Sopputslett

Siljemor_82

Gift med forumet
Septemberlykke 2015
Legen mener at utslettet Leon har fått er sopputslett[&o] Det begynner som små røde flekker som vokser seg større og større før de sprekker opp og blir til sprukken og rød hud. Nå har han det på store deler av mage,bryst,rygg og armer[:@] Har fått salve til å smøre på også skal vi komme tilbake etter påske, men det har nå gått 3 dager med denne salven uten at det har blitt bedre. Det blir faktisk bare mer og mer[:@] Stakkars gutten min som må plages med dette hele påsken. Virker som om det klør og irriterer han en del[:(]

Huff a meg...høres ikke noe ut...stakkars liten..får håpe dere får en fin påske da...

stakkars! Håper han blir fort bra med salve!

ORIGINAL: MR

Huff a meg...høres ikke noe ut...stakkars liten..får håpe dere får en fin påske da...

Embrik hadde litt sopp i lyskane sine, smurde med Canesteen, men det hjalp ikkje. Fekk tips om at eg skulle bruke både Canesteen og Fucidin. Smurde først canestenn, venta 1/2 time og smurde på Fucidin. Soppen forsvant etter eit par dagar

Off stakkars liten altså... Men det høres jo mer ut som eksem... får han mm? For  hvis det kan det jo være noe du spiser som han reagerer på. Eller du kan skifte vaskemiddel..

Må bare legge til at sambo har hudsopp (ALLE har jo det da, men er bare synlig på noen, og noen av dem er sambo). Sånn du beskriver det er ikke sånn sambo har det. Han var hos fastlegen og fikk først råd om å smøre på canesten, men hjalp bare litt. så fikk han en krem for noe eksem, som legen trodde det kunne være ( en annen lege)... Men jeg stod hele tiden på mitt at jeg trodde det var hudsopp, og at det fantes noen tabletter som kunne ta knekken på det. Og shampoo i samme merke som tablettene. SÅ jeg sa han måtte få time hos en hudlege, så han fikk legen til å sende en rekvisisjon.. Og ja det var hudsopp, han fikk tabletter og nå er soppen usynlig.

Så kanskje en hudlege kan hjelpe gutten din?

UFF,så fælt at han skal plages slik..aldri hørt om hudsopp på barn, men vet fra da jeg jobbet på instutisjon så behandlet vi sopp i huden med canasten og hydrokortison, eller fucidin og canesten..

Håper at han ikke har vondt!!

Hvordan går det???

Takk for at dere spør[:D] Salven ser ut til og ha hjulpet en del, og i tillegg har vi begynt med en veldig fet hudkrem med 60%fett som vi smører med flere ganger daglig. Så nå ser det heldigvis ut til at han blir bedre. Han har blitt sitt gamle jeg igjen og er bild og fornøyd og gråter ikke noe særlig mer, så regner med at det lille som er igjen av utslett ikke plager han noe særlig[:)]

Back
Topp