Soppinfeksjon

Theab

Flørter med forumet
Hei, sniker fra mai her.

Jeg har aldri hatt sopp før, men mistenkte før helgen at det er nettopp det jeg har fått grunnet kløe (som bare ble verre når jeg klør tilbake). Dette vedvarte i 2 dager og i dag har jeg merket vedlig lite til det.

Er det fare for babyen i magen hvis jeg har sopp uten å behandle det? Eller er det greit at kroppen ordner opp i dette selv? Tenker da det ikke er like plagsomt i dag som de andre dagene. Er forøvrig 28+3
 
Soppinfeksjon er helt ufarlig for baby, kun ubehagelig. Hvis du tror det går over så kan du bare se det an, men som oftest trengs det behandling for å bli kvitt det når denne ubalansen har oppstått. Canesten virker fort, man skal fortsette å smøre i 2-3 dager etter at kløen er vekk.
 
Soppinfeksjon er helt ufarlig for baby, kun ubehagelig. Hvis du tror det går over så kan du bare se det an, men som oftest trengs det behandling for å bli kvitt det når denne ubalansen har oppstått. Canesten virker fort, man skal fortsette å smøre i 2-3 dager etter at kløen er vekk.
Okei takk! Da kjøper jeg det i morgen. Må jeg ta stikkpiller også?
 
Tror jeg ville fått det sjekket hos lege siden du er gravid og ikke har hatt dette før. Mener å ha lest at man er mer disponert for det om man har svangerskapsdiabetes, så kan jo være underliggende årsaker til det om du har sopp.
 
Nettopp hatt sopp selv.
Stappa en vagitorie oppi,smurte meg noen dager og borte :)
Ufarlig for deg og baby. Men ikke bruk pinnen
 
Tror jeg ville fått det sjekket hos lege siden du er gravid og ikke har hatt dette før. Mener å ha lest at man er mer disponert for det om man har svangerskapsdiabetes, så kan jo være underliggende årsaker til det om du har sopp.

Alle gravide er mer utsatt for sopp enn vanlig pga hormonelle endringer i underlivet. Dessuten er det normalt mer utflod slik at man gjerne bruker truseinnlegg fast og da blir det mindre lufting og bedre forhold for soppen.
 
Sniker fra juni

Ville absolutt fått kontroll på det, da det å føde med sopp - og det å ha hyppige soppinfeksjoner i svangerskapet kan føre til rifter under fødsel (vevet blir svekket) :s Hvertfall det jeg har fått beskjed om av jordmor de to svangerskapene jeg har hatt
 
Back
Topp