Solvipect hostemikstur

TulleIMagen

Blir kjent med forumet
Har hørt så mange som sier at barn under 2 år ikke skal ha solvipect (fås reseptfritt på apotek og står ingenting om dette på flaska). Har også nevnt når vi har vært hos legen at vi gir dette og ikke fått noen kommentar om at dette er feil.

Noen her som vet noe om dette?hvorfor man ikke kan gi eller om dere gir småen dette og mener det ikke er farlig..`?

Oliver fikk solvipect når han var forkjøla i høst, både lege og de på apoteket sa at han kunne ha den. Likte den ikke så veldig godt, men den gikk da ned.

ORIGINAL: Sorland

Oliver fikk solvipect når han var forkjøla i høst, både lege og de på apoteket sa at han kunne ha den. Likte den ikke så veldig godt, men den gikk da ned.

Samme her, men Eskil fikk den nå i vinter. Han liker den, eneste hostesafta han tar uten kamp [8D]

Er vel efidrin de ikkje skal ha.
Aksel har fått solvipect og de anbefalte det på barneklinikken i går og, så regner med det går fint.

Solvipec er den "mildeste" slimløsende hostesaften
Både apoteket og legen min anbefaler den, også heller den enn Bisolvon [:)]

Har gitt solvipect her til begge barna, men den har aldri funket. så den gidder jeg ikke å prøve noe mer. Men har aldri hørt den er farlig eller ikke bra å bruke til små barn. Men efidrin skal helst ikke små barn ha.

Vi har brukt den et par ganger. Veit ikke om jeg syns den funka noe særlig da men.

Det skal nå gå bra.. Bettina har fått det hver gang hun har vært forkjølet.. :) Men er som det står over her efedrin di ikke skal ha når de er under to år..

Det finnes to typer solvipect, den ene er slimløsende og helt ufarlig for alle. Den andre er mot tørrhoste, det er den som er fra 2år og oppover. Det står på flaska, og jeg fikk det presisert på apoteket for jeg hadde med hun minste når jeg kjøpte den. Hun bak skranken lurte på om hostesafta var til henne, for barn under 2år skulle ikke ha hostesaft mot tørrhoste.

Den andre typen som er mot tørrhoste heter vel ikke splvipect, men noscapin... Den skal vel ikek brukes av små.. :)

Tusen takk for alle svarene :) er sikkert delte meninger blant leger, men høres bare ut som det er denne éne som er imot.. jeg er nok en av dem som mener at så lenge man ikke gir den i ukesvis så kan det vel ikke skade. Føler den har hatt ganske god effekt her når hun sliter med hosten på det værste så kjipt dersom vi måtte kuttet den ut.

Back
Topp