Sommer vær (1 år å påkledning)

✨ Camilla ✨

Andre møte med forumet
Hei.

Vi har fått et fantastisk nydelig vær ute nå. Hvor mye tøy har dere på deres 1 åringer ute nå?

Bare lurer på hva/hvor mye andre kler på barna sine ute nå.

Lille her har på seg langermet body og shorts[emoji5]

Kortermet body og bukse.

I dag kledde minste av seg toppen. Men her har han på seg kortermet body/genser og lange tynne bukser og sunblock

Så faktisk en liten frøken med parkdress og lue i dag[emoji20] i vogna her satt frøkna vår i shorts og singlet... 23+ i sola [emoji35] det skulle ikke vært lov.
Huff, det er fælt [emoji85]
Hos oss har vi kledd av stilongser på flere barn denne uka, vært nærmere 20 grader på dagen her...
Vi kler av vi altså, så får vi heller be foreldre kjenne på hvordan temperaturen er innenfor gjerdet i bhg hos oss. Er ei varmegryte uten like, men kjøligere så fort du kommer utenfor gjerdet [emoji6]
Så når de får kjent litt på det så er de enige [emoji6]

Spørsmål....

Barnehage tanter kler de opp ungen etter foreldrenes ønsker og ikke sunn fornuft? Eller tørr de ikke annet?
Det er nok litt forskjellig.
Men jeg har hatt mange diskusjoner med foreldre oppigjennom ja... Hadde en mor en gang som nektet gutten å bruke shorts og t-skjorte før langt uti juni fordi hun syntes det var kaldt... Gutten svetta som en gris... Men der måtte vi bare følge mors ønske....
Hendte at vi kledde av midt på dagen og kledde på ham igjen før han ble hentet da men... Det var skummelt det også i tilfelle han skulle si noe hjemme...

Men man kan faktisk bli syk av å ha for mye klær på også, når man blir så svett.

Det er nok litt forskjellig.
Men jeg har hatt mange diskusjoner med foreldre oppigjennom ja... Hadde en mor en gang som nektet gutten å bruke shorts og t-skjorte før langt uti juni fordi hun syntes det var kaldt... Gutten svetta som en gris... Men der måtte vi bare følge mors ønske....
Hendte at vi kledde av midt på dagen og kledde på ham igjen før han ble hentet da men... Det var skummelt det også i tilfelle han skulle si noe hjemme...

Men man kan faktisk bli syk av å ha for mye klær på også, når man blir så svett.
Skjønner at det kan bli kinky med slike foreldre. Håper ikke jeg blir no i nærheten av det... må ha litt tiltro til barnehagetanter at de har peil:p de er jo med barna og ser om det trenger ekstra med klær eller ikke..:/

Her er det bare 5 varmegrader foreløpig, så her går vi i ullundertøy og vinterjakke enda.
Men min gutt går nå på skolen og kler seg selv etter vær og vind(med streng beskjed til de ansatte på sfo at det er uaktuelt å sende ungene ut i t-skjorter og shorts når det er så kaldt. Skjedde i høst, og gjett hvem som måtte være hjemme dagen etter med høy feber og kraftig forkjølelse....De voksne sto med tykke klær på seg mens ungene hadde nesten ikke klær på seg ved 7 varmegrader)

Skjønner at det kan bli kinky med slike foreldre. Håper ikke jeg blir no i nærheten av det... må ha litt tiltro til barnehagetanter at de har peil:p de er jo med barna og ser om det trenger ekstra med klær eller ikke..:/
Jepp, og vi er der og både ser dem og kan kjenne på dem om de er varme eller kalde [emoji6]

De aller fleste foreldre stoler på oss altså [emoji6]

I dag hadde mi på seg bomullsbody og tynn sparkebukse sokker og solhatt, og solkrem såklart. Når d ble for varmt tok vi hu inn en times tid.

I dag ble det kortermet body og short, pluss solhatt.

Ellers har han faktisk hatt ullbody på seg noen dager siden byttetøyet i bhg ikke var oppdatert :p men det gikk fint, han var ikke svett eller noe slikt:)

Første punkt er ds kanskje å godta at de fleste nok ikke er tante til ditt barn ;-)

I bhg hos oss er det mye motsatt da. Jeg beslagla ulltøy som hadde blitt liggende der litt for lenge når jeg på sommeravslutning skulle "bare bytte en bleie" og hei da. Fant ut at ungen var kledd i ull! Tar av dette jeg. Var der tomt i skiftkurven? Nei. "nei. Men det er jo så kaldt her nede...." ja, vel. Vi skal sitte i solsteiken og se på avslutningen. Jeg har t skjorte. Ungen koker. Tar av ull jeg. (og tar med hjem)

Jevnt over koker de datteren min der. Hun har blitt seks nå og har egne meninger, men overstyres. De voksne sa vi måtte ha dress, sier hun. Så vi går inn og kler av henne dressen. Så får hun dra hjem med jakka i hånden så hun har den til neste morgen....

Første punkt er ds kanskje å godta at de fleste nok ikke er tante til ditt barn ;-)

I bhg hos oss er det mye motsatt da. Jeg beslagla ulltøy som hadde blitt liggende der litt for lenge når jeg på sommeravslutning skulle "bare bytte en bleie" og hei da. Fant ut at ungen var kledd i ull! Tar av dette jeg. Var der tomt i skiftkurven? Nei. "nei. Men det er jo så kaldt her nede...." ja, vel. Vi skal sitte i solsteiken og se på avslutningen. Jeg har t skjorte. Ungen koker. Tar av ull jeg. (og tar med hjem)

Jevnt over koker de datteren min der. Hun har blitt seks nå og har egne meninger, men overstyres. De voksne sa vi måtte ha dress, sier hun. Så vi går inn og kler av henne dressen. Så får hun dra hjem med jakka i hånden så hun har den til neste morgen....
Så ikke alle tenker med fornuft. Må innrømme at jeg blir mer skeptisk å la barna bli på barnehagen om de ikke har peil.....

Jeg vil aldri satt hunden hesten eller katten min hos folk som ikke kan tenke og har kunnskap om dyra, ser jeg vil ha problemer med å sette barnet i barnehagen om de ikke kan håndtere situasjoner som skal være normalt å kunne bedømme.

Men ser at barnehagene rundt her får mye forskjellige kommentarer så for se hvordan det er her...

Back
Topp