Sommerferie og barn fra før

Junibarn84

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Marsboerne
VIP
Julimammaer 2016
Junibarna 2019
Frøkna skal ha 3-4 uker sommerferie i juli...jeg aner ikke hva vi skal finne på, først i ferien er jeg ekstremt høygravid så en nyfødt.

Jeg vil jo gi henne en så god ferie som mulig.

Hva gjør dere andre?

(vi har ingen slekt i nærheten, så det er ikke noe alternativt)..
 
Vi drar på en 3 dagers ferietur først på juli, jeg har ikke termin før den 17 juli ca.. Så får det være ferieturen i år :p
 
Vi er såpass heldige at vi har campingvogn litt over en time hjemmefra. Så vi skal være der. Utover det skal vi ingen steder :)
 
Familien har hytte i en av nabokommunene så kun ca 30-40 min å kjøre fra oss og ca 25 min til sykehuset så blir nok litt der i sommer. Foreldrene mine må passe kommende storebror når tiden er inne for å dra til sykehuset så blir nok til at vi er på hytta siste uken ihvertfall før termin da foreldrene mine kommer til å være der store deler av sommeren. Har ikke termin før 21. juli (foreløpig ihvertfall) så kanskje sent i måneden
 
Vi har litt slekt som skal avlaste litt, men blir ikke mye. Så får prøve å underholde best mulig. Far får ta hovedansvaret for det tenker jeg. Utflukter på stranda, ordne litt kjekke ting å drive med i hagen. Har faktisk ikke tenkt så veldig langt. Godt du nevnte det for det må vi jo kanskje begynne å tenke på.
 
Vår forrige er født 1juli, så da hadde vi 4 uker sammen hjemme. Vi holdt oss igrunn bare hjemme hele ferien. Lekte i hagen, hadde svømmebasseng til ho eldste, gikk på lekeplassen, mata ender og slike ting. Blir nok til at vi gjør mye av det i år også. Vi skal også til en dyrepark. Men tenker at det blir mye stress å dra langt bort med 2barn og en baby, så like greit å kose seg i nærmiljøet :)
 
Vi bor heldigvis ved siden av dyreparken, så dit skal vi noen ganger.
Så bor vi også ved en stor lekeplass hvor det er plaskebasseng om sommeren, så da har jeg to ting..

Kan også drar til andre store lekeplasser med større plaskebasseng, men det inneholder to busser og et stykke bort.

Håper bare ikke vi får samme juli som i fjor, kjempe kaldt..
 
Vi får finne på mest mulig koselig hjemme tenker jeg. Vi skal også en tur til Mikkel parken men har ikke bestemt oss om vi skal ta det i slutten av juni før babyen kommer, eller i august etter babyen er kommet.
 
Kommer babyen når den skal, eller litt før, kan det være at vi tar det vanlige ferien hos svigers nordpå. Hvis ikke blir det ikke noe ferie i år :)
 
Vi drar på ferie i mai. Så får barna heller holde ut at det skjer mindre enn normalt i sommer...
 
Mini sin sfo stenger hele juli så hun må være hjemme da og termin er 8 juli så har egentlig ikke lagt noen planer og er ganske usikre på hva jeg skal finne på fornoe med hu.. Redd hun skal kjede seg så får håpe på en fin sommer så vi kan dra pp strand, o.l.
 
Jeg er veldig usikker på hva vi skal gjøre, har fått tilbud om å låne en fantastisk hytte med utrolig bra beliggenhet ved vannet! Når vi ønsker, i juli-sept. Og både kommende storebror og samboer ønsker gjerne dette, men det er ikke innlagt vann eller strøm der! Blir ikke det litt tungvint med en liten baby? Vi har forsåvidt vært der før og har absolutt ingen problemer eller savn etter verken vann eller strøm, men tenker ting vil være annerledes med en liten en. Men dette blir siste sommeren før storebror skal begynne på skolen.
 
Han her i huset pleier hver sommer å være på en sommerleir, han synes det er kjempegøy. Da reiser han avgårde en uke. De spiller paintball og herjer og bader. Jeg husker selv at jeg pleide å være på rideleir, og var helt i ekstase. Kanskje noe sånt kunne vært noe? Da får hun en opplevelse uten at dere selv trenger å gjøre så mye ...
 
Han her i huset pleier hver sommer å være på en sommerleir, han synes det er kjempegøy. Da reiser han avgårde en uke. De spiller paintball og herjer og bader. Jeg husker selv at jeg pleide å være på rideleir, og var helt i ekstase. Kanskje noe sånt kunne vært noe? Da får hun en opplevelse uten at dere selv trenger å gjøre så mye ...

Hun er 2 år og 4 mnd i juli, så er litt liten til det. Men ellers en kjempe god ide, jeg var også på sommerleir da jeg var liten. Kjempe gøy!
 
Vi har campingvogn så regner med det blir turer med den :) Jenta vår pleier vi å ta ut 6uker fra bhg om sommeren.og det gjør vi år også :) så kommer hun også til å få ekstra fridager siden jeg går hjemme da også.
 
Vi er ikke en feriefamilie så kommer nok til å kose oss hjemme:) en time til byen, dyrepark og mormoren. Så hvis vi kjeder oss blir det kanskje noen dagsturer. Er jo noe annet når man er vant til ferie..
 
Vi bor rett ved stranden, så satser på vær til å kunne bruke den en del. Ellers blir det nok småturer til dyrepark, lekeplasser og turer i nærområdet. Foreldrene mine har hytte en times tid unna som vi også kommer til å besøke.

Mulig vi tar en helg i Stavanger eller Bergen på forsommeren dersom jeg er i form, bare for å "lufte" oss litt.
 
vi skal finne oss en fin plass å sette campingvogna å lage til der før babyen kommer, så blir vi nok der når vi skal ha ferie, om formen min er bra så drar vi sikkert på utflukter ☺
 
Vi vurderer en tidlig ferie til Danmark i mai, også en tur til mamma og pappa på østlandet i slutten av juni, så blir juli venting og dagsturer frem til termin 17/7. Tar ut barnehageferien sånn at ferien er ferdig når termin kommer. Så har vi mulighet til å sende ho litt i barnehagen når den verste innkjøringa med minsten står på.
 
Back
Topp