Sopp

blessed

Betatt av forumet
:arghh: Flere som er plaget? Eller har noen gode råd? Bruker canesten men kommer bare tilbake.. Er nøye med hygiene og lufttørker når jeg har dusjet når jeg kan :)

Jeg var litt plaget i mai, men ble bra igjen etter en canestenkur. Jordmor rådet meg til å ikke bruke noe slags såpe og sove uten undertøy, så det har ihvertfall funket for meg ;)

Enn så lenge har det gått bra. I første mnd slet jeg no sinnsykt med det og da hjalp ikke canesten stikkpille. Brukte yoghurt naturell til å vaske meg der nede og smurte med canesten krem og da gikk det bort.

Har hatt dette mye i mine tidligere svangerskap, men ikke dette. Bruker ikke dr greve denne gang.

Hadde det for ikke så lenge siden! Men det ble borte etter to uker på canesten! Legen min sa at hvis ikke det hjalp, skulle jeg komme tilbake, for det kan være noe annet! Så kanskje du burde ta en tur dit?!

Føler med deg! Har vært plaget med sopp flere ganger før jeg ble gravid og har hatt et par runder under graviditeten hvor jeg seriøst har trodd jeg skulle gå fra forstanden! Er flink med å ikke bruke såpe, ikke gå i svette klær etcetc men har vel bare bare innfunnet meg med at noen er mer utsatt enn andre :(

Hvis Canesten stikkpille+krem ikke funker (viktig å bruke begge to samtidig! Selv om det ikke føles som soppen er inni kjeden - ikke la deg lure! Smør godt bakover også da soppbakteriene travel both ways ;)) så prøv Pevaryl. Pleier å stå ved siden Canesten i apotekhylla. Samme prinsipp bare andre virkestoffer. Var litt i tvil om man kunne bruke dette når gravid etter å ha lest litt rundt, men iflg legen var dette tidligere da det ikke forelå nok testing på om det faktisk var ok ettersom det er relativt nytt. Helg trygt å bruke iflg legen min :) Funket som bare det her da jeg mistenker at jeg har blitt immun mot Canesten. Kjør på med stikkpille og krem her også.

En annen ting er å prøve eddik som er et gammelt kjerringråd.; bland 1/10 eddik i et glass e.l og ta en klut og vask deg forsiktig, evt sett deg i badekaret med eddikvann, eller bruk en sprøyte (uten spiss såklart), fyll den med eddikvann og sprut i og rundt skjedeåpningen. Svir litt men helt ufarlig. Gjenta 2-3ggr per dag i et par dager. Har hjulpet meg flere ganger og fungerer på samme måte som med yougurt naturell etc; stabiliserer bakteriaforholdet der nede.

Lykke til!

Back
Topp