Sommerfødsel

Kålormen

Forumet er livet
♡Junigull 2016♡
Sensommerbarna 2019
Hvordan er det igjen, med sommer på føden? Når begynner det å bli kavete og kaotisk med fulle rom og lav bemanning?

Jg fødte midt i fellesferien med nr 1. Merket ingenting til det. Bortsett fra at det var mest svensker på jobb da:p

Etter det jeg har forstått så er juli og august de mest hektiske månedene på føden, men har ingen annen erfaring enn de jeg kjenner som har født på sommeren :p

Jeg fødte i mai sist og da var det helt kaos. Var kø inn på føderommene, var en etter meg som ikke engang fikk kommer inn på et føderom og fødte på venterommet stakkars.

Jeg fødte i februar sist, og da sto vi i kø! Var 6 stk som hadde aktiv fødsel den natta jeg fødte!
Så tror det kan skje når som helst på året ;)

Fødte i juli og hadde danske jordmødre. :) Pasienthotellet var stengt men hadde enerom på barsel der mannen fikk bli hele tiden :)

Men det stod i avisen at aldri hadde så få født i juli siden barnehagefristen ble innført;)

Fødte i mars sist. Startet på storken, og skulle etter rutinene deres bli flyttet ned (ble til tider noe dramatisk den fødselen) men da var føden full. Husker ikke hvor full storken var, men følte meg trygg og godt ivaretatt hele veien. Fint barselopphold var d og. Venninne som låg på føden samtidig, var ikke like nøgd.. Om d var fordi d var fullt, er jeg usikker på. En som fødte i juli isommer hadde og greit m plass, men hun var heldig og fant et pusterom... Var visst virkelig hektisk både rett før og i d hun kunne dra hjem... Men tror d kan bli fullt når som helst på året..

Forrige gang fødte jeg i februar, jeg var eneste som var der :p dagen etter rydde det inn med folk!

Jeg fikk i oktober 2010 og da var det kø på alle fødeavdelingene, de stakkars jordmødrene og legen løp jo sikk sakk mellom rommene.

Så det kan vel inntreffe når som helt.

Jeg var der juli 2014. De ukene før meg var det enormt mange der. Mens jeg var der var jeg helt alene..:p på barsel, nesten kranglet de ansatte om å komme og hjelpe meg hvis jeg ringte I snoren fordi de hadde så lite å gjøre :p

Jeg fødte i november sist og det var ganske rolig sa dem. Så jeg fikk flott oppfølging :-)

Fødte i september og da var der ganske travelt på fødeloftet. endte med å ligge alene i mange timer og syns det var ganske fælt! Dro i snora og måtte vente en time på at det skulle komme noen. Bestemte meg for epidural nesten ene og alene for å komme ned på fødeavdelingen hvor jeg kunne få litt oppfølging!

Fødte i september og da var der ganske travelt på fødeloftet. endte med å ligge alene i mange timer og syns det var ganske fælt! Dro i snora og måtte vente en time på at det skulle komme noen. Bestemte meg for epidural nesten ene og alene for å komme ned på fødeavdelingen hvor jeg kunne få litt oppfølging!
Oisann! Jeg har egentlig tenkt fødeloftet, har hørt mange er veldig fornøyde der. Hvordan går man egentlig fram for å få føde der? Bare sier man det når man møter opp med rier? Eller må man søke? Får gruble litt mer på det da, men syns badekarføding virker så ålreit.

Oisann! Jeg har egentlig tenkt fødeloftet, har hørt mange er veldig fornøyde der. Hvordan går man egentlig fram for å få føde der? Bare sier man det når man møter opp med rier? Eller må man søke? Får gruble litt mer på det da, men syns badekarføding virker så ålreit.

Med mindre du har et risikosvangerskap så blir du sendt opp uansett :) ville også ha vannfødsel forrige gang, men ble så varm så måtte barr ut hehe. Men den lindrende effekten var overraskende god!

Med mindre du har et risikosvangerskap så blir du sendt opp uansett :) ville også ha vannfødsel forrige gang, men ble så varm så måtte barr ut hehe. Men den lindrende effekten var overraskende god!
Aha, så greit :) Takk for info! Da vil jeg i alle fall gi det en sjanse! Håper på ledige badekar :)

Aha, så greit :) Takk for info! Da vil jeg i alle fall gi det en sjanse! Håper på ledige badekar :)
Ja tror det er badekar på alle utenom 2 så gode odds ;) jeg har avtalt med ei venninne at jeg skal komme å ligge i badekar hos dem før jeg reiser inn :p forrige fødsel var så uendelig lang og kom ikke skikkelig igang før jeg lå i badekaret hehe

Back
Topp