret var 5+3 i alder på den målingen å etter beregning i terminkalkulator stemmer det med befrukting 5januar. På TUL i uke 9 skulle fosteret ha vært 7+3 om jeg ble befrukta 5januar. Det går jo ikke ann at jeg er 2uker mindre på vei. For sædceller lever jo ikke i 14 dager. Hadde man gått etter mens så er fosteret 6+5 tirsdag i uke 9, å det kunne vært mere sannsynlig men at det er et avvik på 2uker der gjør meg bekymra.

Hun trodde hun kunne se et bankende hjerte. Hun presiserte trodde.
har hun målt feil? Eller hva skjer? Hun sa jeg måte bare se det Ann. Skal ikke på ny ul men har tatt kontakt med fastlegen å skal måle HCG nivået.
 
Ja, her er det lett å forstå at du blir forvirret. Altså ultralyd med 2 ukers mellomrom som viser omtrent samme størrelse/sangerskapslengde begge ganger. Jeg tenker den eneste måten å bli sikker er en såkalt second opinion; vurdering med ultralyd hos annen lege. HCG-målinger kan ikke benyttes i denne sammenheng. Det vil ikke gi deg noe sikrere svar.
 
Back
Topp