Sopp i brystet

shewolf

Gift med forumet
Hvordan føles det dersom man har sopp på/i brystet?

Lillegutt har nemlig sopp i munnen, og er nettopp begynt med mikstur. Legen skrev ikke ut noe til meg (?). Ikveld ble brystet plutselig veldig ømt, og jeg hadde plutselig brystspreng (pleier aldri å ha det etter så kort tid som det hadde gått fra siste amming fra det brystet). Satte pumpa til puppen, siden lillegutt nylig hadde spist fra det andre brystet, og pumpet ivei. Pumpet lenge, og fikk pumpet ut en god del. Hadde vondt i brystet, ved armhulen, og det strålte helt baki ryggen. La lillegutt til etter pumpinga, for å få tømt brystet skikkelig, og det var like ubehagelig.

Oppdaga etter at jeg hadde pumpet, at brystvorta hadde en del små, røde prikker på seg.

Dette er over 2 timer siden, det stikker og jeg er veldig øm i brystet (mot armhulen) og skuldra. Har jeg også blitt angrepet av soppen nå? [&:]

Høres mer ut som brystbetennelse.. Har du feber? 

ORIGINAL: Sicily

Har ikke feber, og er heller ikke rød på brystet, heldigvis. Fikk beskjed av legen om å ringe legevakten hvis det skjedde.

ORIGINAL: blessa

Har ikke feber, og er heller ikke rød på brystet, heldigvis. Fikk beskjed av legen om å ringe legevakten hvis det skjedde.

Da ville jeg tømt brystet så godt som overhodet mulig og evt massert i dusjen under skikkelig varmt vann i tilfelle det er tette melkeganger. Verdt er forsøk.

Da ville jeg tømt brystet så godt som overhodet mulig og evt massert i dusjen under skikkelig varmt vann i tilfelle det er tette melkeganger. Verdt er forsøk.

Det var det jeg prøvde på da jeg pumpa meg og lot lillegutt suge etterpå.. Men er jo verdt et forsøk da[:)] For jeg ønsker virkelig ikke å få brystbetennelse!

Det var det jeg prøvde på da jeg pumpa meg og lot lillegutt suge etterpå.. Men er jo verdt et forsøk da[:)] For jeg ønsker virkelig ikke å få brystbetennelse!

Nei, uff, det er fryktelig.. [&:] Hvis ikke det hjelper, kan det jo godt hende det skyldes sopp. Time will sjåvv. [;)]

Nei, uff, det er fryktelig.. [&:] Hvis ikke det hjelper, kan det jo godt hende det skyldes sopp. Time will sjåvv. [;)]

Ja.. Hopper i dusjen nå, for det er utrolig ømt bare jeg kommer borti området! Får håpe det er borte til imorgen, for da skal jeg og sambo prøvekjøre biler! [:D]

Hmm.. Ja, altså.. Jeg hoppet i dusjen igår, og gjorde som man gjør når man har tette melkeganger. Vondt som fy!

Det er ikke noe bedre idag heller. Men er fortsatt ikke rød på brystet, og har heller ikke feber...[8|]

Jeg trodde jeg var i ferd med å få betennelse første gangen jeg fikk sopp på puppen.
Men etter noen dager ble symptomene annerledes. Det gjorde sykt vondt i det utdrivingen startet. Strålet gjennom hele puppen. I tillegg fikk jeg store sprekker rundt brystvorten. Var ellers aldri plaget med sårhet.

Fikk resept på em salve som heter Mycostatin til puppen, og mikstur til munnen til snuppa.
Vi smurte i uker før det ble helt bra.

Håper ikke det er det du har fått[&o]

ORIGINAL: Durken

Jeg trodde jeg var i ferd med å få betennelse første gangen jeg fikk sopp på puppen.
Men etter noen dager ble symptomene annerledes. Det gjorde sykt vondt i det utdrivingen startet. Strålet gjennom hele puppen. I tillegg fikk jeg store sprekker rundt brystvorten. Var ellers aldri plaget med sårhet.

Fikk resept på em salve som heter Mycostatin til puppen, og mikstur til munnen til snuppa.

Begynte symptomene idne slik som mine også eller?

Håper ikke det er sopp, jeg heller. Håper det er starten på betennelse (ikke misforstå, jeg vil ikke ha betennelse), for da er det stor sjanse for å få stoppet det før det bryter skikkelig ut. Men er det sopp er det verre å bli kvitt.

eg er inne i min 4 uke med behandling nå. har prøvd å smøre med mycostain(herregud for et stress, hver gang etter amming.. måtte jo bli ûbreusosial, kan jo ikke sitte å lufttørke på kafè[8D]
så fikk eg en ny salve, den va rådyr, men funka ikke. nå har eg fått previson(tror det skrives sånn? )
og den funker[:)]

ps et spørsmål til dere ammehjelper: lille jenta mi har og sopp, men gulper jo alltid opp igjen mykostainen, har ikke bltt kvitt soppen tross over 4 uker beh. dette lilla greiene, funker det? villig til å prøve noe nytt lissom..

ORIGINAL: lykkeligmamman

eg er inne i min 4 uke med behandling nå. har prøvd å smøre med mycostain(herregud for et stress, hver gang etter amming.. måtte jo bli ûbreusosial, kan jo ikke sitte å lufttørke på kafè[8D]
så fikk eg en ny salve, den va rådyr, men funka ikke. nå har eg fått previson(tror det skrives sånn? )
og den funker[:)]

ps et spørsmål til dere ammehjelper: lille jenta mi har og sopp, men gulper jo alltid opp igjen mykostainen, har ikke bltt kvitt soppen tross over 4 uker beh. dette lilla greiene, funker det? villig til å prøve noe nytt lissom..

Er Previson reseptbelagt, eller kan man få kjøpt den på apoteket? Hvor mye kostet den? Må man vaske den av før amming?

Ringte legen idag om at jeg ikke var bedre siden igår, men fikk beskjed om å ringe tilbake mot slutten av dagen dersom det ikke var tegn på bedring, eller om jeg fikk feber eller ble verre.

Back
Topp