Solkremforvirret du også?

TonjeJenta

Forumet er livet
VIP

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10087698

Leste nettopp denne artikkelen.. og den som gir best beskyttelse er crap når det gjelder hormonforstyrrende stoffer og annet shit i.... Så hva skal man velge???

Testvinner hos Grønn Hverdag blir i denne testen slaktet..... 

De skriver jo dette:
"Selv om solkrem er anbefalt, advarer Forbrukerrådet mot kjemikaliene de inneholder. De kan være usunne for både kroppen og miljøet. Solfilteret, som beskytter mot UV-stråler, kan være sammensatt av en lang rekke kjemikalier, i tillegg inneholder de fleste kremene parfyme og konserveringsmidler som kan gi allergi og være hormonforstyrrende."

Det er jo faktisk kjempeviktig...... men det er jo livsfarlig med for dårlig beskyttelse av huden også....

Så hva gjør man?? 

Kjøper en parasoll?

Nei, jeg aner ikke...

Jeg fortsetter å bruke PizBuin iallefall, den var ikke med i testen, men har alltid brukt den og har aldri blitt brent med den.

Bruker uv-klær på kroppen, og leter seg frem til den minst skadelige solkremen og bruker den på de stedene man ikke kan ha på klær.  Hvis den som er minst skadelig er mindre effektiv får man heller smøre oftere.

dekker til med klær.
velger den som kommer best ut ift beskyttelse som også er "godkjent" av grønn hverdag.

Nå har de jo ikke testet solkremer til barn i denne testen, så der holder jeg meg til Cosmica sin, og smører heller oftere enn hva jeg vanligvis gjør. 

Når det gjelder meg selv bruker jeg piz buin, da det er den eneste solkremen jeg ikke får eksem av.

UV-drakt?

Uv-drakt til de aktive små, og litt luftige klær på oss voksne er vel den beste beskyttelsen. Men vi jeg velger å blotte huden og utsette den for sol, bruker vi Cosmica for barn (hele bunsjen), både faktor 20 og faktor 50.
Skygge er også en fin ting!
  emoticon

Sammenlign testene på grønn hverdag med testen til Forbrukerrådet, så finner du en som er bra på både det ene og det andre. 

Foreldre & Barn hadde jo samme testen som Grønn Hverdag. Da jeg gikk på Boots her i distriktet ble jeg anbefalt den som ble slaktet både pga hormonforstyrrende stoffer +++... Soltan eller hva den nå heter. Da jeg konfronterte henne med testen, kunne hun fortelle meg at det var baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaare tull og de hadde ikke peiling i de hele tatt

ja blei litt usikker jeg også, bruker cosmica sin som kom best ut i test på foreldre og barn,
den med faktor 30, og de har enda ikke blitt røde av den, så da fortsetter jeg.
men som sagt de hadde ikke testet solkremer til barn i den tror jeg.

så her fortsetter vi å bruke cosmica sin

laget en tråd om det i sta om forvirring angående vg og foreldre og barn
slik jeg forsto det så testet vg kun beskyttelsen,mens foreldre og barn testet innholde også

Back
Topp