Solskinnshistorier

Toppen

Flørter med forumet
Junibollene 2023
Hei alle!

Jeg ønsker en tråd det vi deler alt det positive med å være gravid! Det er mye snakk om SA/MA, kvalme og ubehag som selvfølgelig er forståelig og godt å dele om. Alle er sikkert nervøse for å miste, men jo mer jeg leser om alle som har hatt SA/MA jo mer nervøs blir jeg. Derfor ønsker en jeg tråd om bare solskinnshistorier og gode tanker som vi bare kan glede oss over. Håper dette kan gjøre at ventetiden går litt raskere:Heartred

Jeg og samboer har snakka om å prøve å bli gravid siden august i fjor, og at planen var å starte i januar med å prøve. Det er vårt første barn, og etter alle månedene med snakk om det og mye lesing var det spennende å starte. Vi hadde sett for oss å måtte prøve minst noen måneder for at spiren skulle sitte, men det gikk på første forsøk!!! :D

Del i vei! :Heartred Her er alt fra skryting og gledesjubel lov!

Helt enig med deg! Vi må prøve å holde oss positive❤️
Her var det veldig uplanlagt og et lite sjokk, da gyn har tidligere sagt at jeg kanskje aldri kom til å få barn - men nå begynner sjokket og gå over. Og tenk så heldige vi er da! Jeg er evig takknemlig for at gyn tok feil. Håper og har troa på at reka klamrer seg fast❤️

Helt enig med deg! Vi må prøve å holde oss positive❤️
Her var det veldig uplanlagt og et lite sjokk, da gyn har tidligere sagt at jeg kanskje aldri kom til å få barn - men nå begynner sjokket og gå over. Og tenk så heldige vi er da! Jeg er evig takknemlig for at gyn tok feil. Håper og har troa på at reka klamrer seg fast❤️

Oj, det er jo helt fantastisk! Gratulerer så mye :Heartred Har hørt flere som enten har gitt opp eller fått beskjed at de aldri kommer til å få barn, men så plutselig er man gravid. Er jo et mirakel :joyful:

Jeg er kjempe glad for at graviditeten satt med en gang jeg fikk hjelp med eggløsning etter 1 år med prøving! :D så var godt planlagt her :)

Jeg er kjempe glad for at graviditeten satt med en gang jeg fikk hjelp med eggløsning etter 1 år med prøving! :D så var godt planlagt her :)

Det var hyggelig å høre!! :happy: Tror vi er helt likt i graviditeten forresten, jeg er 5+6 i dag :joyful:

Første barnet tok mange år å få til. Så vi tenkte å starte tidlig på nr 2. På 1. Forsøk satt den! 4. eggløsning etter fødselen.

Jeg må være ærlig, første svangerskap var dritt fra start til slutt omtrent :hilarious: MEN (vet dette er et sted for solskinnshistorier) fødselen var fantastisk! Og barseltiden var fantastisk! Fy søren :Heartred

Første barnet tok mange år å få til. Så vi tenkte å starte tidlig på nr 2. På 1. Forsøk satt den! 4. eggløsning etter fødselen.

De det raskt dobbel lykke for dere da! Herlig, og tenk så morsomt det blir for de to å være så nærme i alder :joyful:

Jeg må være ærlig, første svangerskap var dritt fra start til slutt omtrent :hilarious: MEN (vet dette er et sted for solskinnshistorier) fødselen var fantastisk! Og barseltiden var fantastisk! Fy søren :Heartred

Hehe, selv om det var dritt så endte svangerskapet helt perfekt da :Heartred Og du både ble og var gravid som er en bragd i seg selv!

Hei, som de fleste sier at svangerskapet var ikke morro. Men solskinnshistorier etter at alt gikk bra ❤ men det tror jeg er fordi at alle er bekymret i graviditeten:smiley-bounce012

- så lærer man jo med tiden at ting gikk veldig greit alikavel tross av alle bekymringene man støter på ❤❤

Hei, som de fleste sier at svangerskapet var ikke morro. Men solskinnshistorier etter at alt gikk bra ❤ men det tror jeg er fordi at alle er bekymret i graviditeten:smiley-bounce012

- så lærer man jo med tiden at ting gikk veldig greit alikavel tross av alle bekymringene man støter på ❤❤

Før uke 12 kunne jeg ikke brydd meg mindre om at svangerskap ikke er moro, det eneste jeg vil nå er å komme til uke 12 og på veien bekymre meg så lite så mye for alt som kan gå galt :happy: Jeg vil helst ikke se meg tilbake på de første ukene og det eneste jeg husker er at man er redd og bekymra konstant.

