Sommerferie

Soleia

Betatt av forumet
Junilykke 2020 ♡
Stjerneskuddene 2024
Med termin i juni, har dere noe ferieplaner? Noe som er endret? Vi snakket om sør-Europa dette året, men det blir nok heller en liten hyttetur om vi i det hele tatt drar noen plass ser jeg får meg.

Vi blir nok hjemme og på hytta (30 minutter unna) :) kan reise senere :)

Vi skal dra ned til Sørlandet og familien til samboeren i fire uker. Der har datteren vår kjempe mange jevngamle søskenbarn å leke med (10 stk, storfamilie hvorav min datter og 4 av de andre er født i 2015), også tenker vi oss i dyreparken ☺️
Jeg er såå glad i syden, men orker ikke dra med baby til sommeren :wacky: Så vi var 4 uker i Spania i år for å «få det litt ut av systemet» frem til 2021-2022 iallefall ☺️

Vi skal ta det litt som det kommer :) Aldri hatt barn før, så vet ikke hvordan det går med amming etc. Men min kjære vil i alle fall veldig gjerne få til noen båtturer om det blir mulig :)

Har planlagt noen dager på hotell og dyreparken i Kristiansand med de andre, så regner med at akkurat det fortsatt går fint ♡ ellers blir det nok en rolig sommer. Mange fine trilleturer med baby :)

Vi har ingen planer til sommeren. Og har ikke tenkt å legge noen heller. Så vi tar det evt bare litt på sparket tenker jeg.

Hadde planlagt 3 uker i sør frankrike...men, jeg drar ikke dit høygravid eller som barsel kvinne. Så får tenke litt på det...

Først får vi se om det faktisk blir noe baby ut av dette, så får vi ta ferieplanene senere :P .

Vi kommer til å bosette oss på hytta, etterhvert.

Det er 4 timer unna og ikke bilvei inn til hytta men det går fint. Og ellers hjemmesommer .

Last edited:
Er veldig spent på hvordan det blir. Hvis baby kommer i slutten av mai/tidlig tidlig juni, så regner jeg med det blir en tur til vårt naboland når renselsen er over og jeg kan bade igjen
Ellers har vi heldigvis tilgang til to hytter, 4 timer sør og 4 timer nord. I tillegg til at mamma skal kjøpe seg campingplass.
Jeg kunne gjerne tenkt meg å være mest mulig hjemme, men etter å ha blitt nedrent av besøk forrige barseltid, må jeg innrømme at jeg faktisk er litt redd/bekymret for å være hjemme. Hvis vi feks er ute i hagen, tror jeg det blir vanskelig å si nei når noen plutselig dukker opp.

Vi har feriert ganske mye i sommer, såå det er j glad for. Det ble tur til Sørlandet og til Hellas. Så til sommeren skal vi ha i hovedsak hjemmesommer:-). Håper på båtturer m seilbåt for store og små.
Spørs om båttur og liten baby er en god kombinasjon, men det finner vi ut av:-)

Vi tar det som de kommer, om formen er lik denne gangen som me de andre så drar jeg ingen steder! Men er den bra så kansje vi tar noe på sparke :) tenker kansje å ta oss en tur til dyreparken i mai før baby kommer :)

Skal til England i august. Så mange ganger vi har mistet har jeg lært å ikke avlyse eller endre planer umiddelbart. Da hadde jeg gått glipp av mye moro.

Vi pleier å reise i mai og september, så satser på at septemberturen blir som planlagt :)

Vi pleier å reise ned til Spania i juli, men spørs om vi gjør det om det blir baby i mai/juni. Får tenke litt på det.. akkurat nå vil jeg bare ha hjemmeferie.

Vi har feriert ganske mye i sommer, såå det er j glad for. Det ble tur til Sørlandet og til Hellas. Så til sommeren skal vi ha i hovedsak hjemmesommer:). Håper på båtturer m seilbåt for store og små.
Spørs om båttur og liten baby er en god kombinasjon, men det finner vi ut av:)

jeg hadde min gutt som ble født juni ifjor masse med ut i båt i fjor sommer, når han var ca fire-seks uker :) Han sov som en drøm i båten! Eneste vansken er redningsvesten - den ble med i beredskap, men var ikke på. Holdt oss inne i båten og var nær land i fint vær så det var liten risiko. Men sånn regelverk-messig så var det vel kanskje ikke helt innafor.

Vi skal vere på hytta heile sommaren tenker eg. Det er veldig kjekt, der har vi masse familie i andre hus og hytter rundt oss som vi ser lite til resten av året. Hadde nokre netter i telt i fjor og planla egentlig ein liten teltferie som avbrekk fra hytta neste år også. Akkurat det trur eg utgår med ein baby på 1-2 mnd..

jeg hadde min gutt som ble født juni ifjor masse med ut i båt i fjor sommer, når han var ca fire-seks uker :) Han sov som en drøm i båten! Eneste vansken er redningsvesten - den ble med i beredskap, men var ikke på. Holdt oss inne i båten og var nær land i fint vær så det var liten risiko. Men sånn regelverk-messig så var det vel kanskje ikke helt innafor.

Så fint å høre:-) kan se for meg at søvn kan fungere fint m litt gynging i båten! nei den redningsvesten kan jo være en liten utfordring .. men om d ikke går helt slik regelverkmessig, så får man kjenne på tryggheten og sikkerheten selv:-)

Back
Topp