Soppinfeksjon

LIV30

Andre møte med forumet
Noen andre som har fått sopp i underlivet? Er jo vanlig å få når man er gravid.. Hvordan merket du det evt?
 
Jeg har slitt med sopp siden p pille slutt, har stått på flukanazol kapsler ukentlig og annahver uke i totalt 12 uker.. nå tok j siste i går, og er muligens gravid - så spent på neste utbrudd.

Merker det som irritasjon, rødt, sårt, noen ganger kløe og hvit/klumpete utflod.
 
Tror jeg er i ferd med å få det nå. Underlivet er irritert, ganske tørt. Klør litt.

Er det ok å bruke canesten med sånn tablett under svangerskap?
 
Tror jeg er i ferd med å få det nå. Underlivet er irritert, ganske tørt. Klør litt.

Er det ok å bruke canesten med sånn tablett under svangerskap?

Høres ut som du har sopp ja.

I felleskatalogen står det at d skal brukes med forsiktighet i svangerskap, spesielt i 1.trimester -rådfør lege. Så ta kontakt med lege!!

På diflucan kapsel/flucanazol står d også at det frarådet, og kan føre til økt risiko for sa i 1.trimester. Jeg spurte gynekolog om nettopp det, og det var ingen fare mente hun..
Bivirkninger står jo på for sikkerhets skyld og om d skjer sjeldent. Men nå ble j usikker..
 
Høres ut som du har sopp ja.

I felleskatalogen står det at d skal brukes med forsiktighet i svangerskap, spesielt i 1.trimester -rådfør lege. Så ta kontakt med lege!!

På diflucan kapsel/flucanazol står d også at det frarådet, og kan føre til økt risiko for sa i 1.trimester. Jeg spurte gynekolog om nettopp det, og det var ingen fare mente hun..
Bivirkninger står jo på for sikkerhets skyld og om d skjer sjeldent. Men nå ble j usikker..
Jeg tenkte å ringe legekontoret på mandag uansett for å høre hvordan jeg går framover nå. Lenge siden jeg har hatt sopp, men det er ikke noe å trakte etter akkurat.

Liker diflucan bedre, har tine hos gyn om 3 uker og kan høre med henne ved behov.
 
Tror jeg er i ferd med å få det nå. Underlivet er irritert, ganske tørt. Klør litt.

Er det ok å bruke canesten med sånn tablett under svangerskap?

Du kan helt fint bruke canesten tabletten, men ikke bruk den applikatoren for å få den på plass! Bruk finger bare☺️ Jeg brukte den flere runder i første svangerskap, og både sykehuset (fertilitetsseksjonen) og fastlegen sa det var helt greit!
 
Du kan helt fint bruke canesten tabletten, men ikke bruk den applikatoren for å få den på plass! Bruk finger bare☺️ Jeg brukte den flere runder i første svangerskap, og både sykehuset (fertilitetsseksjonen) og fastlegen sa det var helt greit!
Da blir det nok en tur på apoteket i dag, greit å ha liggende uansett. :)
 
Da blir det nok en tur på apoteket i dag, greit å ha liggende uansett. :)

Lurt! Jeg fikk beskjed på apoteket også om å ikke bruke applikatoren! Savnet å bruke diflucan da, den er såå mye mer effektiv!!
 
Høres ut som du har sopp ja.

I felleskatalogen står det at d skal brukes med forsiktighet i svangerskap, spesielt i 1.trimester -rådfør lege. Så ta kontakt med lege!!

På diflucan kapsel/flucanazol står d også at det frarådet, og kan føre til økt risiko for sa i 1.trimester. Jeg spurte gynekolog om nettopp det, og det var ingen fare mente hun..
Bivirkninger står jo på for sikkerhets skyld og om d skjer sjeldent. Men nå ble j usikker..
Jeg hadde for to uker siden og brukte canesten uten problem. Var hos legen og hun sa at det ikke var farlig. Bare før den inn med fingeren
 
Jeg hadde for to uker siden og brukte canesten uten problem. Var hos legen og hun sa at det ikke var farlig. Bare før den inn med fingeren

Så bra!!:) kan jo lettere på soppinfeksjon i svangerskap så d er jo litt vesentlig å kunne bruke d!
 
Har slitt med sopp etter ppille slutt.. spesielt etter sex, og typen også.. hvor ofte er det egentlig «normalt»? Synes vi har det alt for ofte, og ødelegger sexlivet:nailbiting: ble heldigvis gravid da haha
 
Har slitt med sopp etter ppille slutt.. spesielt etter sex, og typen også.. hvor ofte er det egentlig «normalt»? Synes vi har det alt for ofte, og ødelegger sexlivet:nailbiting: ble heldigvis gravid da haha
Husk at begge må behandles, også er det nok lirt å vente med sex til kuren er helt ferdig. :) Jeg ville nok kontaktet lege også. De kan skrive ut sterkere saker enn Canesten, men det er ikke sikkert du bør bruke det unger graviditet.
 
Back
Topp