Jeg trodde jeg hadde mensen i januar, men neida. Jeg er gravid i uke 7+5:-) Og selv om jeg hadde blødning etter jeg fant ut at jeg var gravid i tileg, så fikk jeg se en sprell levende klump på tul på mandag:-) Det er min solskinnshistorie:-)

Før uke 12 kunne jeg ikke brydd meg mindre om at svangerskap ikke er moro, det eneste jeg vil nå er å komme til uke 12 og på veien bekymre meg så lite så mye for alt som kan gå galt :happy: Jeg vil helst ikke se meg tilbake på de første ukene og det eneste jeg husker er at man er redd og bekymra konstant.

Forstålig ❤ Jeg husker jeg tenkte masse på de 12 ukene tidligere. Veldig liten sjans for at ting kan gå galt etter man ser hjerteslag tidlig i svangerskapet. Og da går det fort etterpå i graviditeten. Og når man kommer over de 12 ukene, så tenker man tilbake å tenker mer positivt på de 12 ukene. De 12 ukene er de viktigste ukene. Og da føler man seg tryggere ❤❤ fra skrekk og gru til en god og bedre tid når 2-3 trimester kommer. ❤❤

Jeg trodde jeg hadde mensen i januar, men neida. Jeg er gravid i uke 7+5:) Og selv om jeg hadde blødning etter jeg fant ut at jeg var gravid i tileg, så fikk jeg se en sprell levende klump på tul på mandag:) Det er min solskinnshistorie:)

Åååå nå smiler jeg, så utrolig gøy! Tenk å ikke vite helt til 7+5, da blir ventetiden din mye kortere også :joyful:

Fantastisk med solskinnshistorie tråd:Heartbigred

Selv om vi er i sjokk(!!) over nyheten vi fant ut i helgen, så er dette en solskinnshistorie.
Vi venter en uplanlagt spire:Heartredveldig uplanlagt.. om alt går fint, blir det vårt tredje barn... første barnet tok 4 år før vi ble gravide. Hun ble til av seg selv, men jeg hadde gått på en del behandling og vi hadde «pause» fra prøvingen når det skjedde.
nummer to ble til med hjelp av behandling. Vi tenkte en eventuelt nr tre, var et samtaleemne om noen år, 2-3år. Å jeg var usikker på om jeg orket en ny behandling og alt som hører med.
Hadde satt i spiral, men pga ekstreme smerter og mest sannsynlig avstøting fra kroppen måtte eg fjerne den innen det var gått et år. Ble anbefalt å vente 2-4 mnd før eg begynte på ny prevensjon for å la kroppen «komme seg», dette var i november. Vi har beskyttet oss. Men gjerne slurva litt på dei «sikre» dagene. Mest sannsynlig har min eggløsning vært super sen, eller super tidlig. Eller så har samboer super sperm:hilarious: vi forstår IKKE helt hvordan det skjedde, selv om vi vet hvordan vi lager barn. Mine egg har ikke vært fruktbare i bunn og grunn... så egentlig så er denne spiren et mirakel:Heartbigred

Last edited:
Fantastisk med solskinnshistorie tråd:Heartbigred

Selv om vi er i sjokk(!!) over nyheten vi fant ut i helgen, så er dette en solskinnshistorie.
Vi venter en uplanlagt spire:Heartredveldig uplanlagt.. om alt går fint, blir det vårt tredje barn... første barnet tok 4 år før vi ble gravide. Hun ble til av seg selv, men jeg hadde gått på en del behandling og vi hadde «pause» fra prøvingen når det skjedde.
nummer to ble til med hjelp av behandling. Vi tenkte en eventuelt nr tre, var et samtaleemne om noen år, 2-3år. Å jeg var usikker på om jeg orket en ny behandling og alt som hører med.
Hadde satt i spiral, men pga ekstreme smerter og mest sannsynlig avstøting fra kroppen måtte eg fjerne den innen det var gått et år. Ble anbefalt å vente 2-4 mnd før eg begynte på ny prevensjon for å la kroppen «komme seg», dette var i november. Vi har beskyttet oss. Men gjerne slurva litt på dei «sikre» dagene. Mens sannsynlig har min eggløsning vært super sen, eller super tidlig. Eller så har samboer super sperm:hilarious: vi forstår IKKE helt hvordan det skjedde, selv om vi vet hvordan vi lager barn. Mine egg har ikke vært fruktbare i bunn og grunn... så egentlig så er denne spiren et mirakel:Heartbigred

Å gratulerer med spire!!! Er så koselig å høre historiene deres :Heartred

Vi hadde prøvd 2 år nå på nr 3. Startet å prøve tidlig etter nr 2, siden han også tok 2 år å lage. Skulle bli henvist videre til prøverør i juni dersom jeg ikke ble gravid. Så vi er så glad for at jeg ble naturlig gravid nå :)

Back
Topp