Sommerferie og gravid - Tips?

StineH

Elsker forumet
Siden alle vi er så heldige å få små januarbabyer, så skal vel de fleste av oss på sommerferie, og mange av oss skal på ferie allerede før 1. trimester er over. Så jeg tenkte at vi kunne ha en egen tråd til tips, triks og ulike erfaringer vi har gjort/gjør oss i løpet av sommeren. I tillegg til hvor det er fint å shoppe mammaklær i utlandet, og hvor de har fine butikker med babyutstyr! :D

Jeg har hatt termin i januar før, og reiste da på ferie til Spania når jeg var ca 14 uker på vei. Slet veldig med kvalme hele ferien, så mitt tips er å drikke litt absolutt hele tiden. Drikk også gjerne drikker med kullsyre, eller vann med ekstra mineraler og elektrolytter. Jeg spiste også en del potetgull/nøtter for å prøve å få i meg nok salt.
På flyturen opp og ned, så gav jeg beskjed til besetningen om at jeg var gravid, og begge veier fikk jeg drikke og et glass med isbiter allerede før avgang - dette hjalp mot kvalmen..

I år skal jeg også til Spania, allerede om en uke, når jeg er 9+0, og er spent på hvordan det skal gå med kvalmen denne gangen.. Skal til Danmark mot slutten av sommeren, da er jeg 14/15 uker på vei..

Noen som har erfaring med mamma/babyshopping i forholdsvis Spania og Danmark? Tenker at det må være mye større utvalg i mammaklær der enn her i Norge, for her er jo utvalget helt elendig...

Så kjekt med tur til London da snartmamma22! Du må oppdatere når du har vært der - jeg lurer på om jeg skal prøve å få med meg mamma til London i høst..

Et annet tips forøvrig, til gravide som skal til varmere strøk er å heller bruke 20 euro på å kjøpe seg en vifte å ha på om natten i stedet for å bruke aircondition. En venninne av meg var i Spania når hun var gravid, og fordi hun var så varm så kjørte hun på full guffe med aircondition, noe som resulterte i en heftig forkjølelse og 70% av ferien på hotellrommet.

Reiser til Spania når jeg er 12 uker ca. Er spent påhvordan det blir :)

Det er så utrolig mye fint barnetøy i Spania. Gled dere!!! Zara feks er mye billigere der en her. Det er i tillegg en milliard andre butikker overalt.

Jeg skal til Tyskland, men det blir nok ikke noe shoppingtur. Bare håper det ikke blir for varmt. Har aldri taklet varmen spesielt bra og det har blitt enda verre.

Mine tips er å ta med litt snacks (ikke alltid lett å finne butikker med en gang) og alltid ha litt kontanter :)

Vet ikke noe om klær og utstyr, men ta med matpakke til flytur og tidlig ankomst, slik at du er dekket om kvalmen setter inn og dere ikke får tak i noe.

Det er så utrolig mye fint barnetøy i Spania. Gled dere!!! Zara feks er mye billigere der en her. Det er i tillegg en milliard andre butikker overalt.

Jeg skal til Tyskland, men det blir nok ikke noe shoppingtur. Bare håper det ikke blir for varmt. Har aldri taklet varmen spesielt bra og det har blitt enda verre.

Mine tips er å ta med litt snacks (ikke alltid lett å finne butikker med en gang) og alltid ha litt kontanter :)

Jeg er halvt tysk og er mye i Tyskland, så om du lurer på noe, er det bare å spørre:) I sør (Stuttgart-området) kan det bli opp til 40 varmegrader, det har vært det de siste årene, men nedover mot Bodensee (som er heelt sør) er det ikke så varmt.

Jeg valgte å ikke reise på ferie i 1.trimester, siden jeg er så trøtt... Utenom noen turer til Tyskland, men det er bare for å besøke pappa, så det er ganske chill! Skal på to ganske lange ferieturer i august og begynnelsen av oktober, hhv til Øst-Europa, så til Vest-Europa:) Tar gjerne imot tips fra dere som reiser nå i sommer!

Jeg er halvt tysk og er mye i Tyskland, så om du lurer på noe, er det bare å spørre:) I sør (Stuttgart-området) kan det bli opp til 40 varmegrader, det har vært det de siste årene, men nedover mot Bodensee (som er heelt sør) er det ikke så varmt.
Skal rett sør for Berlin. Sist jeg var der (august ifjor) var det 40grader. Grusomt! I verste fall får jeg holde meg inne :)

Vi reiser til Albir 4 juli :)
Skal være der i 10 dager. Gleder meg veldig. Spent på formen. Er rundt 12 uker da.
Da vil jeg anbefale La Marina. Det er et stort kjøpesenter som ligger på riksvei 332 ovenfor Benidorm. Gamlebyen i Benidorm har også veldig hyggelig og bra shopping :) Jeg er veldig godt kjent, så si ifra om du vil ha tips om noe :)

Da vil jeg anbefale La Marina. Det er et stort kjøpesenter som ligger på riksvei 332 ovenfor Benidorm. Gamlebyen i Benidorm har også veldig hyggelig og bra shopping :) Jeg er veldig godt kjent, så si ifra om du vil ha tips om noe :)
Takk for tips :) Har vært i Albir 2 ganger før. Skal leie bil så kommer til å farte litt rundt :)

Vi skal til Spania når jeg er i uke 17-19. Håper jeg overlever varmen!! Skjønner at det er bra tidspunkt å reise på, for mange er i god form i disse ukene.. så sånn sett var det godt "planlagt". :)

Så kjekt å se at det er så mange som skal på ferie! :D
Dere må huske å oppdatere med erfaringene dere gjør dere både på reisen og mens dere er i et annet land. Både med tanke på shopping, og praktiske tips og triks :D

Back
Topp