Sopp....

FrøkenB

Betatt av forumet
... Har en misstanke om at jeg har fått en soppinfeksjon nedentil, å lurer litt på om her er noen med litt svar. Er det nokk og bare bruke kremen, eller må man bruke tabeletten i tilegg? Det gjør ingen skade på fostret eller starter fødsel?? Er blank på dette område og trenger litt råd :)

Jeg hadde prøvd med kremen først, men man kan fint bruke stikkpillen, men bruk fingrene for å sette den inn i steet for aplikatoren, og ikke så langt inn

Velkommen til min verden! Har hatt sopp av og på ca. To mnd. Ufarlig for barnet og fødselen ifølge min jm. Jeg bruker krem til vanlig, men synes vaginaltabeletten gir best sympomlette. Tatt tabelett ca. en gang i mnd. Bare synd soppen kommer tilbake etter en stund, men det må jeg visstnok bare leve med til etter fødselen ifølge jm. Dette pga. av at soppen kommer ifm. hormonorandringene ved graviditeten. Lykke til og vit at du ikke er alene :)

Jeg var hos legen om dette for når man googler dette så står det at man skal kontakte lege, men legen sa at det trengte vi ikke å gjøre, canesten er reseptfritt på apoteket og du bør ta både tablett og krem, kremen tar ikke det "inni" de anbefaler den store tror den er på 500 mg, i steden for å ta flere over flere dager. Det eneste vi ikke må gjøre er å bruke aplikatoren, men fingeren i steden. Helt ufarlig. :-)

Bare å pøse på, tror jeg var gjennom 6-7 kurer det de første 4-5 månedene.. legen sa det ikke var noe farlig.. Ble ENDELIG kvitt det til slutt da. Men både badekar og sex trigget det på nytt og på nytt. Utrolig kjedelig, men ikke farlig. Men gjør alt du kan for å ikke ha det når fødselen starter, for det kan overføres til babyen under fødselen så den blir født med sopp..

Kjør på med Canesten, og når du er symptomfri bør du kjøpe Lactal Balance eller noe lignende, for å holde bakteriefloraen i sjakk. Noen ganger kan det man tror er en soppinfeksjon, bare være ubalanse i bakteriefloraen i skjeden. Etter en sånn soppkur kan de vagitoriene holde soppen borte fremover. Jeg kjøpte ei sånn pakke og tok én med tre dagers mellomrom, og det holdt soppen borte :D (Etter endt soppkur).

Sett inn vagitorien på kvelden, med fingrene og bruk kremen ellers utvendig. Bruk kremen i ca 3 dager etter du er fri fra symptomene. 
Er av de heldige som er plaget med dette i tide og utide, bruker Vivag kapsler innimellom. Særlig etter sex. Dette forebygger for meg.

Back
Topp