Sommerferie

Solfrua

Elsker forumet
Septembermødre <3
Lenge til... Men er det noen som har erfaring med å dra på ferie som gravid? Vi tenker på ferie i juni, så da blir det ca 6mnd gravid. I tvil om det er lurt eller ikke å dra til utlandet da?

Jeg har også tenkt på dette med ferie. Tror vi kommer til å leie hus/hytte langs sjøen et sted i Norge i år. Tror nok det er trygt å både fly og oppholde seg i utlandet om det ikke er alt for langt vekk. Men tenker litt på at om det skjer noe er kanskje ikke sykehus og legetilbudet så bra som hjemme.

Vi var i Hellas med et vennepar da hun var ca 6mnd på vei, og det gikk helt fint! Så er vel bare jeg som er litt ekstra nervøs. :p

Vi skal til Kroatia når jeg er rundt 30 uker!
De sier at alt før 36 går bra men etter det må du ha melding av legen at det går bra:-)
Jeg får bare legge meg i skyggen og bade mye:)

Jeg har fly skrekk, så kommer ikke til å fly mens jeg er gravid. .. :p Blir litt vemodig, siden vi har vært i varmere strøk de siste tre årene med ungene.. Kommer til å ta en tur etter babyen er født, mens vi enda er i permisjon :)

Altså må vi tenke alternativt i år.. Har sett en del på Lalandia i Danmark, så tror det blir dansketur til sommeren. Feriehus og ett par fornøyelsesparker.. :)Blir heeelt sikkert bra det også..

Tenkt også litt på Frankrike og disney land, men siden jeg ikke vil fly, så er jo bilturen veeldig lang. Men ikke helt lagt vekk ideen enda!!

Isj, er noe herk med flyskrekk altså :(

Vi var i danmark ifjord :) å hadde store planer om å reise i år også, denne gang å besøke lalandia :) men siden jeg hadde så kraftig bekkenløsning sist så avventer vi litt å ser hva vi gjør :)

Vi skal til Danmark i juni, og jeg regner med at det bare blir kos :) sommerhus er bestilt og betalt ;)

Hvor i Danmark har dere leid sommerhus? Hvor er det fint for barn? Tips mottas:)

Vi skal i bryllup i utlandet i sommer, hvor min mann skal være forlover. Jeg er da ca 33 uker gravid, så er veeeeldig usikker på hva jeg skal gjøre:/ Han må jo reise uansett..

Her blir det Lalandia i år som i fjor.Trenger ikke fly,lite bilkjøring(vi tok dfds over)ikke overveldende varme og nært hjemme:)

Her blir det Lalandia i år som i fjor.Trenger ikke fly,lite bilkjøring(vi tok dfds over)ikke overveldende varme og nært hjemme:)

Fornøyd med stedet?? (lalandia) Det ser bare så innmari bra ut :)

Ingen sommerferieplaner ennå :( Vurderer å spare et par av mannens ferieuker til høsten, så kan vi dra på ferie i permisjonstiden :)

Helt fantastisk og utrolig voksen og barnevennlig:)Vi var i Rødby som er litt mindre og roligere.alt inkludert,slapp å spise på restaurant med to treåringer(vi grillet hver dag)barneshow,geiter,strand,lekeland,kino,lekeplasser-paradis for barn og vi voksne hadde kveldene ute på verandaen med kortspill og vin(blir lite av det i år)reiste med et vennepar og hadde hvert sitt hus vegg i vegg. Rolig og avslappet ferie der vi ikke trengte å tenke klokke,inngang,reise o.l-anbefales på det sterkeste!!!

Samboern har ikke sommerferie så frister lite å dra noe sted alene, høygravid og med 2 barn som da er 2 og 8..
Så blir nok bare småturer rundtomkring... Satser på han eldste får blitt med besteforeldre eller faren sin på noe gøy :)

Helt fantastisk og utrolig voksen og barnevennlig:)Vi var i Rødby som er litt mindre og roligere.alt inkludert,slapp å spise på restaurant med to treåringer(vi grillet hver dag)barneshow,geiter,strand,lekeland,kino,lekeplasser-paradis for barn og vi voksne hadde kveldene ute på verandaen med kortspill og vin(blir lite av det i år)reiste med et vennepar og hadde hvert sitt hus vegg i vegg. Rolig og avslappet ferie der vi ikke trengte å tenke klokke,inngang,reise o.l-anbefales på det sterkeste!!!

Bodde dere i leiligheter tilknyttet stedet med "fri inngang"? Vi tenker Billund, for å ta med legoland..

Vet ikke helt hvordan det er i Billund,men vi bodde i de minste husene i Rødby...to etasjer,kjøkken (med oppvaskmaskin!!)åpen kjøkken/stue,bad,loft med 4 sengeplasser,stor uteplass med mulighet for grilling og en stor plen for aktiviteter.I Rødby var det bare mulig å overnatte inne på området der alt er inkludert.

Vi reiser til syden i påska, og til sommeren tenker vi å reise hjem til foreldrene mine + på hytta. Blir veldig mange timer i bil så må se ann litt formen når vi kommer så langt :)

Vi reiser alltid til Danmark om sommeren, samboern er dansk så han kjenner til alle de gode stedene :):) og en av tingene han gleder seg mest til er at guttungen skal bli stor nok sånn at vi kan dra til lalandia ;)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

her tenker vi på dyreparken (les meg vill ditt igjen hehe) i fjor var vi i amadeus dyrepark.. har tenkt litt på sånn juni enklere og få avløser osv.. men fortsatt bare planleging så får ta det som det kommer..

Back
Topp