Sopp og sår

mo9ca

Andre møte med forumet
Har en pupp med ett gigantisk sår som ikke vil gro, attpåtil har vi fått sopp. Sopp i munnen på lillemann og på puppene mine. Har prøvd masse for å bli kvitt dette, men har ikke lyktes enda. Har prøvd krystallfiolett, canesten, klotrimazol mylan og fått mikstur til lillemann, men nei.... Er jo så sabla vondt. Er det noen som har noen gode tips og råd?
 
Har dessverre ikke så mange tips. Jeg sleit med det samme med storebror. Gikk på kur i 12 uker, og da ga jeg opp ammingen. Bytt ammeinnlegg etter hver amming, og vær ren på henda, i tillegg til å smøre deg med canesten..
Med storebror så smitta soppen over på ansiktet hans i tillegg, så fikk en krem av legen, Daktacort, som jeg smurte han med..
Føler med deg! Håper det går fort over for dere!
 
Har vært til lege ja, fikk mikstur til lillemann og soppsalve til meg selv. har smurt i en uke nå, men blir ikke bedre. Må vell ta en tlf til legen igjen.
 
har hørt at farris skal hjelpe på munnen til babyen- men jeg vet ikke selv :) håper det ordner seg!
 
Her har lillemann fått sopp (jeg ammer ikke) og begynte på miksen på fredag og er allerede blitt bedre.. Skal holde på i en uke, så får håpe det gir seg. God bedring til dere begge.
 
Endelig på bedringens vei :) Fikk diflucan tb, soppen hadde spredt seg, så det hjalp ikke med krem og mikstur. Fikk også fucidin krem til såret på puppen, mistanke om gule staf.
 
Med min eldste slet jeg med det samme. Farris gjore underverk! Prøv det :)
 
Back
Topp