Sopp under graviditet

90Lilletrille

Andre møte med forumet
Noen som har opplevd å få sopp under svangerskapet? Trodde eg hadde fått urinveisinfeksjon, men doktor mener det er sopp og gav meg en tablett med Canesten. Dette var på onsdag og føler ikke eg er noe bedre.

Svir og klør hele tiden
Har fått planlagt KS om 1 1/2 veke og hadde våre greit å vert "friskmeldt" før det.
 
Fortsett behandling til noen dager etter du er symptomfri, gjerne både stikkpiller og krem
 
Jadda - veldig vanlig. Hadde det med første, ikke nå. Jeg fikk canesten kur (vagitor). Kan kreve ett par turer for å få fiksa opp i det. Anbefaler bokser, luftig og ikke syntetisk stoff i tillegg. Ta kontakt med lege igjen.
 
Hadde det flere ganger sist og hatt det én gang nå. Bruker krem, men tar litt tid :)
 
Spørst om det må bli en tur til på apoteket. Fikk ikke krem av doktoren og tenkte med meg selv og at det sto i vedlegget at gravide ikke burde bruke kremen at det ikke var nødvendig, men ser slik ut
 
Ja gud bedres for et mareritt! Hadde aldri hatt soppinfeksjon før jeg ble gravid. Under graviditeten så hadde jeg det sikkert 5 ganger.
 
Ja gud bedres for et mareritt! Hadde aldri hatt soppinfeksjon før jeg ble gravid. Under graviditeten så hadde jeg det sikkert 5 ganger.

Kan ikke huske sist eg hadde det en gang og aldri i de andre to svangerskapene så føler meg litt grønn. Urinveisinfeksjon derimot hadde eg hyppig i begge svangerskapa, men ingen denne gangen.
 
Jeg behandlet det kun 2 av gangene og lot det gå over av seg selv de andre. Hadde bare symptomer på det første gangen, de andre gangene var det samboeren som fikk symptomer. Ventet like lenge med å ha sex igjen med behandling og uten behandling så jeg vet ikke om den behandlingen var verdt det. Han fikk ikke tilbake infeksjonen av meg etterpå I hvert fall.
 
Back
Topp