Sommerferien 2021?

Pudderosa

Andre møte med forumet
Hei!
Jeg sitter her lei av pandemi, lei av huset og lei av svigers og har bare lyst til å drømme om sommer og andre tider! Dessverre sliter jeg litt med å se for meg hva vi kan finne på i år. Dette er første graviditeten min og jeg aner ikke hvor god form jeg kan forvente å være i, men jeg føler at den typiske norgesferien med fjellturer kanskje ikke blir det optimale i år.

Derfor, for å få litt inspirasjon, hva har dere planlagt i år? :)

Vi har leid ei stor familiehytte et par timer unna i 1uke sammen med familien! Det gledes til å komme vekk litt :)

Vi skal ut med campingvognen :) Håper på en liten tur i dyreparken i kristiansand også :D

Ikke planlagt noe! Men det blir litt jakt og enkle turer ute i skog og mark :happy: tenker noen lavterskelturer med teltet, men vi får se :happy:

Ingenting planlagt annet enn noen dager på den faste campingplassen i den faste uka med de faste folka. :D

Ellers drømmer jeg om å kjøpe campingvogn og bytte ut bilen med en bil som kan trekke vogna i sommer. Er så mange fine plasser man kan besøke om man har et lite sneglehus på slep. Men det spørs om det må bli med drømmen.

Den optimistiske planen er en 2 ukers tur til Danmark slutten av juli/starten av august :smiley-ashamed005 bestilte jo denne allerede etter sommerferien i fjor

Vel her spørs det på hvordan situasjonen er i forhold til korona, håper på 3-4 uker eventuelt lengre i Egypt, fikk ikke hvert med svigers ifjor og barna lengter etter å reise til dem.
Kan hende vi er der lengre om det går også, har mye oppspart ferie og kommer uansett ikke til å jobbe pga sykmelding (men om vi reiser tar jeg ferie for da slipper jeg søke om lov :p)

Men spørs på om det blir noen komplikasjoner med graviditeten, vil absolutt ikke føde i Egypt :p
Men ellers har vi leilighet der og vet hvor vi skal gå om det skulle være noe. Hadde ikke reist til et ukjent land nå

Takk og pris for at vi kjøpte båt i fjor sommer... Den skal brukes flittig til korte turer og forhåpentligvis litt lengre turer med overnattinger. Ingen av oss er særlig glade i å reise med bil, så dette er helt topp for oss :D

Turer sammen med vennepar som også har barn i samme alder er en drøm, da glemmer man nesten at barna er med for de har så stor glede av hverandre :D

Sørlandsferie. Men har fått bekkenlåsning så kjenner jeg gruer meg til å ta flere runder med fly for å komme oss fram og til mye gåing i Dyreparken:)

Vet ikke ennå pga covid-19...

Vi har særdeles lite planer for sommeren. Mulig det har noe med hvordan jeg er vokst opp (alenemor, knapt penger til mat osv), men jeg har ikke for vane å finne på så mye i form av reising og slikt. Har vært i syden et par ganger med eldste da han var liten, men ellers består sommeren stort sett av å leke på diverse lekeplasser, leke litt på stranda, sette opp telt i hagen, hoppe på trampoline, dyrke grønnsaker i hagen, sparke ball, bade så mye som overhodet mulig og en tur eller to på hytta (hvor vi fisker, leker på andre lekeplasser og utforsker naturen) :hilarious: Regner med vi stikker innom nærmeste dyrepark en gang eller to, kanskje vi telter med pappa og gjengen. Hadde det ikke vært for korona, hadde det blitt hunderfossen og lilleputthammer, for der har jeg aldri vært. Og Sverige og storsjöbadet. Men vi får håpe at det åpner mer i løpet av de neste årene, og at pappa fortsatt lever og er frisk nok til å bli med oss en tur på noe slikt.

Vi håper på åpne grenser til Sverige. Mannen min er svensk og vi er i budrunder på hytter langs svenskekysten om dagen, så vi tør ikke planlegge for mye.

Ellers har vi 3 dager i AbraHavn og kaptein sabeltann nattshow, som er et must for 4 åringen.
I kombinasjon det drar vi nok noen dager før/etter til Mandal hvor jeg har familie.

Vi er jo veldig glade i å bruke Oslo om sommeren også, med alle strender og øyer i nærheten. Samt skogen og telttur. Mye fine utflukter som ikke trenger å koste skjorta :)

Her er planen å dra nordover til sommerhuset til svigers som ligger nede ved sjøkanten. Sambo har "overtatt" ei bittelittelita jakthytte som tilhører eiendommen oppe på fjellet (er bare 3-4km opp dit, bruker normalt 1 time med lett sekk) hvor vi jobber med å renovere den.

Skulle rive de to siste veggene i fjor, men ble ikke så den planen gikk. Så om formen er fin blir det nok riving av vegger og oppsett av nye dersom vi får materialer flydd opp med helikopter.

Mistenker kanskje at det er for ambisiøst likevel, og at jeg vil ha mer enn nok med å få meg selv opp til toppen uten å svime av på veien eller starte tidlig fødsel :P
Merker jo at pulsen går fort bare jeg går opp trappene til 3 etasje i blokka her vi bor :p

Kommer til å være i uke 28-30, så spørs om jeg ikke er litt fremtung da ... haha ;)

Det blir nok bare en tur til familie for vår del i sommer. Jeg vil ikke ta sjansen på å få korona nå når jeg er gravid så vi holder oss unna de mest folkerike stedene. Vi håper veldig på å få kjøpt oss hus innen svært kort tid, så drømmen er at vi kan bruke ferien i år på å flytte :) Vi gjorde heldigvis veldig mye aktiviteter med 4 åringen før korona så jeg har ikke for dårlig samvittighet for at vi ikke kjører fult kjør med fornøyelseparker. Det får vi ta igjen i 2022 så får baby bare henge med på lasset :singing:

Bor i Kristiansand, og vil helst bort fra turistene. Men usikker, blir fort bilsyk og rastløs i bil så tror nok vi takker nei til å låne campingvogn. Jeg drømmer meg bort til Spania, da min forlovede har en kollega son har leilighet der, men usikkert pga covid.

får se etterhvert.

Sørlandsferie. Men har fått bekkenlåsning så kjenner jeg gruer meg til å ta flere runder med fly for å komme oss fram og til mye gåing i Dyreparken:)
Tror jeg skulle fått lånt en rullestol om jeg skulle reist steder med masse gåing i sommer :hilarious:
Ungene vil egentlig til tusenfryd og Liseberg men det blir uaktuelt i år, får ta det igjen neste år.
Nå blir uansett Liseberg sikkert stengt i år også da. Og hadde ikke kost meg der siden jeg elsker Berg og dalbaner men hadde jo måtte unngått så og si alt :p

Vi skal på norgestur i år også.. i år blir det Lofoten.. er langt på vei ut i august.. og er spent på all bilingen, men blir hotellopphold underveis og flere dager i Lofoten så tror det blir bra :woot:

Ingen planer foreløpig, annet enn å forhåpentligvis ha fått utvidet verandaen, så vi kan nyte late sommerdager der :happy:
Ellers så håper jeg vi kan få dratt på hytta sammen med nærmeste familie :) Krysser fingrene for at koronasituasjonen er litt bedre i slutten av juli/begynnelsen av august når vi skal ha ferie :)

Ingen planer så langt. Tenker vi holder oss innenfor et par timers reise med bil. Jeg er litt nervøs for corona og kvir meg for å fly. Satser på at Vestlandet får en solrik sommer :joyful:

Back
Topp