Solskinnshistorier

Babysjuk2000

Flørter med forumet
Liggee nå i senga dag 2 med sykdom. Er selv 7 dpo og har lest såå mange gamle innlegg nå, men vil gjerne høre dere som tok litt tid (mer enn ett halvt år) hvor mange pp, hvorfan var reisen dit og hvordan gikk svangerskap? :Heartred Trenger virkelig noen oppmuntrende historier

Hold ut :)

Jeg og samboer prøvde et halvt år før vi ble gravide, men så mistet vi i spontanabort i uke 6. Så skjedde det ingenting i nesten 2 år. Sjekket alt fra topp til tå for både meg og mannen, men ingenting galt. Ble henvist til IVF og skulle starte med medisineringen i juli. Men så ble vi gravide av oss selv i mai 2023.

Nå er jeg 17 uker på vei, utrolig!

Ble akkurat 6 PPer her, natten før jeg testet positivt var jeg såå trist av å se folk jeg kjente som hadde baby (bl.a. enda en som fikk ved uhell), og jeg skulle egentlig holde meg til IKM, men jeg tenkte at det eneste som hjelper nå er om jeg er gravid, også var jeg faen meg det!
Prøveperioden var vel ikke noe spesiell, vi bare kjørte på sånn som vi ville, jeg tempet, og prøvde å holde meg til IKM med å teste :p Det tok jo opp mye av tankene mine selv året før jeg faktisk ble gravid, så det var veldig opp og ned psykisk, spesielt når andre rundt meg ble gravide (gråt når en venninne ble gravid ved et uhell), det føltes alltid så urettferdig. Når jeg ser tilbake følte jeg ikke det var så ille, men når man kjenner ønsket så sterkt så er det jo det, og tiden går så sakte.
Selve graviditeten gikk egentlig ganske bra, jeg var kvalm mye, men spydde for det meste bare i 1. trimester. Kjente mye liv tidlig, som ble plagsomt mot slutten av 2. trimester, og det ble også ganske tungt. Men hadde ikke sånn voldsomme plager, så det var vel ganske medium :joyful: Koste meg for det meste med å være gravid, og rett etter fødsel visste jeg at jeg lett ville gjøre det igjen (bare ikke med en gang, vi har nok å gjøre nå, og jeg vil vente til jeg kjenner den lengselen igjen) :hilarious:
Masse lykke til! Både fysisk og psykisk xsmile5

Det ble IVF her da mannens sæd var veldig dårlig. Men det funket, og vi venter nå en gutt som ser helt frisk og fin ut, akkurat hatt 3D ultralyd i uke 30, og alt så fortsatt bra ut!

Vi begynte å prøve sommeren 2019. På femte pp ble jeg gravid, men mistet i MA i uke 12 i februar 2020. Tiden etter det gikk til negative tester eller nye tap, mistet i alt 5 før jeg ble gravid for sjette gang i november 2021. Da satt spiren hele veien i et friskt og fint svangerskap. Baby til verden i juli 2022. 3 år etter at vi først begynte å prøve. Da jeg ble gravid den gangen der vi lykkes, skulle vi faktisk i gang med IVF uken etter at jeg testet positivt, så det ble aldri IVF på oss. Så reisen ble lengre og mer tornefull enn vi trodde, men i enden en nydelig liten skatt som nå er snart 14 mnd :Heartred Ønsker deg masse lykke til! Prøvebobla kan være tøff å stå i, både fysisk og psykisk:Heartred

Back
Topp