Soppinfeksjon!!! :((((

mamma2010!

Glad i forumet
Hei jenter!

Sikkert litt rart spm men nå må jeg få snakket med noen om dette!! Jeg sliter såååå forferdelig med soppinfeksjon etter at jeg ble gravid! Det holser på å tilte for meg! Jeg bruker canesten også er det bra i to uker, også er det tilbake IGJEN! Jeg spiser melkeprodukter, drikker yogurt og bruker vanlige truser. Men uansett hva jeg gjør så kommer det tilbake! :( Dette går jo hardt utover samlivet vårt også[:(] Noen fler som har det sånn eller vet hva jeg kan gjøre!! ?? Blir så frustrert :(

Æsj.. Så kjipt da! Fikk det en gang sjøl, men heldigvis holdt det med den ene behandlinga. Bruker du salva 7 dager i strekk da?

ORIGINAL: Heidi_88

Æsj.. Så kjipt da! Fikk det en gang sjøl, men heldigvis holdt det med den ene behandlinga. Bruker du salva 7 dager i strekk da?

Ja, brukte den etterpå. Jeg bruker de 6 tablettene isetde for 1 + salva.. :( Den kommer tilbake hele tiden! Føler meg møkkete også vettu når det blir sånn :( Oppå alt annet!

Har mannen din brukt salva samtidig som du har brukt kapslene da? Ellers vil dere jo bare drive å smitte hverandre fram og tilbake

Det er ganske vanlig under graviditet, husker jeg slet MASSE med det sist[&o] Klødde så fælt at det fristet å stappe hele dobørsten oppi der for å klø[8D]

Har gudskjelov slippi unna det denne gangen da[:)]

Hei, så kjipt[&:] Har det ikke sånn selv, men her er noen tips, vet ikke hvor mange du gjør allerede.

- Bruk Canesten med stikkpille og krem i 7 dager.
- Bruk en underlivssalve/krem el. for å opprettholde ph.
- Ikke bruk truseinnlegg.
- Vask deg hver dag, men kun med en god underlivssåpe som opprettholder naturlig ph.

ellers ser det ut til at du gjør det du kan. Heldigvis varer ikke graviditeten for alltid.
Jeg skjønner at det er slitsomt men...[8|]

Lykke til[;)]

ORIGINAL: tullemor79

Har mannen din brukt salva samtidig som du har brukt kapslene da? Ellers vil dere jo bare drive å smitte hverandre fram og tilbake

Nei, det har han ikke.... DET er det INGEN som har sagt noe om[:@] Rart at ikke legen har sagt det da! :( Har aldri vært borti det før jeg ble gravid, så har absolutt NULL peiling :(

Tenkte ikke på at mannen kanskje trengte behandling.. Min trengte ikke se.. [8D] 
Men sånn ellers har jeg hørt at man ikke skal bruke noe såpe i det hele tatt der nede når man dusjer. Kun vann. Og om du har en del utflod, må du passe på at du holder deg tørr. [:)]

ORIGINAL: Febbis

Det er ganske vanlig under graviditet, husker jeg slet MASSE med det sist[&o] Klødde så fælt at det fristet å stappe hele dobørsten oppi der for å klø[8D]

Har gudskjelov slippi unna det denne gangen da[:)]

Hehehe[8D] Kjenner den følelsen der ja!

Tenkte ikke på at mannen kanskje trengte behandling.. Min trengte ikke se.. [8D] 
Men sånn ellers har jeg hørt at man ikke skal bruke noe såpe i det hele tatt der nede når man dusjer. Kun vann. Og om du har en del utflod, må du passe på at du holder deg tørr. [:)]

Nei, han har ikke sagt noe se. Hvordan vet han at han evt har det da? Hvilke symptomer er det på gutta? Kanksje det er det som er hele problemet!

Menn får vel ikke det[8|] Det er jo ikke smittsomt.

Problemet er nok at ph forandrer seg når man er gravid, noen får mer utflod, noen får mindre osv....

ORIGINAL: dragen88

ORIGINAL: tullemor79

Nei, det har han ikke.... DET er det INGEN som har sagt noe om[:@] Rart at ikke legen har sagt det da! :( Har aldri vært borti det før jeg ble gravid, så har absolutt NULL peiling :(

jeg har ikke peil jeg heller, bare fikk beskjed om det av jordmor i dag fordi jeg kan få sopp etter anitibiotikaen jeg tar mot UVI

Hvis han har soppinfeksjon vil jeg jo tro at han klør selv.. Husker samboeren fikk soppinfeksjon for flere år siden fordi det var så utrolig varmt og han svettet så mye at han var fuktig nedentil hele tiden.. Da klødde han som en gal, så om din har fått sopp hadde han vel klødd?

Hvis han har soppinfeksjon vil jeg jo tro at han klør selv.. Husker samboeren fikk soppinfeksjon for flere år siden fordi det var så utrolig varmt og han svettet så mye at han var fuktig nedentil hele tiden.. Da klødde han som en gal, så om din har fått sopp hadde han vel klødd?

Ville jo tro det! Men han har ikke noe plager i det hele tatt. Så det kan jo ike være det da.. Hmm... Nei, tror jeg tar en tlf til legen i morra jeg :) Enkelt å greit [:)] Men tusen takk for alle tips dere [:D]

Hehe.. Er som regel det beste.. Ofte vet legen best.. [8D] Om du følger alt og ikke bruker trange bukser, er fuktig eller for varm burde det jo ikke kommet tilbake hele tiden da. Trodde det skulle hjelpe. Men lykke til da! Får håpe du slipper å gå sånn resten av svangerskapet[:)] 

Hehe.. Er som regel det beste.. Ofte vet legen best.. [8D] Om du følger alt og ikke bruker trange bukser, er fuktig eller for varm burde det jo ikke kommet tilbake hele tiden da. Trodde det skulle hjelpe. Men lykke til da! Får håpe du slipper å gå sånn resten av svangerskapet[:)] 

Bruker kunn joggebukser som er store og luftige, og ikke blir jeg noe svett å sånn nedi der heller. Så ikke vet jeg[8|] Men men.. Får hære med legen i morgen :) Takk for det :)

Jeg ble kvitt det ved å kutte helt på såpen. Var veeeldig plaga med det en periode. skikkelig kjipt!!

ORIGINAL: solisolden

Jeg ble kvitt det ved å kutte helt på såpen. Var veeeldig plaga med det en periode. skikkelig kjipt!!

Da skal jeg prøve det vettu :)

Jeg har også hatt mine omganger med dette "marakkelset"...FOR noe dritt!!!

Tips:
Bruk Canesten sammenhengende 3 ganger daglig i 7-10 dager
Vær nøye med intimhygiene
IKKE bruk såpe ved intimhygiene
Bruk luftige klær
Bruk bestemortruser (som forøvrig er de beste trusene uansett, hihi[:)])
Sov uten truse

God "bedring", hehe, plutselig får du kontrollen på ondskapen!!![;)]

Ei på jobb hadde culturamelk på bind, og sov med det..... Funket for henne sa hun, under alle tre svangerskapene....

Back
Topp