Sopp

Nr.2 på vei!

Blir kjent med forumet
Har intens kløe og svie i underlivet mitt og etter å ha lest litt på nett ser det ut som at det er underlivssopp.. Dette er visst vanlig i svangerskap, noe jeg ikke visste fra før.

Flere som sliter med dette?

Litt ekkelt tema kanjse :-p

Har ikke fått det selv.... men tror det er viktig å behandle det. Du får noen resept frie midler på apoteket, bare si ifra at du er gravid og da finner de sikkert noe til deg som du kan bruke for å bli kvitt denne ubehagen. 

Var noen på august-forumet som fikk sopp, husker jeg. Mener at man ikke skal bruke pilla, bare kremen, når man er gravid. =) Sier som KatlaJ, forhør deg på apoteket.. =) 

Vet ikke om jeg hadde sopp i sommer, klødde noe helt voldsomt.. Var i Italia, og måtte bruke tampong på stranda.. Da jeg kom hjem kom den beryktede kløen.. Det som er rart, er at etter et par-tre dager gikk det over av seg selv.. Kanskje jeg bare hadde ubalanse i skjeden? Har du prøvd å google sympotomene?  

Har googlet men ringte mamma til slutt å hun sa jeg kunne bruke canesten salve. Sto forresten det på forumene også at canesten var helt trygt i svangerskap så lenge man ikke bruke den hetten :-)) Håper dette blir den eneste gangen jeg får det, irriterende og vondt :-\

Har sopp jeg også, veldig ubehagelig. Jeg kjøpte en stikkpille Canesten (500 mg) og krem. Du kan bruke stikkpillen når du er gravid, men du skal sette den inn med fingrene, ikke den applikatoren som følger med i pakka. Æsj, sopp er noe herk :( Håper det går over snart :)

Det blir nok ikke den siste ;) ta med deg den kremen om du reiser på ferie osv ;P jeg var VELDIG plaget av det når jeg gikk gravid sist. Det er ikke kjønnssykdom. Du kan få det av å gå med trange klær, eller om du svetter mye om natten for eks. Eller om du har brukt antibiotika/pencelin i det siste ;) god bedring! :) sykt plagsomt :O

Ceropegia skrev:
Har sopp jeg også, veldig ubehagelig. Jeg kjøpte en stikkpille Canesten (500 mg) og krem. Du kan bruke stikkpillen når du er gravid, men du skal sette den inn med fingrene, ikke den applikatoren som følger med i pakka. Æsj, sopp er noe herk :( Håper det går over snart :)

Signerer dette, lykke til! Ville i tillegg til stikkpille, også kjøpt krem som du smører rundt åpningen så du får fjernet all sopp.

Har ikke stikkpille, bare kremen, så mannen har fått i oppgave å dra å kjøpe en imorgen :p
Er stikkpillene dyre? Jeg er såå sinnsykt klam og svett om natten for tiden, imens om dagen fryser jeg av meg fingrer og tær, så kan ha noe med svettingen ja :-))
Aldri vært borti noe lingnende før jeg, utrolig plagsomt og smertefullt, føler meg skitten og smittefarlig selv om jeg ikke er det, og livredd for å få urinveisinfeksjon, for det er visst veeeldig vondt :-P

Det har ingenting med hygiene å gjøre. Men du kan smitte mannen din med soppinfeksjon. Men er jo bare for han å smøre seg. Jeg klarte å smitte sambo når jeg gikk gravid og ofte hadde det. Men det at du har fått det trenger ikke ha med sex å gjøre, derfor de egentlig sier at det ikke smitter ;P og urinveisinfeksjon er veldig au!! Om du blir mye plaga burde du dra til gynokolog å skjekke deg for Gardnerella (ikke kjønnssykdommer) men som er en bakterie som kan vokse opp i kjeden.. Føre til symptomer som sopp og urinveisinfeksjon. Jeg sjekket meg for det denne gangen, og fikk posetiv test på oppveks av Gardnerella. Var mye plaga med sopp og urinveisinfeksjon da jeg sist gikk gravid. Det kan også føre til tidlig vannavgang.. Lykke til :)

Mente ikke sånn smittefarlig ved sex, for det holder vi oss unna nå når det er så vondt, men er i sånn "ikke borti meg" humør ;-) Men håper jeg slipper å ha det maaange ganger inntil des, og håper jeg ikke smitter mannen :-)) Jeg skal notere ned det,å dra å få sjekket meg for det :-)) Men når du er positiv for Gardnerella får du da noe medisin for å forebygge eller?

Ja, du får vaginale stikkpiller :) gjøres over tre kvelder :) de som har det uten om graviditet blir ikke behandlet.

Back
Topp