Sommer 2015

CocoChanel Mademoiselle

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Novemberlykke 2016
Ja, hva tenker dere om sommeren ? Er det mulig å reise til et varmt land som spania og ligge foran bassenget med en 6 mnd gammel baby? Denne gangen har vi tenkt å reise til et veldig typisk, ligge foran basseng hele dagen ferie. Men usikker om det lar seg gjøre med ei så liten en. Selfølgelig reiser vi ikke når det er super duper varmt, men august september tiden kanskje?
Hva tenker dere og har dere kanskje tenkt ut noen planer ennå?

Var i spania da storesøster var 6 mnd, gikk veldig fint :) Hun trivdes veldig godt, litt vanskeligere å få henne til å sove dagslur da det var varmt og litt ubehagelig, mn gikk seg til etter noen dager. Unngikk sola helt, smurte henne godt og hadde solhatt på hele tiden når vi var utendørs. Samt solbriller for å beskytte øyner.
Men som sagt, hun storkoste seg med vann og lite klær på :)

Vi har bestilt tur til Spania hele august (som er en av de varmeste månedene) og da vil hun være ca 6 mnd... For oss er ikke det et problem med varmen da vi skal til leilighet som er ca 100 kvm og hun kan ha alle kvilene inne og vi kan ligge med bassenget.. Var med førstemann på typisk sydenhotell når han var 6 mnd og synes d var litt stress i varmen, da han sov best inne og vi da måtte sitte på balkongen i stekende varme mens han sov.. Så ville i alle fall gått for noe hvor dere får et greit uteområdet å være på i nærheten, slik at hun kan få kvile i grei temperatur :)
Men generelt ikke noe problem med så små i varmen syns jeg, må bare styre litt etter hvordan de trives best :)

Vi blir hjemme! Med baby på 6 mnd og storesøster på 2 år ser jeg for meg at noe annet bare vil bli kaos.

Ja, alt går ;-)
Vi skal på tur til Danmark, men tror også vi skal til svigers i Spania. De har eget hus der og da kan en jo stelle seg litt på egenhånd i forhold til temperatur etc..

Men tror ikke det er noe problem, annet enn at dere må passe på å finne skygge til den lille, evnt ha en siesta når sola er på det varmeste for alle sammen ;)

Jeg tenkte og at det kan ikje være så farlig dersom man passer på at den lille er under skyggen. Men det er fortsatt kjekt å høre andres mening og erfaring :D

Ikke planlagt noe ennå- kanskje ta bobilen å kjøre ut i Europa. Bare man kommer ut av Norge så er det korte avstander og man trenger hverken å kjøre langt eller lenge.
Var i Nederland i 2013, og da var det bare par timers kjøring så var man i Waterloo og Brussel eller i vakre moseldalen i Tyskland.
Eldstepoden vil gjerne se Frankrike og Tyskland...
Gubben ser litt mørkt på å reise på bilferie med en liten skatt.
Det blir ikke syden i år i hvertfall, 2016 er det planlagt Floridaferie- så vi får vente til da :)

Bare sørg for god solskjerming, avkjøling og gjerne beskyttelse mot mygg, så skal det gå bra :)

Vi skal leie hus i Spania sammen med mange familiemedlemmer(blir vel 18 voksne og 5 barn).
Blir spennende å reise med storesøster på straks 6 år, mellomste på 4 år og lillesøster på 6 mnd. Men har mange rundt oss som kan hjelpe til da:)
Myyyyye lettere å dra til syden med en på 6 mnd enn når de blir 1-2 år!

Vi var i syden med storesøster. Null problem!
I år blir det nok kun ett par turer til danmark for å besøke familie og noen turer på hytta.

Blir nok Norgesferie for vår del i år. Drar nok noen turer til hytta til foreldrene mine og kanskje en tur til Sørlandet og/eller Oslo. Var i Vietnam i fjor så hadde langtur da;-)

De som bor i spania har da babyer de også så går nok greit ;)
Vett ikke hva vi gjør i sommer da. har jo en på 3 også :) men en liten ferietur blir det nok.. og vi skal ihvertfall til svergie en tur tenker jeg søstra av typen bor der å vi har barn på samme alder så alltid stas ;)

Ja, hva tenker dere om sommeren ? Er det mulig å reise til et varmt land som spania og ligge foran bassenget med en 6 mnd gammel baby? Denne gangen har vi tenkt å reise til et veldig typisk, ligge foran basseng hele dagen ferie. Men usikker om det lar seg gjøre med ei så liten en. Selfølgelig reiser vi ikke når det er super duper varmt, men august september tiden kanskje?
Hva tenker dere og har dere kanskje tenkt ut noen planer ennå?
Vi reiser til Alicante allerede I slutten av april, og da er lille 2,5-3 mnd bare! Er veldig spent på det, og vi har avbestillingsforsikring for jeg er litt skeptisk til å reise når ho er så liten, selvom jordmor sier det ikke burde være noe problem! Ville nok egentlig reist litt senere, men turen var bestilt allerede før vi visste om det lille underet i magen:-) Er hele min manns familie med brødre, koner og unger! Skal feire svigermors 60 årsdag så blir jo veldig koselig! Det at vi leier et stort hus istedet for hotell tror jeg gjør ting mye lettere! Men jeg reiser ikke hvis lille har mye magevondt osv, viktigere at ho har det bra

Var i syden når lillebror var 7 måneder, varmen plaget han ikke men sanden på stranda var ikke noe særlig, vannet var litt for kaldt til at han kunne bade. Noe som var kjedelig siden storebror på 3,5 syntes det var mer morro på stranda enn ved bassenget på hotellet.
Det var et slit med så liten baby på sydenferie, ihvertfall akkurat den babyen:p
Meeeen, jeg velger å ha selektiv hukommelse, å huske de fine stundene så blir nok 2-3 uker i syden til sommeren uansett :happy:
En langhelg i Sverige med campingvogn og hytteturer blir det også ;)

Back
Topp