Sopp / trøske

Det er ikke bare bare Bernt

Gift med forumet
Septembergull'17
Lille og jeg har slitt med sopp siden 1 uke etter fødsel. Vi fikk det etter at jeg måtte gå på antibiotika etter bryst betennelse. Lille S har sopp nedentil og i munn, og vi har behandlet det i over 2 uker nå men det går faen ikke vekk!! Jeg holder på å bli gal. Får helt vondt inni meg av å dytte i henne medisin i munnen 4 ganger daglig! Og hun ser ut til å ha vondt når hun drikker melk :( meg selv gir jeg blaffen i, men har fått sopp i munnviken og nedentil og på brystknoppene og er svir sååååååå mye når jeg ammer :( det klikker for meg snart. I tillegg så sliter lille med å amme / sugeteknikk pga mest sannsynlig for kort /stramt tungebånd :( Så luft i magen er det nok av og gråter stort sett hele døgnet. Frister så lite å plage henne med medisin når hun først sover og er rolig...

Ahhh.. Noen med råd?

Ingen ting annet enn å holde ut. Holder på med det samme sjøl. Lille her elsker mycostatin da, smatter det i seg med store øyne. Hos meg har det gjort at jeg har mistet melka i høyre pupp og lille ikke er noe gira på å puppe lengre. Så jeg gir det han vil ha av pupp og flaske resten. Jeg orker ikke smerter, styr og dårlig humør på meg selv døgnet rundt.

https://ammehjelpen.no/artikkel/4/Sopp-troske

Lest denne?

Slet mye med trøske da jeg ammet de to største, så jeg vet hva du går igjennom, men har desverre ikke noe konstruktive råd å gi ettersom trøsken ga seg når jeg sluttet å amme[emoji19]

Ingen ting annet enn å holde ut. Holder på med det samme sjøl. Lille her elsker mycostatin da, smatter det i seg med store øyne. Hos meg har det gjort at jeg har mistet melka i høyre pupp og lille ikke er noe gira på å puppe lengre. Så jeg gir det han vil ha av pupp og flaske resten. Jeg orker ikke smerter, styr og dårlig humør på meg selv døgnet rundt.

Helt forferdelig :( Godt at din liker mycostatin! Her føles det ut som jeg driver tortur og mishandling stakkars:( . mistet melken fra venstre bryst selv. Makan. Trodde aldri det skulle være så mye som kan gå "galt"

https://ammehjelpen.no/artikkel/4/Sopp-troske

Lest denne?

Slet mye med trøske da jeg ammet de to største, så jeg vet hva du går igjennom, men har desverre ikke noe konstruktive råd å gi ettersom trøsken ga seg når jeg sluttet å amme[emoji19]

Takk for info. Har mest det meste, og Ammehjelpen er gull!!

Håpet virkelig dette gir seg før jeg er ferdig å amme. Hun får så vondt når det er på det verste, at hun ikke klarer drikke :-/ Er bra nå, men Trøsken er ikke borte.

Takk for info. Har mest det meste, og Ammehjelpen er gull!!

Håpet virkelig dette gir seg før jeg er ferdig å amme. Hun får så vondt når det er på det verste, at hun ikke klarer drikke :-/ Er bra nå, men Trøsken er ikke borte.

Noen tegn til bedring? :/ hvis du ikke syns Mycostantin har noen effekt skulle du kanskje diskutert med legen om du kan behandles med duflucan og hun med flukonazol. Behandlingen står beskrevet i vedlegget fra kompetansesentret for amming på siden jeg linket til. Skriv ut den pdf-fila og ta den med til legen[emoji4]

Vi fikk bekreftet trøske i går. Jeg er ikke ille plaget. Bare litt sårhetsfølelse og de har belegg på tungen. Tv1 har litt bleieutslett, men virker ikke anfektet. Likevell har vi startet med behandling. Legen min ante ikke hvordan dette skulle behandles[emoji15] bra jeg hadde ammehjelps-siden å vise han[emoji57]
Åh, trøske er så styrete[emoji32] skife på senga konstant, sterilisere sutter og sprøyter etter hver medisinrunde, ny gulpeklut og ammebh’er blir så rar etter 60’vask[emoji58]
Håper vi får bukt med dette før ammingen er over denne gangen da.....[emoji36]

Kan jeg få se hvordam babyene deres ser ut i munnen når de har trøske?

a4b10b508f3439b81d6ca6fa21b11613.heic

Ikke så enkelt å ta noe godt bilde[emoji28]

Back
Topp