Soltelt

Ra2

Glad i forumet
Er det noen av dere som skal ha soltelt til babyene? Ser det som praktisk når man er ute å jobber i hagen, men ellers må man vel kunne lage seg en skygge til babyen av andre ting. Lurer på om det er noe som er kjekt å ha, eller om det er et sånt type produkt som er laget for å skape et behov.. . hvis dere skjønner.
 
Jeg skal få låne en av min mamma, den er riktig nok 19 år gammel da, men så får jeg sett om det er noe som blir brukt eller ikke :)
 
Siden dette er helt nytt for meg lurer jeg på om du har babyen i vippestol eller annet når dere er ute i hagen?
 
Vippestol skal man jo unngå, så siden vi ikke har det i hus ligger mini på et teppe på bakken. Eller så lar jeg henne ligge i vognen med insektsnett over. Men uansett hvor hun ligger ute (våken tilstand) kan hun kan se meg. Til solbeskyttelse bruker jeg et eller annet som lager skygge, enten det er solparasoll, vognen eller annet som kaster skygge
 
Har ikke soltelt! Det som er bra med soltelt er at de er UV beskyttet! Eg har kjøpt lue med UV beskyttelse :) Har ikke telt!
Vippestol kan brukes! Men de første 1-2 mnd skal de helst ikke sitte lenger enn 10 min av gangen!
Etter det kan de sitte i vippestolen lenge av gangen. 
De sitter jo i bilstolen! Den er brattere og mer krøkete :)
Her brukes vippstolen ute av og til :) Og i skrivende stund sitter ho i vippestolen å ser barnetv :P
 


Gutt2009/Jente2012 skrev:
Har ikke soltelt! Det som er bra med soltelt er at de er UV beskyttet! Eg har kjøpt lue med UV beskyttelse :) Har ikke telt!
Vippestol kan brukes! Men de første 1-2 mnd skal de helst ikke sitte lenger enn 10 min av gangen!
Etter det kan de sitte i vippestolen lenge av gangen. 
De sitter jo i bilstolen! Den er brattere og mer krøkete :)
Her brukes vippstolen ute av og til :) Og i skrivende stund sitter ho i vippestolen å ser barnetv :P



De skal heller ikke sitte for lenge i bilstol heller så lenge de ikke kan sitte selv. Det samme gjelder vippestol, siden de passivt blir holdt opp i sittende. (Om bilstol: http://www.klikk.no/hvordantv/foreldre/barnogbilsikring/article501148.ece ) Selv kan jeg ikke fordra å sitte i en stol og sove (ref. i bilen eller fly for eksempel, så jeg kan umulig tenke meg at det er særlig behagelig for babyer heller. Så en sjelden gang når vi er på tur stopper vi og strekker våre bein og hennes rygg en gang i timen ca. Men vi stoppet relativt ofte før hun ble født også. Men for all del, det blir folk av små som sitter i vippestol og bilsete også. Selv satt jeg mye i vippestol som liten, og har nå ingen senskader av det. Men selv har jeg valgt å ikke kjøpe vippestol som både koster penger og tar mye plass når mini har det helt OK på et teppe på gulvet. UV-telt går i den samme kategorien. Skygge og solkrem funker for de fleste.
 
Jeg kjøpte uv-telt til Thomas, og han elsker det. Kjekt å ha han med seg ut og ikke bare dekke til han. :)
 
vi har kjøpt uv telt og myggtelt til Lars for å ligge i når vi er ute :-)
UV-telt på plantasjen og mygg-telt på e-bay :-)  genialt :-D
 
Back
Topp