Sopp/trøske

Frk. HH

Flørter med forumet
Hei,

Noen som vilngi tips mot sopp/trøske?
Har nå gått i snart 2 uker med sopp på brystene, babyen har nok hatt trøske siden fødsel men uten å plages, først når jeg ble smittet startet behandlingen. Vi behandles begge to.
Etter en uke med behandling og veeldig god bedring blusset det opp igjen på høyre bryst, mye verre en det var i starten.

Hun får mikstur 4 ganger daglig p jeg ser god forbedring på tungen,
mine bryster er også veldig mye bedre etter smøring av canesten 8 ganger daglig.
Bytter engangsinnlegg etter hver amming, samt prøver å luft tørke så mye som mulig.
Skifter bh hver dag og vaskes på 60 grader
Vasker sengeklær hver 3 dag
Tutt kokes 10 lin hver dag og vi bruker en om dagen og 1 om natten

Bør jeg sove med eller uten bh? PS-lekker en del
Andre tips til å få bort dette?
 
Har lege tar prøve av brystet/melken for se sjekke om det er noe annen infeksjon der?
Har selv hatt trøske, både med første mann og denne gangen. Nå tok det heldigvis bare 2 uker å bli kvitt men med den første tok det nesten 4 uker.

Jeg ville ha sovet med BH, ellers må du bytte på sengen her dag. Bedre å bytte innlegg hver dag og BH jevnlig [emoji4]
 
Vi slet med trøske i flere uker, men nå er det heldigvis over. Jeg fulgte alle råd jeg kom over, men droppet det om ikke å sove med bh om natten. Da jeg omsider fulgte dette rådet, så forsvant trøsken ganske kjapt... Omtrent samtidig byttet vi mikstur fra den med sukker til den uten sukker. Ikke godt å si hva som endelig gjorde at vi ble kvitt det, men for en lettelse!
 
Her fikk mini trøske på tunga etter at jeg gikk på antibiotika pga brystbetennelse. Legen på helsestasjonen sa bare at det var vanlig, og ikke noe grunn til å behandle så lenge han ikke hadde noen plager. Det samme sa fastlegen min to uker senere. Men jeg synes jo det ser ut som det blir verre, og blir veldig usikker på om jeg skal kontakte lege igjen.. men det virker ikke som han plages da.. [emoji848][emoji53]
 
Jeg har nå skjønt/tror baby har trøske. Hun viser ubehag med amming men jeg har ikke skjønt hva det var. Ble skikkelig lei meg nå at jeg ikke har skjønt det før [emoji53] sitter våken nå med dårlig samvittighet. Hvor fort var det før dere merket bedring på baby? Skal ringe legekontoret kl 08 og få time så vi kan begynne behandling i dag.. stakkar lille jenta mi.. [emoji53]
 
Back
Topp