Sommergarderobe 2015, til deg selv!?

Kmille

Forelsket i forumet
Jeg har begynt å bekymre meg for sommergarderoben (allerede, ja, jeg lengter etter sommeren;) ) Hvordan skal jeg klare å kle meg komfortabelt, ammepraktisk og någenlunde moteriktig? Og det i tillegg med en kropp som mest sannsynlig har en 10kg ekstra å drasse på? Noen ideer? Jeg har surfet litt på hva som ser ut til å komme til våren, men har ikke klart å finne særlig mye som skriker Amming og 10kg for mye :-P

Jeg hadde maxikjoler fra gina tricot som var stroppeløse :) evt ha en cardigan over også er det lett å dra frem til lille;)

Kjoler Elsker å gå i kjoler både som gravid og uten. Venter veldig på varmere vær nå! Hater mammabukser Lette tøyelige kjoler kan jo både være fint, ammepraktisk og skjule noen kilo

En litt løs bluse/skjorte er alltid bra spør du meg. Ammesinglet eller vanlig singlet som er stretchy nok under. For den magen er dessverre ikke flat og stram på 1-2-3.... Og cardigan! Alt med knepping er praktisk! (Nå har ikke jeg sniktittet inn i sommermoten enda da...) kan forresten lønne seg å handle litt etterhvert som man ser hvor fort kroppen endrer seg. Jeg husker fra sist at jeg kom ganske raskt inn i jeansene mine, men fikk bare ikke lukket knappen! Hoftene mine forble brede i mange mnd.

Jeg har tenkt tanken sommerkjole, men det meste jeg finner som er in nå har rund hals som virkelig ikke fungerer med amming.. Sist fødte jeg i januar og levde i hi hverdag i en mnd el to etter to etter fødsel. Gikk bare i joggebukser og ammesingletter :P Ser for meg at det blir litt mer behov for sosialt liv og å komme seg ut av huset med fødsel i mai. Cardigans blir det nok mye av! Også håper jeg å fine noen ok vide shortser/skjørt/t-skjorter...

Eg kjøpte ein del kjolar som er enkel å vippa ut puppen i og som er meir allvenleg i forhold til str - altså vid over magen.

Jeg fikk barn i mai for fem år siden også, og ammesinglet (HM, Lindex e.l) kan virkelig anbefales, sammen med litt baggy piratbukse med bred strikk i livet (kjøpte flere fine på byoung i fjor). Med flere fine sjerf å kombinere til de nøytrale ammesingletene, kommer man langt . Det varierer jo antrekket i seg selv. Cardigans til singlet'ene, samt kjoler og tights kom også godt med. Gravid-buksene fortsatte jeg å bruke den første mnd etter fødsel pga såret etter keisersnitt og tiden det tar å gå bittelitt ned. Skjorter/bluser er også fint når man ammer. Sørg bare for å ha en tynn vindtett jakke til turgåing og sommerkvelder. Det beskytter bra mot brystbetennelse, sammen med ammeinnlegg i ull. Gode kule/freshe joggesko til trilleturer er også kjekt. Ser bra ut med en fresh tynn vindjakke til (se feks etter løpejakke i sportsbutikk), synes jeg :) Tipset om
tynn vindjakke fikk jeg av venninner som hadde fått vårbarn og kledd seg litt for lett på trekkfulle dager og på trilleturer, og endte opp med feber og smertefull brystbetennelse. Hun ene fikk ikke badet den sommeren og måtte bruke vindvest hele tiden. Glad jeg fikk råd og dermed forebygget det på mine trilleturer. Jeg hadde en knallrosa helt supertynn løpejakke fra peak og en beige fra H&M sin treningskolleksjon - og en annen rimelig en fra Sportsmann (nettbutikk). Liker å bytte på litt. Og så brukte jeg sort badedrakt med litt hold-in-effekt på stranda (se feks ellos, la redoute eller HM på nett) .

