Soppinfeksjon ?

mariolau

Forelsket i forumet
Hei jeg vet ikke om jeg har det, klør ikke så mye, så da Har jeg det kanskje ikke, men lurer på hvis jeg begynner å klø Skikkelig er det da farlig å bruke canesten krem? Noen som vet?

Hvis du ikke har hatt det før eller er usikker på om det er sopp, bør du kontakte lege og få det undersøkt før du behandler. Tegn på soppinfeksjon er hvit, klumpete utflod, svie og kløe. Har hatt sopp et utall ganger, ikke alle gangene har symptomene vært like sterke, men felles for alle er at symptomene forsvinner nesten med en gang når jeg har startet behandling med canesten. Canesten kan fint brukes under graviditet, både vaginaltablett og krem. Ved soppinfeksjon bør en bruke behandle både innvendig og utvendig, da infeksjonen ofte sitter godt oppe i skjeden. Vaginaltabletten må føres opp med fingrene under graviditet, men ellers er det ikke noe spesielt å tenke på. Kremen skal brukes 2-3 ganger pr dag til 2-3 dager etter at alle symptomene er borte.

Har hatt sopp-infeksjon to ganger til nå ;-(

æææsj..  utflod som lukter ille og kløøør skikkelig.

Brukte canesten kur :-)

takk for svar, har hatt sopp noen ganger før, men aldri som gravid, så tror jeg må kjøpe canesten krem i morgen. takk for hjelpa:)

Back
Topp