Sommervarmen...

abrakad

Forelsket i forumet
Heeeihå! Nå venter vi altså 30+ grader her oppe i nord og 25 grader på natta. Akkurat nå er det 23 grader ute og 24 grader på soverommet hans... Mini får ikke sove i den varmen og hønemor er redd overoppheting :(
Vinduer står oppe døgnet rundt og dører står oppe på dagtid så vi får luftet godt, men det hjelper ikke.. Han sover kunn i bleie og tynn sovepose (den må han ha ellers sovner han ikke:joyful:)
har 3 vifter i øveretasjen men synes ikke de hjelper så mye. Har tenkt på en sånn liten aircondition boks av noe slag? Kan den settes inn på mini sitt rom på natta eller er det ikke ok? Noen med tips til meg her? :)

Heeeihå! Nå venter vi altså 30+ grader her oppe i nord og 25 grader på natta. Akkurat nå er det 23 grader ute og 24 grader på soverommet hans... Mini får ikke sove i den varmen og hønemor er redd overoppheting :(
Vinduer står oppe døgnet rundt og dører står oppe på dagtid så vi får luftet godt, men det hjelper ikke.. Han sover kunn i bleie og tynn sovepose (den må han ha ellers sovner han ikke:joyful:)
har 3 vifter i øveretasjen men synes ikke de hjelper så mye. Har tenkt på en sånn liten aircondition boks av noe slag? Kan den settes inn på mini sitt rom på natta eller er det ikke ok? Noen med tips til meg her? :)

Sett inn vifte på soverommet? :) syns ikke det hjelper å bare ha det i etasjen. Må ha det inne på rommet.

Vi er vant til varmen. Barna har lagt seg i 32 varmegrader på ferie. Det går som regel bra. Men hadde valgt vifte på soverommet.

Vi kjøpte faktisk en sånn mini-aircondition på Jula av alle ting. Den var best i test. Den kjøler små rom, ikke lengre ned enn 17 grader, men det er helt ok. Har ei jente med falsk krupp, så det er en del av grunnen til at vi kjøpte den. Det kjøler nå ned litt fra de tropiske temperaturene. :-)

Vi kjøpte faktisk en sånn mini-aircondition på Jula av alle ting. Den var best i test. Den kjøler små rom, ikke lengre ned enn 17 grader, men det er helt ok. Har ei jente med falsk krupp, så det er en del av grunnen til at vi kjøpte den. Det kjøler nå ned litt fra de tropiske temperaturene. :)

kjøpte også den til å kjøle ned hjemme kontoret mitt, men den bråker jo veldig. Imponert over at deres jente klarer å sove igjennom det

Vi har aircondition på alle tre soverommene...
Et must når det er varmt. Viftene hjelper ikke ><

Du må for det første finne noe som varmen ikke kommer inn. Vi har utvendig screen. For kommer varmen innafor blir vinduet som en bakerovn. Vi har slitt i mange år med varme, men dette er det eneste som har virkelig fungert. Vifter har kun gjort at den varmelufta har sirkulert men den har ikke blitt kjølig.
så kan du jo også kjøpe aircondition, den vil jo også hjelpe. Ellers ikke så mye annet for vi har virkelig prøvd alt.

kjøpte også den til å kjøle ned hjemme kontoret mitt, men den bråker jo veldig. Imponert over at deres jente klarer å sove igjennom det
Hvit støy. :-) Men bruker den ikke så mye mens vi sover der selv, litt redd å bli syke pga trekk. Den kjøler greit ned egentlig. Hadde vi ikke bodd i sameie med vansker med å få montert varmepumpe også pga mangler på plass, hadde vi montert varmepumpe og brukt den til kjøling de varme dagene.

Du må for det første finne noe som varmen ikke kommer inn. Vi har utvendig screen. For kommer varmen innafor blir vinduet som en bakerovn. Vi har slitt i mange år med varme, men dette er det eneste som har virkelig fungert. Vifter har kun gjort at den varmelufta har sirkulert men den har ikke blitt kjølig.
så kan du jo også kjøpe aircondition, den vil jo også hjelpe. Ellers ikke så mye annet for vi har virkelig prøvd alt.
Ja, dette også. Når det er lavere temperatur inne enn ute, lukk vinduer og dører, og dra for persienner, gardiner eller hva det måtte være. Når det er lavest temperatur ute: åpne opp alt, lag gjennomtrekk hvis mulig. Et lite triks som vi har oppdaget er at det hjelper å ha soveromsvindu åpent, og døra til rommet på en liten gløtt. Da blir det hos oss et slags sug av luft fordi vi har ventilasjon som lager litt undertrykk i leiligheta. En kjøkkenvifte kan nok også hjelpe på samme måte.

Vi kjøpte faktisk en sånn mini-aircondition på Jula av alle ting. Den var best i test. Den kjøler små rom, ikke lengre ned enn 17 grader, men det er helt ok. Har ei jente med falsk krupp, så det er en del av grunnen til at vi kjøpte den. Det kjøler nå ned litt fra de tropiske temperaturene. :)
Det skal jeg sjekke ut! Men det er så mye om og men i forhold til vifte/ aircondition på rom til barn.. Dette er min første og alt er så nytt og uvant :confused:

Det skal jeg sjekke ut! Men det er så mye om og men i forhold til vifte/ aircondition på rom til barn.. Dette er min første og alt er så nytt og uvant :confused:
Det kommer litt an på størrelsen på rommet også tenker jeg. Ingen bør ligge i trekk fra vifta. Men er rommet stort kan jeg ikke tenke meg det gjør så mye å ha den stående i et hjørne et stykke fra babyen og blåse en annen retning. Og så kan du slå den av når babyen har sovnet. Så øker temperaturen selvsagt på rommer etter du har slått av, men babyen klarer å sovne. Når de og vi sover regulerer vi ofte kroppstemperaturen veldig fint. :-) Skjønner godt du ikke liker at det blir for varmt for babyen, det er verst når de er så små.

Vi hadde på aircondition noen timer før han skulle legge seg, da holdt det seg kaldt en stund. Men vi slutta med det etterhvert. Nå sover vi bare i varmt rom, det går fint

Har den fra jula. Nå har jeg ikke den på soverommet, men på hjemmekontoret, men det blir ikke trekk hvis du plasserer viften vekk fra barnet. Jeg har den vedsiden av skrivepulten og da blir det trekk vedsiden av meg og ikke der jeg sitter.

Back
Topp