Sommerfugl i magen?

Dutchy

Glad i forumet
Seriøst, 4 svangerskapet. Og i går kveld følte eg det, og nå igjen. Som sommerfugl vinger helt nederst i magen til venstre siden..

Er eg gal? Ifølge internet ikkje.. Flere som har opplevd det?

Wow, det var veldig tidlig i så fall! Men har hørt om folk som mener de har kjent liv så tidlig.

Selv kjente jeg første tegn til liv i uke 15 (tror jeg) første gang, så spent på hvor tidlig jeg vil kjenne det nå. :)

Føler også at jeg har kjent noe, men har vel tenkt at det ikke kan være sant. Kjente liv i uke 16 sist, så uke 8 er kanskje litt tidlig, er det jeg tenker. Men samtidig så vet jeg nå litt mer hva jeg skal kjenne etter, så... ;)

Ååååh så dddddeilig! :)

Har jeg liten tro på at man kan kjenne så tidlig ja. Har kjent liv uke 11, men uke 8 var litt tidligste laget.

Samme her. Kjent det i en ukes tid. På venstre siden!

Kan være luft bobbler dere kjenner, det kan kjennes likt ut :)

Det var ikkje tarmene mine.. Da eg kjente det var det litt sånn? Hææææ? Men tenkte ikkje over det, da eg kjente det 1 dag seinere begynte eg å lure om det skulle være mulig.. barn nr 4 tross alt. Gynekolog nevnte at min livmor ligger helt framme eller noko.. kanskje det har noko med saken å gjøre?

Jeg kjenner noe fremme på høyre side. Men jeg tror ikke det er fosterets bevegelser jeg kjenner. Har mere tro på at jeg kjenner livmor/ligamenter som strekkes.

Luftbobler er vel i tarmene? Tarmene er ikke såå langt nede :P Jeg kjenner det litt under trusekanten.

Når jeg slet mye med luft i magen så kjente jeg sånne type sommerfugl/bobbler som sprekker følelse rett over trusekanten. Trodde da at jeg var gravid så tok flere tester å det var jeg ikke. Men det kjentes heeelt likt som babyspark her. Med min førstefødte så hadde jeg foran liggenede morkake så der kjente jeg ingenting før uke 16. Med andre så kjente jeg det i uke 11. Det står jo at fosteret begynner så smått å bevege seg i slutten av uke 8, men at det ikke vil kjennes enda.

Fosteret er bare to cm langt, så at den skal kunne lage kraftige nok bevegelser i livmor til at man kan kjenne det, tviler jeg sterkt på. Er mye som skjer i underlivet så det kan være andre ting du har kjent, fosterbevegelser høres lite sannsynlig ut for meg hvertfall :)

Veldig lite sannsynlig ja! Men klarer liksom ikkje å utelukke helt da.. Mine andre tre følte Eg rundt veke 17. Hadde morkake mot mage med alle 3.

Høres usannsynlig ut, hvis jeg skal si min mening :rolleyes: Jeg føler det plutselig dirrer litt her og der, men det er bare vanlig lemus som jeg kaller det ;) kjennes veldig likt ut som tidlige spark, men denne følelsen har jeg også inni magen/livmor når jeg ikke er gravid :D

Jeg kjente i uke 14 sist, tror det er ganske tidlig men var ikke noe tvil, føltes ut som en sommerfugl i hvertfall:) Jeg hadde ikke noe særlig luft i magen i svangerskapet så var ikke så stor forvekslingsfare. Satt på spinningsykkelen når jeg kjente det så var ikke opptatt med å lete etter følelsen heller;)

Kjente det og fra uke 14 sist. Men var veldig i tvil frem til det plutselig var så tydelige spark at pappaen kunne kjenne utenpå i uke 15 :) Gleder meg masse til å kjenne den lille krabaten!

Back
Topp