Last edited:
Jeg har begynt å bekymre meg for sommergarderoben (allerede, ja, jeg lengter etter sommeren;) ) Hvordan skal jeg klare å kle meg komfortabelt, ammepraktisk og någenlunde moteriktig? Og det i tillegg med en kropp som mest sannsynlig har en 10kg ekstra å drasse på? Noen ideer? Jeg har surfet litt på hva som ser ut til å komme til våren, men har ikke klart å finne særlig mye som skriker Amming og 10kg for mye :-P
kjoler uten stropper. Litt løse piratbukser med ammesingleter til. Tights og ammesingleter.
Syns du begynte litt tidlig å tenke på det, jeg bekymrer meg fortsatt for garderobe ut svangerskapet i tilfelle mye vektoppgang :P

kjoler uten stropper. Litt løse piratbukser med ammesingleter til. Tights og ammesingleter.
Syns du begynte litt tidlig å tenke på det, jeg bekymrer meg fortsatt for garderobe ut svangerskapet i tilfelle mye vektoppgang :P

Resten av svangerskapet blir svært lite sosialt, og joggebuksene har grodd fast :P Føler det er mye mer «press» til å få med seg ting ila sommeren, selv om man er nybakt mor ;)

Resten av svangerskapet blir svært lite sosialt, og joggebuksene har grodd fast :P Føler det er mye mer «press» til å få med seg ting ila sommeren, selv om man er nybakt mor ;)
Ja du sier noe der :) men uff, jeg får ta det når sommeren kommer. Så tar jeg med meg rådene jeg ga, og har de i bakhodet :) sikkert mye fint på big is beautiful avdeling på hm og sånt :D

Førstemann var også maibarn, og jeg "bodde" i lange, bohemaktige skjørt med bred strikk i livet og singlet. Ofte bare vanlig singlet, og Cardigan/ sjal. Synes forskjellen på å dra ned en vanlig singlet mot å bruke ammesinglet var så liten av jeg heller nøyde meg med å kjøpe 4 vanlige til prisen av en ammesinglet.

Førstemann var også maibarn, og jeg "bodde" i lange, bohemaktige skjørt med bred strikk i livet og singlet. Ofte bare vanlig singlet, og Cardigan/ sjal. Synes forskjellen på å dra ned en vanlig singlet mot å bruke ammesinglet var så liten av jeg heller nøyde meg med å kjøpe 4 vanlige til prisen av en ammesinglet.
Veldig enig med deg der. Var og prøvde ammesingleter på hm, og jeg syns vanlige singleter med tynn stropp er mye bedre å ha på. Cubus har jo alltid 2 for 149 eller noe så man kan jo hamstre i alle regnbuens farger :D

Gruer meg skikkelig til denne sommeren når jeg har blitt så stor og skal amme :( noe dritt med klær, blir nok en del kjoler og leggings

Jeg G L E D E R meg til å komme tilbake i vanlig kropp igjen, og utover det rent praktiske med at overdelen må kunne trekkes under puppen for amming, så kommer jeg til å kjøpe helt vanlige klær som jeg liker og har lyst til å gå med på lang sikt. Jeg savner sånn å kunne pynte meg mot andre temaer enn "moder jord", som det på en måte går varmt i nå for tida. Magen vil selvfølgelig være litt større enn normalt den første måneden eller to etter fødselen, men ingenting i sammenligning med det den er nå! Opplever at jeg fremdeles kan kjøpe en del plagg i vanlig størrelse så lenge de har stretch rundt mageområdet, så alle sommerkjoler som ikke har pølseskinn-fasong, eller topper og skjørt med litt tøyelighet burde funke fint. Åh, hjelp, jeg gleder meg til å føle meg lett igjen. Til å løpe min første tur uten åndenød og lette muskelkramper, eller trippe opp og ned trapper uten å nå maxpuls.

Viss dette blir en fin varm sommer, sliter eg. Er så sinnsykt blå oppover ene foten at eg ikkje kan vise meg i shorts:/

Mitt problemområde har alltid vært rompe og lår, og de har ikke blitt mindre under graviditeten :-P Legg på en stor, kvapsete mage og amming så har du oppskriften på vanskelig styling ;-) Nå har jeg INGENTING å legge fokus på for å skjule problemene og i tillegg må puppene være lett tilgjengelig. Gleder meg til å få midjen min tilbake!

Viss dette blir en fin varm sommer, sliter eg. Er så sinnsykt blå oppover ene foten at eg ikkje kan vise meg i shorts:/
Nei uff da, pga graviditeten?

Back
Topp