Soppinfeksjon

Vigdis88

Elsker forumet
September 2012
Etter endt antibiotika kur pga urinveisinfeksjon, har jeg selfølgelig fått soppinfeksjon :/
Jeg har kjøpt pevaryl depot, og lurer på om det går ann å bruke denne vagitorien når jeg ammer? Glemte helt å spørre på apoteket, og i pakningsvedlegget står det bare at man må undersøke med lege før bruk...og det er jo helg, så legene er ikke å få tak i.

Er det noen av dere som vet om det er noe problem å bruke denne når man ammer?Image1520012300.015185.jpg
 
Jeg vet ikke, men i felleskatalogen står dette:


Graviditet, amming og fertilitet
Graviditet: Lav systemisk absorpsjon, men adekvate studier og relevante epidemiologiske data mangler. Bør ikke benyttes i 1. trimester med mindre legen vurderer det som helt nødvendig. Kan benyttes i 2. og 3. trimester dersom potensiell nytte for moren oppveier potensiell risiko for fosteret.
Amming: Overgang i morsmelk er ukjent. Det bør utvises forsiktighet ved bruk under amming.
 
Jeg vet ikke, men i felleskatalogen står dette:


Graviditet, amming og fertilitet
Graviditet: Lav systemisk absorpsjon, men adekvate studier og relevante epidemiologiske data mangler. Bør ikke benyttes i 1. trimester med mindre legen vurderer det som helt nødvendig. Kan benyttes i 2. og 3. trimester dersom potensiell nytte for moren oppveier potensiell risiko for fosteret.
Amming: Overgang i morsmelk er ukjent. Det bør utvises forsiktighet ved bruk under amming.

Hmmm...tror jeg avventer til mandag før jeg gjør noe, da skal jeg til jordmor på etterkontroll [emoji4] Kansje hun vet [emoji4]
 
Back
Topp